Noen som har kjørt i østeuropa?
Ser for oss at en av hovedattraksjonene blir denne:
https://en.wikipedia.org/wiki/Transf%C4 ... 83%C8%99an
Utsnitt av ruta blir kanskje noe sånn:
Alle tips mottas med takk!
"Harald (74) skal innom 25 europeiske land på sin sommertur
Kult ! Var ikke mange punktene i øst europa på den ruta der enda!Dansekris skrev: 11 apr 2018, 13:24 Kommer til å følge denne tråden med glede!
Planlegger selv en Europatur i sommer med hjemreise gjennom øst-Europa.
Foreløpig plan:
![]()
Det høres ut som en mann med rette ånda!gsx750_80 skrev: 11 apr 2018, 13:43"Harald (74) skal innom 25 europeiske land på sin sommertur
Stjørdalingen klar for 10.000 kilometer på motorsykkel."
Han dro bla til Russland.
http://bladet.alda.no/bestillpluss?3&ar ... 970684.ece
Harald Vinge gjennomførte turen. Vet ikke om han var innom noen av landene du nevnte, men det går antakelig an å kontakte han for råd.
Han er neppe uvillig til å dele erfaringer. Jeg har selv overvært et lysbildeshow og foredrag han hadde i forbindelse med en Route 66-tur i USA for noen år siden.
Nei, ikke enda! Har ikke kommet så langt. Foreløpig brukt tid på å plotte inn alt vi vil kjøre i alpene. Har veldig lyst til å kjøre østover hjem og ta ferge fra Gdansk til Sverige. Hvis vi ikke rekker blir det raka vegen gjennom Tyskland hjem.
Vi kjørte gjennom Ungarn ifjord, det gikk problemfritt, har dog veldig lite kjennskap til de andre landene, men det er sikkert fint. Husk å sjekk om det er spesielle hensyn når det kommer til grenseovergangene. Noen krever grønt kort.Dansekris skrev: 11 apr 2018, 13:24 Ser på en rute gjennom Ungarn, Slovakia, Ukraina, Hviterussland og Polen fra Østerrike. Skulle gjerne kjørt Transfăgărășan, men det blir nok neste tur.
Kan virkelig anbefales. Var store kontraster. Alt fra deler av landene som var uberørt av krig til byer som fremdeles hadde tydelige spor etter bombing. Folkene var usedvanlige gjestfrie og stolt av landet sitt. Mulig vi hadde flaks. vi kjørte gjennom Ukraina og gjennom Serbia over fjellet. Kom deretter ned mot kysten der det stuper ned mot havet når du kommer inn i Montenegro. Deretter følgte vi kysten i Kroatia.KåreDump skrev: 12 apr 2018, 11:38 Kunne tenkt meg en MC-tur til Balkan! Kar ikke vært der siden jeg tjenestegjorde der nede i 1999/2000.
Takk for gode tips! Hvordan opplevde han som kjørte zx9r det å kjøre langt?Barbarozza skrev:12 apr 2018, 19:50 Transfagarasan er fint, men Tatra, og hele Karpatene er kult. Særlig fordi så få fra våre breddegrader tar turen. Men jeg har kjørt mye nedover i mange år ...så man blir litt..ja blassert.