Heisan
Strommen og velkommen hit til oss her på MCsiden.no
Selv startet jeg med en etter datidens standard, en heftig Suzuki 1100 GSX EF, 1985 mod. i 1991.
Rimelig fersk som tungMC fører, rett på en rå maskin som denne med 16" forhjul, som på ingen måte av wobble-free om man skulle finne på å slippe styret med begge hender. Med andre ikke helt trygge kjøreegenskaper...
Men det gikk bra den ene sesongen jeg hadde den. Så ble det familieforøkelse og MC-livet ble lagt på hylla i mange år før ny sykkel ble kjøpt høsten 2006.
Igjen som "fersking" etter såpass mange år uten særlig MC-kjøring. Men valgte likevel en forholdsvis stor sykkel med momentsterk motor, en Yamaha TDM 900. Ikke spesielt mange HK, men likevel altså en rask og sterk motor.
Var ikke i mine tanker den gangen å gå for mindre kubikk siden jeg så for meg lengre turer med passasjer og bagasje.
Hadde ingen problemer med å håndtere TDM'en, tross størrelsen.
Siden ble jeg antakelig angrepet av kubikksyken og endte opp med en Triumph Tiger 1050 etter TDM'en, deretter ble Tiger'n byttet inn i en Moto Guzzi Stelvio 1200 og nå er jeg på min andre KTM 1290 Super Adventure.
Og det er først nå i en alder av 60 om et par måneder, jeg har begynt å tenke at min neste sykkel må bli en med mindre kubikk og lavere vekt. Nettopp fordi man med alderen merker at det begynner å bli tyngre å håndtere disse store "beistene" av noen sykler.
Men for deg, i 30-årene, er dette et ikke-problem, vil jeg tro.
Så om jeg hadde vært i dine sko ville jeg bare kjørt på Daytona'en

.
Ønsker deg et godt sykkelvalg og satser på at du legger inn bilder og skriver litt mer om MC-opplevelsene dine når du får lagt dine forventningsfylle lanker på styret til din nye sykkel

.