For første gang på sikkert ti år får jeg penger igjen på skatten!
Ikke rare greiene... 5-6 lapper, men en stoooor forbedring fra de 20-40 jeg har blitt skyldig hvert år det siste tiåret!!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
Om dette stemmer må det kunne ses på som en svært god nyhet. Eller?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Det er vel absolutt en god nyhet.
Et av ankepunktene mot el-biler har vært at "ingen" har visst hvor lang levetid batteriene har.
Men mange "eksperter" har påstått at de kun har noen få titusen kilometers levetid, og den rareste påstanden av alle:
batteriene kan ikke gjenvinnes. Det siste er etter hvert blitt en etablert "sannhet".
Så verre ut fra terrassen vår enn hva det var, men det var greit at brannvesenet kom såpass kjapt som de gjorde til stedet.
Ingen gode grunne til å "leke med fyrstikker" i det tørre været vi har nå om dagen her på Østlandet .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
AJ skrev: 23 mai 2018, 20:44
Skogbrann som kunne utviklet seg til det langt verre, rett her i nabolaget.
Hadde fri, men valgt å rykke ut til fots for å lage en kort sak til avisa:
Så verre ut fra terrassen vår enn hva det var, men det var greit at brannvesenet kom såpass kjapt som de gjorde til stedet.
Ingen gode grunne til å "leke med fyrstikker" i det tørre været vi har nå om dagen her på Østlandet :[-X .
Slikt ser ofte mer skremmende ut enn det er. Røyk hjelper godt. Men, det kan alt for lett få skremmende følger. For en del år siden var vi i USA og hadde en skogbrann i siktet. Det var langt unna oss og ingen fare, men hver morgen så så vi røyken stige opp et godt stykke unna.
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Ja her må man være litt kritisk når man leser. Skjønner at media legger ut en masse clickbait, men de feilinformerer jo nesten. Det er en strekning på rundt 200 km i Østerdalen der det nå koster kr 4,- pr minutt å hurtiglade, kontra kr 2,50 ellers. De fleste elbiler i dag kan kjøre 200 km uten å lade. Hvis man må lade på strekningen så trenger man jo ikke stå så lenge. Min Ioniq hurtiglader fra ca. 20-80% på omtrent 20 minutter. Og da vil det koste 80 kr kontra 50 kr. Lader man bare 10 min er det 40 kr kontra 25 kr.
Men noen skal ha alle pengene våre samme hva vi gjør, sånn er det vel bare her i verden.
Med 35 solcellepaneler på taket, lader jeg 8-9 av 12 mnd i året gratis, de få ganger det må lades andre steder betaler jeg gjerne 100-150 kr for å kjøre nye 30-35 mil. Når jeg skal tanke opp min Cayenne ( bensin), blir det fort 1000,- for 50-60 mil.
Så da har jeg bestilt ny Hyundai Kona, og skal le vær gang jeg skal fylle tanken :)
Men jeg får ikke regestykket til Motor til å stemme helt, hvis Inoiq til xvind lades opp til 80% på 20 min til 50,- så kjører han på under 4,- pr mil, og det er et stykke unna 7,50 som Motor skriver om.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
Dersom dette kan brukes i kommersiell virksomhet vil potensielt noe av ankepunktet for mange med el-kjøretøy, nemmelig rekkevidden, forsvinne som dugg for solen. 1000 km rekkevidde, ikke mange kjøretøy med forbrenningsmotor som greier noe bedre enn dette.
Selvsagt finnes det uansett folk som velger å kjøre gamle amerikanske bensinmonstre med rekkevidde på noen stusselige mil, men disse er vel neppe representative.
Uansett en gledelig nyhet for alle batteridrevne dingser i livene våre. Og gøy at det er et norsk selskap som har funnet det på