Jeg har i dag en Triumph Thruxton 900 2008 modell, jeg liker sykkelen, synes den er veldig pen og se på, fin lyd ved pådrag, og jeg er svak for sykler med retro look, men jeg synes kanskje den er litt "tungstyrt"/"topptung" til tider, ikke så "snappy" på manøvrering som jeg ønsker. Har vært på to lengre turer med den, og det har funka greit, til tross for dette og at man blir sliten i bak og rygg.
Kjøpte denne sykkelen uprøvd, da jeg ikke hadde fått lappen enda, så jeg regnet jo med at kanskje det kunne bli et bytte hvis jeg ikke var 100% fornøyd etter første sesong.
I den forbindelse så sikler jeg på litt forskjellig sykler om dagen, uten at jeg blir så mye klokere egentlig, og satser på å få prøvekjørt noen av dem om ikke så altfor lenge. Har sett et drøss med videoer på youtube angående modellene listet opp under.
Taket mitt ligger på ca. 110-120000 tenker jeg, litt avhengig av hva jeg får for sykkelen jeg har i dag.
De syklene jeg har hengt meg mest opp i så langt er:
1. Triumph Street Triple (ser man kan få 2-3 år gamle ca innenfor budsjett).
2. Husqvarna 701 supermoto (2018 modell)
3. KTM Duke 690 (2018 modell)
4. Yamaha MT-07 (2018 modell)
Noen av egenskapene jeg ser etter i neste sykkel:
1. Lettkjørt
2. Sykkel man kan utvikle seg med (ha i flere sesonger uten å bli lei)
3. Litt sprekere enn den jeg har i dag.
3. ABS-bremser
3. Funker til litt forskjellige bruksområder: pendling, kortere og lengre turer, bykjøring.
Jeg kjenner jeg er nesten mest svak for 701 om dagen, har vært hos Snellingen og sett, og endte med og sette meg opp på en uforpliktende venteliste, da de er helt utsolgt for denne modellen nå, det er visstnok er en veldig populær sykkel. Fikk ikke prøvekjørt den, da de to som stod i butikken allerede var solgt, så det får bli når de får den inn igjen og ringer meg.
Noen som har tips/erfaringer med de nevnt over, evt andre forslag så setter jeg stor pris på det.