MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- kvase
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Den la seg her etter en gangfart utskeielse på den issvullen til høyre i bilde nr 2 på våren i år
Ingen skader bare myk mose og fin morenesandDu har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Da er Tutoro chainoiler montert på nysykkelen. Litt annerledes montering av påføringsdyse enn på gamle KTM'en.
Skriver mer om dette senere for de spesielt interesserte i "AJ Arena..." bikerloggen min siden kjerringa og jeg skal ut på en lengre Alfa Romeo tur i finværet :) .
Her et par-tre bilder:
Skriver mer om dette senere for de spesielt interesserte i "AJ Arena..." bikerloggen min siden kjerringa og jeg skal ut på en lengre Alfa Romeo tur i finværet :) .
Her et par-tre bilder:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Vaska sykkel og kjede.
Brukte parafintrikset som jeg snappa opp herfra. Fungerte meget bra. Hadde parafin i et (tomt) syltetøyglass, dyppet børsten i parafinen og børstet kjede rent. Gikk MEGET lett.

Brukte parafintrikset som jeg snappa opp herfra. Fungerte meget bra. Hadde parafin i et (tomt) syltetøyglass, dyppet børsten i parafinen og børstet kjede rent. Gikk MEGET lett.

-
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Fikk vasket litt kjede

og hele sykkelen etterpå :)

og hele sykkelen etterpå :)

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Montert viltvarsler fra amerikanske Deerwhistle på nysykkelen...:
At de lager lyd vet jeg siden jeg prøvde før jeg satte den på.
Men om den lager lyden med den rette frekvensen fra 35 mph/56 km/t, som det loves på 'pakningsvedlegget', for å skremme unna vilt har jeg naturligvis ingen mulighet til å sjekke før jeg evt. opplever situasjonen langs veien...
Uansett en liten investering for en greie jeg faktisk har trua på. Alfa'en har også fått montert en slik.
At de lager lyd vet jeg siden jeg prøvde før jeg satte den på.
Men om den lager lyden med den rette frekvensen fra 35 mph/56 km/t, som det loves på 'pakningsvedlegget', for å skremme unna vilt har jeg naturligvis ingen mulighet til å sjekke før jeg evt. opplever situasjonen langs veien...

Uansett en liten investering for en greie jeg faktisk har trua på. Alfa'en har også fått montert en slik.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR, Husqvarna 701, Honda MSX 125
I morgen formiddag skulle jeg egentlig ta turen til Fredrikstad for å besøke Bjerknez, vi skulle prøve oss å se om vi fikk plastikken på sykkelen min til å bli svart igjen. Tilbakemeldinger fra dagens service satte dessverre en stopper for dette.
Framdekket er utslitt, bremseklosser foran og bak må byttes. Kjede og drev synger på siste verset så da bytter jeg det også mens jeg er i gang. Ble fram med verktøykassa etter jobb i dag for å pusle litt med sykkelen i påvente av deler som ikke kommer før på onsdag. Passet utrolig dårlig akkurat nå, inneklemt dag på mandag, 1. mai på tirsdag så det er ikke jobb før på onsdag igjen. Får kjøre litt A2 i mellomtiden, viktig at 500'n også får luftet seg litt :)

Framdekket er utslitt, bremseklosser foran og bak må byttes. Kjede og drev synger på siste verset så da bytter jeg det også mens jeg er i gang. Ble fram med verktøykassa etter jobb i dag for å pusle litt med sykkelen i påvente av deler som ikke kommer før på onsdag. Passet utrolig dårlig akkurat nå, inneklemt dag på mandag, 1. mai på tirsdag så det er ikke jobb før på onsdag igjen. Får kjøre litt A2 i mellomtiden, viktig at 500'n også får luftet seg litt :)

"When life throws you a curve, lean into it."
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Beundringsverdig kreativ løsning. Men er den særlig trygg...
:

-
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR, Husqvarna 701, Honda MSX 125
Trygt er det nok ikke. Det viktigste er å få av dekket

"When life throws you a curve, lean into it."
- Skogstrollet
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
I dag har jeg gjort noe skikkelig vanskelig: jeg har byttet sete på Yamaha'n
Det var så utrolig vanskelig, at det ble sendt med en detaljert instruksjon på hvordan det gjøres!
Neida, men er spent på hvis dette blir bedre nå da
Det føles mykere, men er også, akkurat, flatt og det har jo også litt å si for sittestilling. Noe høyere er det også, tror ikke det kommer til å merkes så fryktelig mye, mer er nok lurt å ha i bakhodet til å begynne med.

Det føles mykere, men er også, akkurat, flatt og det har jo også litt å si for sittestilling. Noe høyere er det også, tror ikke det kommer til å merkes så fryktelig mye, mer er nok lurt å ha i bakhodet til å begynne med.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Prøvde å starte, men det var for lite strøm på batteriet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Baffin
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
I dag var det tid for service og den måtte jeg til Gjøvik for å få tatt.
Litt kaldt på morran i dag i fjellheimen, temp. lå på 3-4° en 7-8mil så steig det til hele 5° på Gjøvik.
Hjemturen en del bedre da var det nesten sommer med 12-15°.
Husqvarna, utrolig kul sykkel

Noe for den yngre garde

Denne 900 var rålekker

Ikke ille denne heller

Baffin
Litt kaldt på morran i dag i fjellheimen, temp. lå på 3-4° en 7-8mil så steig det til hele 5° på Gjøvik.
Hjemturen en del bedre da var det nesten sommer med 12-15°.
Husqvarna, utrolig kul sykkel

Noe for den yngre garde

Denne 900 var rålekker

Ikke ille denne heller

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
Fikk endelig montert disse....så får vi se om det blir vibrasjoner.....
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Siden det var billig og lett å få tak i, ble det montert skjermbeskyttende plastfolie på instrumentpanelet til KTM'en i dag.
En pakke med seks tyskproduserte folier tilpasset KTM displayet kostet kun småpenger og var fraktfritt levert fra produsentlandet.
Så hvorfor ikke?
Greit å ha satt på for å beholde displayet penest mulig lengst mulig:
En pakke med seks tyskproduserte folier tilpasset KTM displayet kostet kun småpenger og var fraktfritt levert fra produsentlandet.
Så hvorfor ikke?
Greit å ha satt på for å beholde displayet penest mulig lengst mulig:

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Fjernet advarsel klistrelappene på tankdekselet og montert tankbeskyttelse i stedet.
Det ble denne, som jeg fikk i Posten samme dagen som jeg fikk en annen fra en gavmild bruker her inne, som ikke lenger trengte sin siden han ikke lenger er KTM eier:
Monteringen ble ikke heeelt 100 %, men god nok til at den blir sittende.
Grunnen til at det ble den jeg hadde bestilt var at denne ser mer ekte ut en den jeg fikk som er basert på et "liksom" karbonmønster.
Skal det være karbon må det være ekte vare
.
Men vi får se hvordan den som nå er satt på bevarer fargene. Blir den blass etter hvert så kan det fort hende at den andre kommer på i stedet.
Og etter monteringen måtte selvfølgelig sykkelen testkjøres - som om det er nødvendig å testkjøre for å se om en tankpad sitter på...
Det ble denne, som jeg fikk i Posten samme dagen som jeg fikk en annen fra en gavmild bruker her inne, som ikke lenger trengte sin siden han ikke lenger er KTM eier:
Monteringen ble ikke heeelt 100 %, men god nok til at den blir sittende.
Grunnen til at det ble den jeg hadde bestilt var at denne ser mer ekte ut en den jeg fikk som er basert på et "liksom" karbonmønster.
Skal det være karbon må det være ekte vare

Men vi får se hvordan den som nå er satt på bevarer fargene. Blir den blass etter hvert så kan det fort hende at den andre kommer på i stedet.
Og etter monteringen måtte selvfølgelig sykkelen testkjøres - som om det er nødvendig å testkjøre for å se om en tankpad sitter på...

Fikk litt ekstra plunder med å skifte bremseklosser foran, da jeg for to sesonger siden monterte nye bremseslanger med banjoen orientert feil vei. Jeg la selvfølgelig ikke den gang merke til at banjoen sperret tilgangen til den ene låseskruen for klossene...
Dermed måtte jeg ta av slangen og remontere denne, fylle ny bremsevæske og lufte systemet.
Nå sitter det ihvertfall nye SBS Performance klosser rund baut og bare ber om barnslig rykk og napp kjøring :)
Dermed måtte jeg ta av slangen og remontere denne, fylle ny bremsevæske og lufte systemet.
Nå sitter det ihvertfall nye SBS Performance klosser rund baut og bare ber om barnslig rykk og napp kjøring :)