xyvind's logg [ADVENTURE]
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Etter det jeg skal ha lest skal bonnevillene ha ganske gode kjøre egenskaper. Til den sjangeren å være selvfølgelig.
Noen "skalpell" er det langt i fra, men det er jo ikke meningen eller. -Og det er en god ting i mine øyne.
Vi har alle forskjellige preferanser heldigvis, men for min del må jeg si meg veldig enig i dette utsagnet:
"It’s more fun to ride a slow motorcycle fast, than a fast motorcycle slow"
Noen "skalpell" er det langt i fra, men det er jo ikke meningen eller. -Og det er en god ting i mine øyne.
Vi har alle forskjellige preferanser heldigvis, men for min del må jeg si meg veldig enig i dette utsagnet:
"It’s more fun to ride a slow motorcycle fast, than a fast motorcycle slow"
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Det er definitvit noeni det olela. Merker at en utfordring med S1000R er at du må gi på noe jævlig for å være i nærheten av kneskrap på de fleste vanlige veier. Men fortsatt, gleden av å rive litt i rulla og fly forbi alt av biler og tilsvarende er nesten ubeskrivelig. Kreftene, bremsene, demperne og alt er helt fantastisk på den sykkelen.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Fothvileren på den gamle S1000R traff bakken på vei oppover fra Geiranger for to år siden. Fort gikk det heller ikke. :)
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Helt enig i det Stian87. Det blir på en måte to helt forskjellige måter å kjøre sykkel på.
Jeg skal selvfølgelig si meg enig i at det er gøy med kreftene og egenskapene en type R-sykkel gir. Men for min del merker jeg at horna kommer litt for raskt ut, og det har jeg ikke godt av.
Til gjengjeld koser jeg meg mer med en sykkel med roligere gange. -Og nå begynner jeg å komme såpass opp i åra at det å kose seg er veldig viktig
Jeg skal selvfølgelig si meg enig i at det er gøy med kreftene og egenskapene en type R-sykkel gir. Men for min del merker jeg at horna kommer litt for raskt ut, og det har jeg ikke godt av.
Til gjengjeld koser jeg meg mer med en sykkel med roligere gange. -Og nå begynner jeg å komme såpass opp i åra at det å kose seg er veldig viktig

- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Det hele koker ned til en ganske simpel ting. Man trives best på sykkelen man liker best, uavhengig av grunn :)
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Ja, så enkelt kan det vel sies? :)
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Ja nei det er spennende å drømme om neste sykkel, gitt. Det er jo helt galskap, synes noen. Eller lidenskap, for min del. Jeg er ganske sikker på at BMW’en kommer for salg snart :-/ Rart å tenke på egentlig, men samtidig føles det nå mer og mer riktig.
Sykler jeg har lyst til å prøvekjøre, som også er mer eller mindre aktuelle, er:
KTM 790 Duke (sikkert litt for liten)
Ducati Scrambler 1100 (Tjah..)
Kawasaki Z900RS (temmelig uaktuell, men nysgjerrig på denne)
Triumph Bonneville T120 (dette er sjangeren jeg sikler på for tiden..)
Ganske sprikende egentlig. Men jeg må prøve disse for å finne ut om de er noe jeg kunne kjørt eller ikke.
Sykler jeg har lyst til å prøvekjøre, som også er mer eller mindre aktuelle, er:
KTM 790 Duke (sikkert litt for liten)
Ducati Scrambler 1100 (Tjah..)
Kawasaki Z900RS (temmelig uaktuell, men nysgjerrig på denne)
Triumph Bonneville T120 (dette er sjangeren jeg sikler på for tiden..)
Ganske sprikende egentlig. Men jeg må prøve disse for å finne ut om de er noe jeg kunne kjørt eller ikke.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Ikke skjønner jeg hvor du får KTM 790 fra, hvis du ønsker en mer classic sykkel, men de andre tre kandidatene passer jo inn.
Min mening teller vel svært lite uansett, men siden du skriver her, så regner jeg med du vil ha en viss form for tilbakemelding :)
Av de du nevner så er Bonneville det opplagte valget med tanke på classic sykkel i mine øyne. Den ser bare rett og slett best ut synes jeg. Z900 kommer på en god andreplass, men har som kjent en firesylindret motor som virker snillere med tanke på lyd etc.
Ducati ville jeg ikke valgt uansett, men det har sikkert bare med mine vrangforestillinger å gjøre. Jeg stoler ikke på dem.
Blir uansett spennende å se hva du går for :)
Min mening teller vel svært lite uansett, men siden du skriver her, så regner jeg med du vil ha en viss form for tilbakemelding :)
Av de du nevner så er Bonneville det opplagte valget med tanke på classic sykkel i mine øyne. Den ser bare rett og slett best ut synes jeg. Z900 kommer på en god andreplass, men har som kjent en firesylindret motor som virker snillere med tanke på lyd etc.
Ducati ville jeg ikke valgt uansett, men det har sikkert bare med mine vrangforestillinger å gjøre. Jeg stoler ikke på dem.
Blir uansett spennende å se hva du går for :)
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
790 Duke vil jeg bare prøve, den virker jo litt spennende. En slags mini Super Duke. Men ja, jeg har lyst på noe mer classic som jeg lett kan endre utseendet litt på og ha det gøy med på den måten uten at det koster skjorta. Jeg vil også ha en sykkel som det er null stress å kjøre en liten tur med passasjer, og der ser 790’en ganske udugelig ut uansett.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Tog en lenger blikk på en Bonneville som var parkert ved Vika igår. Flott sykkel det.
misspelling with autocorrect
misspelling with autocorrect
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]



Well, hello there!

AJ, du kan nok mye om disse syklene? Hvordan er det med serviceintervaller og driftsikkerhet etc?
Denne må jeg ta en nærmere kikk på.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Stilig sykkel!
Har du sett på BMW R nine T- serien? De har jo en old school look. Kjørte Urban GS versjonen og likte sen veldig godt, selv om jeg nok hadde valgt en av de andre om jeg skulle kjøpt selv
Har du sett på BMW R nine T- serien? De har jo en old school look. Kjørte Urban GS versjonen og likte sen veldig godt, selv om jeg nok hadde valgt en av de andre om jeg skulle kjøpt selv
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Jeg skal ikke påberope meg noen ekspertkunnskap om Moto Guzzi V9, men det jeg helt klart kan si noe om er hvor god og artig modellen er å kjøre.xyvind skrev: 03 mai 2018, 10:45
AJ, du kan nok mye om disse syklene? Hvordan er det med serviceintervaller og driftsikkerhet etc?
Denne må jeg ta en nærmere kikk på.
Den jeg fikk låne av Hadeland MC for et år siden hadde en annen sal enn de som er avbildet i innlegget ditt. Litt i hardeste laget vil nok mange si, men for meg funket den faktisk ganske bra, også på lengre turer.
Motormessig ser jo alle Guzzi'ene ganske annerledes ut enn alle andre MC'er. Særlig mye effekt på papiret har de heller ikke, kun 55 HK i V9 motoren, som er en 850 kubikker. V7 med 750 kubikks motor har kun 3 HK mindre.
Begge går godt, synes jeg.
Ingen av dem er noen svingmonstre å snakke om. Fotpinnene gir klar beskjed om det hvis man blir noe i overkant inspirert når man kjører disse syklene. Og det ble i hvert fall jeg!
Begge syklene virker solid bygd jeg har ikke hørt noe om at disse har spesielle problemer. Enkle og pålitelige sykler. Og særlig får Guzzikardangene gode skussmål.
Så vidt jeg husker er det service hver 10000 km med bla. ventilsjekk, som foregår på den helt enkle måten med skrue og mutter .Noe enhver med mekkeerfaring fint greier å gjøre selv, om behovet skulle oppstå.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Ok. Virker jo som ganske greie sykler i grunn. Men etter å ha sjekket den litt ut på nettet så ser den ikke helt ut som jeg først trodde. Den virker å være litt liten, på en måte. Håper jeg får sett/prøvekjørt den på lørdag.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]
Guzzi er tøft! Har sansen for dem!