Juicebox skrev: 03 apr 2018, 18:05
ZZR-Erling skrev: 03 apr 2018, 17:31
Hvilke andre fordeler? Plass?
Om det var sarkastisk, plass ja?

Plass er noe de fleste skulle ønske seg mer av. Dette gjelder vel privatpersoner som bedrifter. Å lagre sykler effektiv vil bare føre til mer effektiv plass. Forhandlere bruker gulvarealet nå til dags, hva om de heller hadde utforsket "rommet", altså volumet? Vil du ikke si at det alene er en ganske stor fordel da?
Jeg ser tanken rundt plassbesparelse, men la oss si at en forhandler kunne lagre 100 sykler på gulvet hvor dem tok feks. 3.000 for hver sykkel for vinterlagring. La oss si at dem hang opp 20 av syklene. Det blir altså 60.000 kr. i økte inntekter.
Men så skal man kjøpe inn forsvarlig utstyr til å gjøre dette. 20 sykler veier fort 4-5 tonn og det øker krav til både styrken på taket og myye annet. Så kommer forsikring inn i bildet. Hva hvis en av syklene ramlet ned (oppå de andre syklene under)? Da er det ikke EN sykkel som blir skadet men kanskje 4-5 eller flere.
Så er det jo noen som kanskje vil ha ut sykkelen sin (som henger i taket) før de andre... Kan bli en krevende prosess på et tettstappet lager....
Tanken er god, men jeg vil tippe forhandlere har tenkt på dette...?
Jeg ville vertfall ikke at min sykkel skulle hengt 6 måneder i taket. Jeg er ganske sikker på at dette vil gi merker/skader/riper i sykkelen fra festepunkter etc.
Skulle i absolutt ytterste konsekvens dekkene ha stått seg i stykker etter 6 måneder, så koster det ikke all verden med to nye dekk, og sykkelen ellers er like hel.
Har man så liten plass at motorsykkelen må henge i taket, så mener jeg det må være bedre og bruke pengene på og bygge ett eget skjul til sykkelen. Hadde jeg harr muligheten til å plassere sykkelen i stua (samt bodd alene) så hadde den stått der.
Å sette en sykkel på tvers fremst i garasjen bør ikke by på store problemer. Normalt gjør jeg det på den måten og sykkelen tar ikke mer enn ca. en meter av plassen. Jeg kan fint parkere bilen forran sykkelen.
Hadde jeg ikke hatt noen som helst mulighet til å lagre den under tak og vekk fra det våte element, så hadde jeg satt den på vinterlagring, men ikke hengende fra noen kroker i taket.