Men skal lese igjennom hele en kveld ganske snart.

Tusen takkAJ skrev: 17 apr 2018, 19:41 Du verden... Dette var skikkelig god lesing to dager før jeg selv starter årets MC-sesong!
Imponerende reiseskildring med flotte bilder fra mange steder man ikke har hørt om tidligere.
Det er bare å bøye seg i hatten![]()
![]()
Tusen takk for hyggelig tilbakelding, fint hvis det kan inspirere og kanskje du likevel kommer til å krysse den russiske grensen en gangkjellv skrev: 17 apr 2018, 22:38 Fantastisk referat Ketil! Synd denne ikke ble med i årets reisereferatkonkurranse, denne hadde vært en meget sterk kandidat.
Men uansett, dette inspirerer veldig foran årets sesong. Selv om jeg helt sikkert ikke selv kommer til å krysse den Russiske grensen.
Hvilken plan har du til sommeren som kan toppe denne?
Ja, vi holdt oss til hovedveinettet og følte det var eventyr nok for oss. Turen du tok er i en annen divisjon med tanke på utfordringer veivalget bydde påEpylypzon skrev: 18 apr 2018, 06:14 Artig lesing :) Kjørte motsatt vei og på litt mer grus i 2016. Russland er helt fantastisk!
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Ojsann!!Ketil skrev: 29 apr 2018, 00:25 Etter å ha konstatert at jeg har en liten oljelekkasje begynner jeg å se hvordan demperne skal demonteres, og i den forbindelse kjenner jeg på mutteren på styrekrona og oppdager til min forskrekkelse at mutteren er så løs at jeg kan kan skru den av med fingrene! En mutter som skal dras til med et moment på 130 nm. Den må ha løsnet over tid og hvor lenge den har vært løs vet jeg ikke. Jeg drar den til og klarer ikke å kjenne noe slakke i styrelager, satser på at øvrige tiltrekkingspunkter har holdt styrekrona på plass.
Ja det virker rart den har løsnet selv, er mer en de fleste biler skal ha på hjulbolter/muttere.AJ skrev: 29 apr 2018, 00:35Ojsann!!Ketil skrev: 29 apr 2018, 00:25 Etter å ha konstatert at jeg har en liten oljelekkasje begynner jeg å se hvordan demperne skal demonteres, og i den forbindelse kjenner jeg på mutteren på styrekrona og oppdager til min forskrekkelse at mutteren er så løs at jeg kan kan skru den av med fingrene! En mutter som skal dras til med et moment på 130 nm. Den må ha løsnet over tid og hvor lenge den har vært løs vet jeg ikke. Jeg drar den til og klarer ikke å kjenne noe slakke i styrelager, satser på at øvrige tiltrekkingspunkter har holdt styrekrona på plass.
At en mutter med 130 Nm tiltrekkingsmoment har løsnet såpass må jo være rimelig betenkelig. 130 Nm er ganske mye...
Er ikke dette en 2010modell? har denne 8 års garanti?kjellv skrev: 29 apr 2018, 08:25 Ikke begynn med momentnøkkel og locktite på dette selv. Sykkelen har garanti, og dette skal forhandleren gjøre.
Så lenge man ikke vet hvorfor mutteren er løs, ikke begynn å skru selv. Sett den passe fast og kjør deg tur i dag, men hold øye med mutteren.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk