Har sendt mail til Speed MC nå, for å høre hva dem mener om saken, så får jeg vente og se. Ikke akkurat noen kjempestor krise, men greit å få det fikset. Det ser jo ikke veldig pent ut...
Uansett, det gikk nok ikke så glatt som jeg håpte i dag når jeg skulle hente sykkelen på Ramberg Transport. Den sto jo stroppet på pall inne på lageret og selv om dem viste jeg skulle komme (sendte så klart mail først og fikk bekreftelse på at jeg kunne komme i dag samt at jeg skulle få hjelp til å stroppe den av pallen) så sto dem der som noen juletre og klødde seg i hodet når jeg kom.
Når jeg sa at jeg skulle hente sykkelen og kjøre den hjem så himlet dem nesten med øynene. For sykkelen måtte jo først ryddes ut av lageret for så og kjøres på utsiden og heises ned på bakkenivå, før jeg fikk begynt på utpakkingen.
Så klart var det matpause, så alt jeg fikk var en hammer, en drill og en avbiter. Jeg fikk beskjed om å starte så skulle dem sende ut en etter pausen hvis jeg ikke var ferdig.
Jeg fikk av rammen uten problemer selv og jeg løsnet stroppene forran (etter råd fra kjellv) og sykkelen sto fortsatt, men nå begynte jeg å bli litt het i trusa, for hvordan i heiteste skulle jeg få av sykkelen på pallen uten å velte hele sulamitten?
Jeg gikk inn igjen å røsket tak i en ung fole som så opptatt ut og spurte om han kunne hjelpe meg med å få sykkelen av pallen. I samme slengen sendte jeg en melding til kjellv hvor han sa man bare kunne rulle sykkelen av pallen baklengs. Ok, tenkte jeg... det hørtes og så logisk ut, men ikke faen om jeg gjør dette alene.
Han fra lageret kom ut og jeg stroppet av sykkelen bak, mens han holdt den. Jeg prøvde og dra en spøk med at hvis du ikke holder den så koster en velt mye penger. Plutselig ble han litt mer ivrig og holdt sykkelen med et langt taigtere grep. Han konsentrerte seg faktisk... :)
Jeg løsnet stroppene bak, jeg grep tak i sykkelen sammens med han og vi trillet den litt nervepirrende av bakover som kjellv mente vi skulle. Det gikk helt utmerket og jeg tror faktisk han som hjalp meg var mer lettet enn meg....
Jeg takket for hjelpen, slang restene av kassen i kontaineren, salet opp og kjørte hjemmover. Det gikk helt fint til slutt, men trodde strengt tatt at jeg skulle få litt mer hjelp der inne. Han som hjalp meg hadde tydeligvis aldri stroppet på/av en motorsykkel før vertfall...
Nå er jeg uansett hjemme og turen hjem er nok ikke den jeg kommer til å huske best i år. Vått og trist hele veien, og med litt ekstra stivhet i kroppen etter 9 måneder med kjøretørke så hadde jeg mer enn nok med å følge med på veien. Men GUD så hærlig å kjøre sykkel igjen!! :)
bimmern.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.