Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Hadde en ZZR600 98 mod selv. Syntes det var en god sykkel
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Absolutt. Synes den helt grei som førstesykkel igrunn. God å kjøre og svært morsom når den får turtall! Merket dog når eg satt meg på skolesykkelen første gang at noen læresykkel er den ikkje. Å trene f.eks Krypkjøring for en amatør (meg) på zzr600 er en dårlig match!45316 skrev: 08 sep 2017, 19:27 Hadde en ZZR600 98 mod selv. Syntes det var en god sykkel

-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS Adventure 2017
Hoy Hoy.
Mann 57 år fra Lofoten.
Første mc i 1985, Yamaha XS 500 rimelig grei første mc. Solgte den og kjøpte i 1987 ny Honda Transalp 600.
Denne var jeg både på Nordkapp og kjørte også en tur til Tyskland med + en del treffturer og Norgesturer, solgte den i 1994.
Var uten egen mc frem til 2012 men fikNk låne/prøve hvert år så da fikk jeg jo holdt lysten vedlike.
Kjøpte meg da en BMW R1150 GS Adventure 2003 mod. Alltid hatt sansen for de store BMW GS-ene.
Solgte denne før jeg dro på ferie i fjor sommer. Brukte så ferien på å tråle (Lofotfiske :-) ) nettet etter en nyere GSA.
Og kjøpte meg så en 2017 GSA med alle utstyrspakker :-). Ble lite kjøring i fjor med den, satser på litt lengre turer i år.
Fantastisk mc på Norske veier.
Det får holde om meg for denne gang.
Mann 57 år fra Lofoten.
Første mc i 1985, Yamaha XS 500 rimelig grei første mc. Solgte den og kjøpte i 1987 ny Honda Transalp 600.
Denne var jeg både på Nordkapp og kjørte også en tur til Tyskland med + en del treffturer og Norgesturer, solgte den i 1994.
Var uten egen mc frem til 2012 men fikNk låne/prøve hvert år så da fikk jeg jo holdt lysten vedlike.
Kjøpte meg da en BMW R1150 GS Adventure 2003 mod. Alltid hatt sansen for de store BMW GS-ene.
Solgte denne før jeg dro på ferie i fjor sommer. Brukte så ferien på å tråle (Lofotfiske :-) ) nettet etter en nyere GSA.
Og kjøpte meg så en 2017 GSA med alle utstyrspakker :-). Ble lite kjøring i fjor med den, satser på litt lengre turer i år.
Fantastisk mc på Norske veier.
Det får holde om meg for denne gang.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Hei og velkommen hit til MCsiden.no, lofoten 8370
Og gratulerer med ny sykkel!
Du vil garantert finne meningsfeller her inne som er helt på linje med deg når det gjelder denne :) .
Men også de som ikke er like stor fan av GS/A syklene...
Men slik vil det jo naturligvis være på et forum med brukere og sykler av alle mulige kategorier.
Satser på at du uansett vil trives her på forumet
.

Og gratulerer med ny sykkel!
Du vil garantert finne meningsfeller her inne som er helt på linje med deg når det gjelder denne :) .
Men også de som ikke er like stor fan av GS/A syklene...

Men slik vil det jo naturligvis være på et forum med brukere og sykler av alle mulige kategorier.
Satser på at du uansett vil trives her på forumet

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Maschev
- Motorsykkelen din: 2021 Yamaha Tenere 700
Heisann
Tenkte jeg kunne introdusere meg selv her også. Har laget en tråd, men ble vel fint lite om meg i den egentlig.
Er vel heller ikke mye å si enda da jeg har tunglappen, men har enda ikke fått meg noe sykkel. Kjørte opp for to år siden og hadde tenkt å endelig skaffe sykkel i fjor, men en noe uventet bytte av arbeidsplass med tilhørende flytting endret i de planene. Derfor skal det endelig bli denne sesongen forhåpentligvis. Har vel de siste 12 månedene lest en del på dette forumet og noe av det som fikk meg til å lage en bruker er at det virker som en trivelig og ikke minst veldig kunnskapsrik gjeng som skriver her inne.
Veldig bra nivå på mange av de bikeloggene som flere brukere her inne har. Tommel opp der altså!
Kort om meg selv så er 27 år og er tilbake på Østlandet etter noen år i Trøndelag. Satser på mange flotte år med mc fremover :)
Tenkte jeg kunne introdusere meg selv her også. Har laget en tråd, men ble vel fint lite om meg i den egentlig.
Er vel heller ikke mye å si enda da jeg har tunglappen, men har enda ikke fått meg noe sykkel. Kjørte opp for to år siden og hadde tenkt å endelig skaffe sykkel i fjor, men en noe uventet bytte av arbeidsplass med tilhørende flytting endret i de planene. Derfor skal det endelig bli denne sesongen forhåpentligvis. Har vel de siste 12 månedene lest en del på dette forumet og noe av det som fikk meg til å lage en bruker er at det virker som en trivelig og ikke minst veldig kunnskapsrik gjeng som skriver her inne.
Veldig bra nivå på mange av de bikeloggene som flere brukere her inne har. Tommel opp der altså!
Kort om meg selv så er 27 år og er tilbake på Østlandet etter noen år i Trøndelag. Satser på mange flotte år med mc fremover :)
.
Sist redigert av Janners den 17 mai 2018, 20:57, redigert 1 gang totalt.
-
- Motorsykkelen din: Honda CB500F, 2016
Heihei
Jente på 20år, opprinnelig fra trøndelag, men studerer for øyeblikket i Bergen.
Bor sammen med kjæresten her, og etter et par år som passasjer fant jeg ut at det var på tide å skaffe seg lappen for A2 og sykkel selv. Foreløpig har jeg bare sykkel, men satser på oppkjøring i løpet av mai

Bor sammen med kjæresten her, og etter et par år som passasjer fant jeg ut at det var på tide å skaffe seg lappen for A2 og sykkel selv. Foreløpig har jeg bare sykkel, men satser på oppkjøring i løpet av mai

-
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Så kjekt da! Håper du får lappen fort såber du klar for sesongensmurfeline skrev: 27 apr 2018, 18:43 Heihei![]()
Bor sammen med kjæresten her, og etter et par år som passasjer fant jeg ut at det var på tide å skaffe seg lappen for A2 og sykkel selv. Foreløpig har jeg bare sykkel, men satser på oppkjøring i løpet av mai![]()

Hvilken sykkel gikk du for?

-
- Motorsykkelen din: Honda CB500F, 2016
Gikk for Honda CB500F
har hørt mye bra om den som førstegangssykkel, så gleder meg til jeg kan begynne sesongen 

Hallo!
Mann på 30 år fra Oslo som jobber med å ta A-lappen og realisere motorsykkeldrømmen. :)
Har en kamerat med motorsykkellappen og det å bare sitte på gav mersmak.
Tok teori og teoriprøven i fjor sommmer og skal ha 2. kjøretime for året i dag og har fått oppkjøring er i siste halvdel av juni.
Har naturligvis trålet Finn i flere måneder allerede, og med pendling på hverdager og langturer i helgene som bruksområder har jeg sett på alt fra Yamaha TDM850 til Honda VFR800 som potensiell første sykkel. De har Honda CB650F på kjøreskolen og har fått beskjed om å velge noe vassere for å ikke gå lei etter første sesong. :)
Mann på 30 år fra Oslo som jobber med å ta A-lappen og realisere motorsykkeldrømmen. :)
Har en kamerat med motorsykkellappen og det å bare sitte på gav mersmak.

Tok teori og teoriprøven i fjor sommmer og skal ha 2. kjøretime for året i dag og har fått oppkjøring er i siste halvdel av juni.
Har naturligvis trålet Finn i flere måneder allerede, og med pendling på hverdager og langturer i helgene som bruksområder har jeg sett på alt fra Yamaha TDM850 til Honda VFR800 som potensiell første sykkel. De har Honda CB650F på kjøreskolen og har fått beskjed om å velge noe vassere for å ikke gå lei etter første sesong. :)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Velkommen til oss her på MCsiden.no, NoenLunde
.
Tror du skal kunne mange kjørekompiser i nærområdet her på forumet.
Lykke til med kjøreopplæringen og oppkjøringen
!

Tror du skal kunne mange kjørekompiser i nærområdet her på forumet.
Lykke til med kjøreopplæringen og oppkjøringen

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Hallo!
Ung mann på 30år som har bestemt seg for å leve ut guttedrømmen og har kjøpt meg motorsykkel, en Harley Davidson Night Rod Special.
Jeg begynte på en Steyr Daimler Puch som måtte dyttes i gang som 11-12-åring og senere ble det en trimmet Honda MT-5 frem til jeg fylte 18 og gikk over til bil. Motorsykkel er noe jeg alltid har drømt om siden jeg i bare bleia satt på med min far på hans Harley Davidson og nå står det endelig en skikkelig 1250cc i garasjen min
Bor i Blystadlia nær Lillestrøm og jobber i Sandvika - Bærum.
Håper på mye fint vær i sommer og mange fine turer på ny sykkel
Ung mann på 30år som har bestemt seg for å leve ut guttedrømmen og har kjøpt meg motorsykkel, en Harley Davidson Night Rod Special.
Jeg begynte på en Steyr Daimler Puch som måtte dyttes i gang som 11-12-åring og senere ble det en trimmet Honda MT-5 frem til jeg fylte 18 og gikk over til bil. Motorsykkel er noe jeg alltid har drømt om siden jeg i bare bleia satt på med min far på hans Harley Davidson og nå står det endelig en skikkelig 1250cc i garasjen min

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I haven`t been everywhere - but it`s on my list...
- Tore L
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Gratulerer Joffe med en fin Night Rod, og velkommen til mcsiden. En gang i livet skal jeg også ha en HD i garasjen. :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Hei, og velkommen skal du være :)Joffe skrev: 07 mai 2018, 23:50 Hallo!
Jeg begynte på en Steyr Daimler Puch som måtte dyttes i gang som 11-12-åring og senere ble det en trimmet Honda MT-5 frem til jeg fylte 18 og gikk over til bil. Motorsykkel er noe jeg alltid har drømt om siden jeg i bare bleia satt på med min far på hans Harley Davidson og nå står det endelig en skikkelig 1250cc i garasjen min![]()
IMG_2102.JPG
Jeg har vært heldig å få prøvekjøre en V-rod 1450ccm Screaming Eagle Edition og det var en fin sykkel med en helt eventyrlig flott lyd. Den gikk veldig bra (til cruiser og være). Husker svingradiusen var elendig og bremsene var "så dar", men ellers en flott cruiser :)
Takk for det Tore :)Tore L skrev: 08 mai 2018, 00:21 Gratulerer Joffe med en fin Night Rod, og velkommen til mcsiden. En gang i livet skal jeg også ha en HD i garasjen. :)
Takk for det Bjerknez :)Bjerknez skrev: 08 mai 2018, 10:56 Hei, og velkommen skal du være :)
Jeg har vært heldig å få prøvekjøre en V-rod 1450ccm Screaming Eagle Edition og det var en fin sykkel med en helt eventyrlig flott lyd. Den gikk veldig bra (til cruiser og være). Husker svingradiusen var elendig og bremsene var "så dar", men ellers en flott cruiser :)
Svingradius og bremser er oppskrytt

I haven`t been everywhere - but it`s on my list...