Ja, veldig fornøyd sålangt. Siden sesongen er snart slutt, tenker jeg litt på hva jeg skal gjøre med den i vinter. Tenker det blir Brembo master sylinder og stålomspunnede bremseslager, powercommander5 og kanskje rearsets.
Har lyst å lakkere felgene gull også, svart og gull er fin kombo syns jeg.
Hva med deg? Fornøyd med alle firebladene dine? :)
thewiz biker logg - oppdatering 2018
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: thewiz biker logg - Fireblade
929en har jeg brukt lite i år, fremdeles ikke fått ordna problemene på laft turtall, men den er en drøm og kjøre bortsett fra det.
08 hrcen har jeg brukt en god del, mest pendling, superfornøyd med denne. Eneste jeg har og utsette på den er frontskivene, bytta pga kast i de når jeg kjøpte syklen, kjøpte ebc skiver, ble vibrasjoner i de ganske raskt, neste gang blir det ikke ebc
09 banesyklen har jeg ikke fått prøvd enda, men den er snart på vei nedover til Spania, Motorland Aragon, så etter 5 dager der kan jeg si mer om det.
Gullfelger er kult på svarte sykler, hva med og kjøpe et par brukte, i steden for og lakke, da har du ekstra felger til når det ryker et hjullager eller lignende. Hender det dukker opp på ebay eller kjøp/salg siden på facebook for roadracing deler.
Brembo master er stas det, nå er jo ikke orginalpumpa spesielt dårlig heller, på en gatesykkel tror jeg at jeg hadde venta med og bytte til orginalpumpa trenger overhaling.
Powercomander, utkastelse av kat, åpnere luftfilter, og en tur på dynobenk så har du fort 165 gamp på bakhjulet. Mer en nokk på Rudskogen :-)
08 hrcen har jeg brukt en god del, mest pendling, superfornøyd med denne. Eneste jeg har og utsette på den er frontskivene, bytta pga kast i de når jeg kjøpte syklen, kjøpte ebc skiver, ble vibrasjoner i de ganske raskt, neste gang blir det ikke ebc

09 banesyklen har jeg ikke fått prøvd enda, men den er snart på vei nedover til Spania, Motorland Aragon, så etter 5 dager der kan jeg si mer om det.
Gullfelger er kult på svarte sykler, hva med og kjøpe et par brukte, i steden for og lakke, da har du ekstra felger til når det ryker et hjullager eller lignende. Hender det dukker opp på ebay eller kjøp/salg siden på facebook for roadracing deler.
Brembo master er stas det, nå er jo ikke orginalpumpa spesielt dårlig heller, på en gatesykkel tror jeg at jeg hadde venta med og bytte til orginalpumpa trenger overhaling.
Powercomander, utkastelse av kat, åpnere luftfilter, og en tur på dynobenk så har du fort 165 gamp på bakhjulet. Mer en nokk på Rudskogen :-)
- JohnsenCarspa
- Innlegg: 18
- Registrert: 16 sep 2017, 08:43
- Motorsykkelen din: Ducati?
- Bosted: Sarpsborg
Re: thewiz biker logg - Fireblade
Flott logg Thewiz. Skjedd noe mer med sykkelen siden sist? :)
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: thewiz biker logg - Fireblade
Sommer og vinter har gått forbi uten at jeg har vært aktiv her inne. Lenge siden sist.
Flere ting har skjedd. Jeg ser at jeg nettopp hadde kjøpt firebladen når jeg oppdaterte loggen sist. Kort oppdatering på hva som har skjedd etter: Motor i Honda takket for seg, jeg byttet motor og alt fungerte kjempefint. 3 mnd senere så hadde jeg en stygg highside på Rudskogen, hvor sykkelen fikk endel medfart. Valgte å fikse sykkel selv i vinter. Sykkel fikk nye felger, clipons, kjede, drev, kåper, vindskjerm, powercommander +++ Det har blitt utrolig mange modifikasjoner til denne sykkelen nå, og jeg er fornøyd.
I år skal jeg kjøpe ny sykkel, og da skal jeg ha en "hyper" naked. Valget har vært vanskelig da det er så mange modeller, men det er egentlig bare 1 sykkel som har virkelig falt i smak. Hvilken? Jo, KTM 1290 Super Duke R. Hvorfor? SDR er den eneste "hyper" naked sykkelen i dag som er produsert for å være en "hyper" naked. S1000R, Tuono, MT10 osv er R-sykler som har blitt naken. Det er noe spesielt med SDR etter min mening. Klasseledende moment på 141NM sier sitt.
Skal jeg selge firebladen? Nei, denne sykkelen har blitt så spesiell for meg etter alt jeg har vært gjennom med den. Etter jeg har fått på powercommander og endret giringen til -1 foran og +1 bak i forhold til original er den et monster!
Slenger opp noen bilder av en banedag, samt hvordan sykkelen står per dags dato
Flere ting har skjedd. Jeg ser at jeg nettopp hadde kjøpt firebladen når jeg oppdaterte loggen sist. Kort oppdatering på hva som har skjedd etter: Motor i Honda takket for seg, jeg byttet motor og alt fungerte kjempefint. 3 mnd senere så hadde jeg en stygg highside på Rudskogen, hvor sykkelen fikk endel medfart. Valgte å fikse sykkel selv i vinter. Sykkel fikk nye felger, clipons, kjede, drev, kåper, vindskjerm, powercommander +++ Det har blitt utrolig mange modifikasjoner til denne sykkelen nå, og jeg er fornøyd.
I år skal jeg kjøpe ny sykkel, og da skal jeg ha en "hyper" naked. Valget har vært vanskelig da det er så mange modeller, men det er egentlig bare 1 sykkel som har virkelig falt i smak. Hvilken? Jo, KTM 1290 Super Duke R. Hvorfor? SDR er den eneste "hyper" naked sykkelen i dag som er produsert for å være en "hyper" naked. S1000R, Tuono, MT10 osv er R-sykler som har blitt naken. Det er noe spesielt med SDR etter min mening. Klasseledende moment på 141NM sier sitt.
Skal jeg selge firebladen? Nei, denne sykkelen har blitt så spesiell for meg etter alt jeg har vært gjennom med den. Etter jeg har fått på powercommander og endret giringen til -1 foran og +1 bak i forhold til original er den et monster!
Slenger opp noen bilder av en banedag, samt hvordan sykkelen står per dags dato
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: thewiz biker logg - oppdatering 2018
Nydelig sykkel!