Jeg startet sesongen min for snaue to uker siden. Jeg har ikke vasket sykkelen min siden jeg parkerte den siste uka i oktober. Den var med andre ord full av støv pga lagring, det hadde også samlet seg salt og annet dritt i løpet av de to ukene jeg har brukt den daglig.
Tenkte å gjøre noe med dette i går. Sykkelen ble både vasket og tørket. Siden jeg var i gang tenkte jeg å legge på et lag med voks. Været var utrolig bra med mye sol. Tenkte å ta dette på kveldstid så jeg slapp unna den verste sola. Jeg ventet for lenge, dagslyset forsvant for meg.
Enden på visa er at jeg ble stående i mørket å påføre voksen. Det ble voks over hele sykkelen, inkludert ulakkerte overflater. Sykkelen ble heller ikke tørket godt nok for å si det mildt. Det ble så mørkt at jeg ga opp til slutt. Ulakkerte plastikkdeler som en gang var svart er nå matt og falmet.
Hvordan får jeg disse svart igjen, og hva slags produkter kan/bør jeg bruke? En kamerat mente jeg burde prøve "Black Shine" eller avfetting. Ble også spurt om voksen jeg brukte var organisk eller ikke, dette spørsmålet avgjorde visstnok om jeg kunne bruke avfetting eller ikke. Dette vet jeg ingenting om da det er langt utenfor mitt nivå. Også første gang jeg prøver meg på voksing så her er jeg helt blank.
Legger ved noen bilder under, et av voksen som ble brukt og produktet jeg ble anbefalt. Noen bilder av "resultatet" også. Håper noen av dere kan hjelpe meg :)