Jompa skrev: ↑26 apr 2018, 21:59
Hvorfor beskyttelsesfilm ? Er ikke sykkelen laget for å brukes ute ?
Gratulerer med ny sykkel, forresten.
Beskyttelsesfilm for å unngå riper ved bl.a. vask. Eller om noens nysgjerrige fingre skal finne på å "tørke" støv av displayet og dermed lage fine, men ikke spesielt dekorative riper...
Har det samme på GPS'en.
Koster så lite og beskytter godt .
Hvorfor ikke holde ting penest mulig lengst mulig?
Joda, sykkelen er laget for å bruke ute.
Jeg bruker den til og med i regnvær og har allerede gjort det et par ganger.
Også vasker jeg den med vann også !
Jo... takk for gratulasjoner...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Dansekris skrev: ↑24 apr 2018, 10:34
Spent på å høre hvor drøy den 26db-dempinga egentlig er.
og
Visste at turbulensen på GSen ville bli kjip, men at det skulle bråke SÅ mye var jeg ikke innstilt på. En time på motorveien var fysisk vondt. Tar jeg ikke grep blir jeg snart varig hørselsskada.
Vurdert noe med aktiv støykansellering fra feks Bose? Får jo noe slikt til den prisen :-)
Støykanellering er jo like belastende for øret som støyen i seg selv, bare mindre plagsomt. Jeg trenger å blokkere støyen fysisk med propper og et støyfilter. Håper 26db er nok!
Eller tar jeg kanskje helt feil? Det lages jo motstøy. Bruker selv et par Bose QC 35 maange timer av om dagen og "stillheten" fyller øra mine.
Skogstrollet skrev: ↑27 apr 2018, 21:57
Idag bestilte jeg nye, korte, clutch og bremsehendler fra Evotech:
:)
Godt valg!
Evotech lager bra saker .
Kjøpte rad.guard fra dem til min forrige Super Adventure. Veldig bra og kledde sykkelen utrolig godt. Burde vært originalutstyr.
Håper Evotech også kommer til å lage slike radiatorbeskyttelse til nye SA S.
Jeg står langt framme i køen for å få tak i en slik.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jeg hev meg på en auksjon på eBay for noen dager siden på et sett uoriginale karbonsidedesksler til den nye SA-S'en.
De så såpass bra ut at jeg tok sjansen og ble eneste budgiver, til en pris langt under hva de originale dekslene koster.
Glossy finish som jeg håper fint med den øvrig glatte lakkfinishen på de andre sidedekslene på sykkelen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ikke fordi jeg egentlig trengte nye touring-sko, da jeg har et par skikkelig solide Daytona-støvler, men trengte noe som var litt lettere og smidige som erstatting til mine TCX støvler som begynt å synge på siste vers. De har nemlig ingen forsterkning mot slitasje fra girpedalen, og begynner å bli litt tynne der nå... Dainese-støvlene er forsåvidt ikke like flotte som TCX-støvlene, men de er mer praktiske
Og så har jeg bestilt nye dekk til motorsykkelen min, og der ble det Pirelli MT60RS. Så nå har både jeg og sykkelen min straks nye sko
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Dansekris skrev: ↑27 apr 2018, 10:23
Støykanellering er jo like belastende for øret som støyen i seg selv, bare mindre plagsomt. Jeg trenger å blokkere støyen fysisk med propper og et støyfilter. Håper 26db er nok!
Eller tar jeg kanskje helt feil? Det lages jo motstøy. Bruker selv et par Bose QC 35 maange timer av om dagen og "stillheten" fyller øra mine.
Jeg kjører selv med formstøpte propper, og har gjort det de siste årene. Jeg bruker som regel Pro-Block filtre, som jeg tror har en SNR på rundt 30 dB (men finner ikke oversikten nå i farten) https://www.hantek.no/collections/tilbe ... tte-filter. Har 26 dB også som jeg fikk med på Pro Communicator settet, men har ikke kjørt med disse for å sammenligne. Kan eventuelt prøve og gi deg en tilbakemelding om det er noen signifikant forskjell :)
26 dB er en del støydempning når det er sagt. Neste steg er disse helt tette filterene, og neste steg etter det er propper som ikke har filtere i det hele tatt. Det blir meget stor dempning av vindstøy med filterne jeg bruker, og hadde ikke orka å kjøre ett minutt uten disse proppene.
Skogstrollet skrev: ↑25 mai 2018, 22:01
I dag kjøpte jeg nye kjørestøvler, nemlig disse:
Ikke fordi jeg egentlig trengte nye touring-sko, da jeg har et par skikkelig solide Daytona-støvler, men trengte noe som var litt lettere og smidige som erstatting til mine TCX støvler som begynt å synge på siste vers. De har nemlig ingen forsterkning mot slitasje fra girpedalen, og begynner å bli litt tynne der nå... Dainese-støvlene er forsåvidt ikke like flotte som TCX-støvlene, men de er mer praktiske
Og så har jeg bestilt nye dekk til motorsykkelen min, og der ble det Pirelli MT60RS. Så nå har både jeg og sykkelen min straks nye sko
Minner om mine kjørestøvler, bortsett fra at dine ser ut som de er litt mer forsegjorte støvlene har holdt seg veldig bra utseende messig, men mine holder ikke vann ute. Da snakker vi skikkelig regnvær da. Og jeg mistenker at vannet kommer inn oppe eller noe sånt. Selv om jeg ikke helt skjønner hvordan det har seg.