Tiden går jammen fort når man har det slitsomt, og det er OL på TV!
MC messig har det ikke skjedd all verden. Etter at jeg fikk sykkelen hjem til en lenge etterlengtet sammenkomst har jeg gjort vintervedlikeholdet (slengt over et laken). Jeg fikk også tatt en prat med han som leverte sykkelen, som viste seg å jobbe på utstyrs og delelageret til MCoslo, noe som var beileilig ettersom jeg skulle kjøpe meg ny hjelm. Etter litt småprat fikk jeg snakket på meg en hyggelig rabatt, så turen gitt til MC Oslo for en ny Shoei GT-AIR, mattsvart med blankt og speilvisir.

Dette er for øvrig en av de få tingene jeg har tenkt å kjøpe meg i år innenfor MC kategorien. Ellers på listen står det ny regndress, muligens et komfortsete til baiken, og muligens intercom. Etter å ha svidd av godt over 350 000 de siste to årene på motorsykkel er det greit å roe litt ned.
Jeg hadde et forsikringsoppgjør med forsikringsselskapet mitt i høst i forbindelse med reparasjon av sykkelen, som skulle medført et bonus tap, men det ser ut som selskapet har glemt hele greia, eller bestemt seg for å være greie, jeg sitter i hvert fall meget stille i båten og later som ingen ting.
Ved siden av en kid på snart ett år og en på snart fire har jeg hendene fulle med ny jobb. Men litt tid er det heldigvis blitt til å dyrke mine to andre (og vesentlig billigere hobbyer), nemlig ølbrygging og amerikansk fotball. Ølbrygging har det fine ved seg at det bare blir billigere og billigere jo mer man brygger, da jeg kjøpte utstyret kostet halvliteren rundt 350 kr, nå etter ca. 20 brygg er jeg nedi 23 kr, så nå begynner det virkelig å likne noe

. Jeg har vært "smart" og ønsket meg nytt utstyr til jul og bursdag slik at jeg sikrer meg noe jeg har lyst på uten at jeg selv trenger å bruke penger på det.

Av siste investeringer er refraktometer, utstyr til å kultivere fersk gjær og en helelektronisk gjærlås

Jeg vurderer også å kjøpe et gammelt kjøleskap slik at jeg lettere kan kontrollere temperaturen i forbindelse med gjæring, selv om det hadde vært mye kulere å kjøpe en gjæringstank med innebygd termostat og varmeelement tilhørende glykokjøler
Amerikansk fotball er som MC, sesongavhengig, så de to tingene avløser hverandre ganske greit også. Når jeg også er med i en fantasyliga tar dette en del tid uten at det koster noe særlig mer enn litt effekter og et TV-abonnement. Når man havner på en hederlig tredjeplass er det faktisk også litt penger å hente også

Dessverre røyk laget mitt ut av sluttspillet i det som tilsvarer semifinalen etter noe som kun kan kalles en deprimerende kamp med en patetisk prestasjon. Da var det enda godt at Patriots ikke fikk enda en seier, så har man i hvert fall noe å glede seg over.
Min kommende MC sesong blir nok ganske laber i forhold til antall turer og kjørte kilometer, sammenliknet med fjoråret. Selv om syndefloden bestemte seg for å slå til hver "%#¤%#¤&#¤ gang jeg var på langtur hadde jeg i hvert fall en del minnerike opplevelser, med både motorhavari og velt

Om noen uker skal jeg nemlig ut i pappaperm (som er noe forlenget enn den normale kvoten) og skal surre rundt hjemme med en ny og noget krevende sjef frem til august. Det er heller ingen lengre turer planlagt på tapeten foreløpig. Jeg hadde håpet å få med meg et forumtreff, men det ser ut som de treffene som så langt er planlagt kræsjer med andre ting. Noen kveldsturer og forhåpentligvis dagsturer blir det kanskje likevel.
Det var det for denne gang, var litt usikker på hva jeg skulle skrive, men jammen ble det litt tekst denne gangen også. Håper på en snarlig slutt på vinteren nå!