FredrikE24 skrev:De traimfene der er jo kule de, men jeg kan ikke helt se de virkelig gode kjøreegenskapene. Det er kanskje ikke helt meninga heller. Er du sikker på at du ikke kommer til å savne S1000R? Kjøreglede er jo så mangt. På min egne Jawa(som forøvrig konstruksjonsmessig sett ikke er veldig ulik de traimfene du ser på), så smiler jeg jo bredt. Å klemme den så hardt man klarer rundt svinga, så kjenner man litt på at man lever. På BMWen derimot går de samme svinga i 20km/t høyere hastighet, med en lanke på styret og bare kos. Jeg koser meg enormt på BMWen, men også på Jawa'n, bare ikke så lenge av gangen.
Hvem sier at de nye Bonneville’ene ikke har gode kjøreegenskaper? Det har ikke jeg hørt eller sett noen steder. Men jeg har heller ikke kjørt en selv enda. Den har lavt plasserte fothvilere, så det begrenser seg naturligvis hvor fort man kan kjøre i noen svinger. Tenker dessuten å prøve noen flere sykler før jeg gjør noe som helst også.
Kommer nok til å savne S1000R på mange måter, hvis jeg selger den. Jeg har selv sagt utallige ganger at den er verdens beste sykkel. Går som ei klokke, er veldig lettkjørt, og har massevis av power og stoppekraft. Jeg har alltid ønsket meg en R-sykkel, men har ikke råd til å betale forsikring på en sånn en, og derfor endte jeg opp med S1000R, som av en eller annen grunn er veldig rimelig å forsikre. Men jeg har nå skjønt at S1000R er «vann over hodet» på meg, jeg greier ikke utnytte det den potensielt kan levere. Hvem kan vel det på norske veier uansett? Og fordi jeg har småbarn, og selvfølgelig prioriterer de først av alt, så får jeg ikke kjørt så mye sykkel som jeg kunne hvis jeg ikke hadde hatt barn heller.
Mange gode argumenter som rettferdiggjør nok et høyst nødvendig sykkelbytte