Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Juicebox »

Hands down en av de kuleste eikefelgene. Sist jeg satt på en sånn så var den veldig kompakt og føltes veldig liten. Jeg er selv litt under 180 og tror ikke jeg kunne kjøre så langt på en sånn. Kul er den!

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Bosted: Fredrikstad

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av overlay »

Fikk tatt en prøvetur på Leeres i dag selv, så skal bli morsomt å se hva du synes :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Stian87 »

Utrolig kule sykler. Litt voldsomt kanskje, men noe helt eget
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5035
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av FredrikE24 »

MV Augusta er meget kult synes jeg, men jeg er en praktiker, hvor får man festet sidekoffertene på den der? :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

I dag tok jeg turen til demodagen på Leeres Motorsport i Fredrikstad ene og alene for å prøvekjøre MV Agusta Dragster 800RR. Les om mine førsteinntrykk!

Været var strålende, årstiden tatt i betrakning, og det tikket inn en SMS hvor jeg fikk informasjon om demodagen på Leeres Motorsport her om dagen så da tenkte jeg at jeg kunne bruke denne sjansen til å prøvekjøre MV Agusta Dragster 800RR for første gang.
Bilde-3.jpg
Det skal sies at dette bare er førsteinntrykk etter å kjørt en oppsatt rute etter en veileder samens med flere andre i en gruppe, men det gikk litt friskt for seg noen steder så fikk testet den litt med tanke på motor og dempere etc.

Spennende motor
Motoren overrasket meg litt i begge retninger. Jeg hadde jo lest spesifikasjonene som sier 86NM ved 10.100rpm og 140HK’er ved 13.100rpm. Dette er jo en tresylindret maskin som i mitt hode burde skilte med et greit bunndrag, men der ble jeg litt skuffet. Ikke kjedelig, men forventet litt mer bunndrag.
Bilde-2.jpg
Det føltes nesten mer som den hadde karakteristikken til en R-sykkel, for jo mer turtall jeg fikk jo mer dro det. Over 8.000rpm ble det skikkelig artig og man måtte faktisk holde seg fast. Jeg følte også fremhjulet ville lufte seg litt i tredjegiret.

Lyden fra denne treeren skuffet litt sånn med en gang man startet den. Når du ser den stå der med tre tøffe rør pekende ut på siden så forventet jeg litt «snerring» på tomgang, men den var langt mer anonym enn forventet.
Bilde-3.jpg
Men så fort man kjørte i gang og ga den litt motstand samt turtall så hørte man en langt råere lyd. Lyden ble faktisk ganske vanedannende og lydene alene var nok til at trivselen steg noen hakk. Det føltes nesten som en Triumph Street Triple R på sterroider.

Sittestilling
Jeg skrevet over sykkelen og satt meg på for første gang og følte nesten med det samme at den var for liten til meg. Jeg er rundt 180cm. høy og det føltes nesten som om jeg satt med styret i fanget.
Bilde-4.jpg
Sittestillingen føltes litt «trang» for meg, men etter en tur på 20 minutter så forsvant noe av denne følelsen litt.
Når jeg begynte å kjøre så føltes den mer naturlig. Salen føltes veldig bra og jeg følte jeg satt godt plantet i denne. I det hele tatt en bra sittestilling, selv om jeg nok vill strekt ut sykkelen litt for å fått styret litt lenger fra meg.

Bremser, dempere og utstyr
Bremsene føltes helt ok. ikke like mye bitt i disse som BMW S1000R, men heller ikke dårlige. Demperne var faste og fine så ingenting og utsette der på den turen jeg hadde. Noe dypere i materien enn det kan man nesten ikke forvente at man går etter 20 minutter på sykkelen tror jeg.

Denne sykkelen skal jo være fullspekket av utstyr. Til den nette sum av nesten 280.000 norske riksdaler så hadde jeg heller ikke forventet mindre. Quickshifter opp og ned funket veldig bra og den har også en del motormoduser som jeg ikke fikk tid til å leke så mye med.

Praktisk er den nok ikke
Man kan dessverre ikke få i pose og sekk. Den snertne og stutte bakenden på denne gjør nok at man mister all mulighet for å ta med seg bagasje bak på sykkelen og siden den er såpass «stutt» ellers så er det nok ikke plass til rare tankvesken heller.

Denne er laget for å kjøres rundt i lokalområdet og vises frem. Så sant man da ikke spenner på seg en Bergans ryggsekk på 100 liter. Men da ødelegger man nok hele imaget for å si det pent.

Min lille konklusjon
Denne sykkelen overrasket meg litt. Motoren hadde mindre bunndrag enn forventet, men når den fikk litt turtall så våknet den til live og jeg hadde det faktisk litt gøy på sykkelen. Lyden er vanedannende når den får litt motstand og turtall, demperne funket veldig bra og bremsene var helt greie.

Sykkelen ser veldig bra ut, kanskje bortsett fra et litt kjedelig display. Litt plastic fantastic er det, men jamt over ser denne sykkelen skikkelig tøff ut. man skiller seg helt klart ut blant gutta med denne. Dessverre går det estetiske ut over det praktiske. Ikke kan du ha med deg passasjer og ikke er det plass til noe bagasje bak på sykkelen.

Men spørsmålet er om den er verdt 280.000 norske riksdaler. Min mening er at det er den ikke. For den summen får man en ganske bra utstyrt klin ny KTM SuperDuke 1290R, en BMW S1000R inkludert en to ukers tur på kontinentet med alle utgifter betalt, en Aprillia Tuono, eller en Yamaha MT10.

Alle de nevnte leverer mer power, og er mer praktiske. MV Agusta Dragster 800RR som jeg kjørte var tøff, gikk bra, og ser fantastisk ut, men den er ikke verdt denne summen i mine øyne. Så dette er en sykkel du kjøper for at du synes den er tøff og se på, for dette er nok kanskje hovedgrunnen for å eie en slik tror jeg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Bosted: Fredrikstad

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av overlay »

Veldig enig i mye her, kan komme med mine korte erfaringer.

Sykkelene er i grunn smykker på to hjul, noe som dessverre reflekteres i prisen :P
..det gjør også at jeg får lyst til å utrykke meg med hendene når jeg beskriver den :lol

Eksostonen var nokså anonym når den var ubelastet, men ekstremt vanedannende under last og litt turtall skadet ikke. Hadde den vært i mitt eie ville forbruket blitt høyt, for det ville vært mye gass kun for lydens skyld. DET appelerte til følelsene og barnet inni meg :prf
Var mer enn nok krutt for min del, quickshiteren var veldig smooth selv uten at man var på redline. Ikke helt baias under 4k er greit, blir mer håndterlig når man vil at den skal være det. Synes ikke fuelingen var topnotch, tendenser til rykkete ved av-på gass, litt jagende ved cruising. Der er Street Triple'n en helt annen verden. Hydraulisk clutch er deilig, ble overasket over at den føltes tyngre enn den mekaniske på Street Triplen.

Sittestillingen synes jeg var fin, mer oppreist enn på min. Hadde veldig god kontroll med det brede styret. Ikke det mykeste setet i verden, men godt nok. Merket at jeg ble litt nummen i beina pga. vibrasjoner, hadde ikke veldig gode kjøresko på meg, men har ikke merket det tidligere.

Synes sykler i denne prisklassen i 2018 burde ha komme seg forbi Casio-klokke display.

Would I buy?
Hadde jeg hatt unlimited funds, definitivt! Hadde vært utrolig gøy å hatt det potente smykket og orkesteret i garasjen.
Men som du også nevner, i dette prissegmentet er det mye morsomt, også fra andre Italienere om man vil ha design og "passion" :P
Selvom de andre merkene vil nok være mer "samlebånd-produksjon" og mindre eksklusivt?
MV Augusta ville absolutt vært på min liste over sykler jeg skulle testet og satt opp mot de andre før kjøp.
Detaileren i meg ville hvertfall hatt nok å sette i fingrene i på denne sykkelen, detaljer overalt :D

De har også økt service intervallene til 1år/15k km nå, om jeg ikke husker feil.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av Bjerknez »

...Var mer enn nok krutt for min del...
Missforstå meg rett her. Jeg mente ikke at denne var kjedelig eller hadde for lite krefter. Men jeg hadde nok forventet litt mer fra en tresylindret 800ccm med 140HK'er.

Nå skal det sies at sammenligningsgrunnlaget mitt ikke er veldig rettferdig. Jeg har nok litt for lett for å sammenligne med min nåværende sykkel, selv om jeg prøver og være objektiv.

Men det må jo bare nevnes... Dragsteren koster faktisk 280 laken(!). Det er MYE penger for en sykkel uten mulighet for å ha med noe særlig bagasje og med 800ccm. motor. En Street Triple R koster over 100.000,- mindre(!!) og selv om motoren er hakket svakere og designet hakket under, så er faktisk den nye RS'en bedre på noen områder i mine øyne. Displayet på den nye RS'en er jo skikkelig kult og banker displayet på Dragsteren ned i støvlene. Lyden er nok også tilnærmet like rå, med riktig potte montert.

Ja, man kan faktisk kjøpe seg en Street Triple R OG en MT07 for omtrent samme prisen som denne sykkelen koster.

Hadde Brutalen kostet rundt 200.000,- så hadde den gått rett i strupen på Street Triple RS, men prisen er alt for høy til at den kan forsvares på noe som helst måte i mine øyne. Den har utseende, og det er alt. Ikke mange slår den der. :)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Bosted: Fredrikstad

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av overlay »

Bjerknez skrev: 30 apr 2018, 14:26
...Var mer enn nok krutt for min del...
Missforstå meg rett her. Jeg mente ikke at denne var kjedelig eller hadde for lite krefter. Men jeg hadde nok forventet litt mer fra en tresylindret 800ccm med 140HK'er.

Nå skal det sies at sammenligningsgrunnlaget mitt ikke er veldig rettferdig. Jeg har nok litt for lett for å sammenligne med min nåværende sykkel, selv om jeg prøver og være objektiv.

Men det må jo bare nevnes... Dragsteren koster faktisk 280 laken(!). Det er MYE penger for en sykkel uten mulighet for å ha med noe særlig bagasje og med 800ccm. motor. En Street Triple R koster over 100.000,- mindre(!!) og selv om motoren er hakket svakere og designet hakket under, så er faktisk den nye RS'en bedre på noen områder i mine øyne. Displayet på den nye RS'en er jo skikkelig kult og banker displayet på Dragsteren ned i støvlene. Lyden er nok også tilnærmet like rå, med riktig potte montert.

Ja, man kan faktisk kjøpe seg en Street Triple R OG en MT07 for omtrent samme prisen som denne sykkelen koster.

Hadde Brutalen kostet rundt 200.000,- så hadde den gått rett i strupen på Street Triple RS, men prisen er alt for høy til at den kan forsvares på noe som helst måte i mine øyne. Den har utseende, og det er alt. Ikke mange slår den der. :)
Må jo si at når jeg dro hjem på min så merket jeg at jeg er imponert over hvor mye Triumph har klart å få til for 150k. Mtp. brembo M50, Showa, Öhlins, TFT skjerm, fueling som er bedre enn det Dragsteren kommer med? MV har mer snasent design, litt mer trøkk og lyd, og den lyden :D
Lurer på om Akrapovic eller SC project vil få Street Triple'n i nærheten mtp. akustikk :P

Enig i at til 200.000 ville den konkurert mer i det segmentet hvor ytelsene tilsier at den skal ligge, selvom nokså høyt i det segmentet. Design og karakter har en pris, og man sier visst "You can't put a price on love" :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser du har nevnt fueling ett par ganger her... Jeg beit meg ikke spesielt merke til noe negativt der egentlig... ? Sikker på at det var Dragster og ikke Brutale du kjørte?

Ellers så er jeg enig med deg. Street Triple RS er så absolutt en fantastisk sykkel! Desverre ble jeg for syk til å eie en slik. Kubikksyken er skumle greier...

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Bosted: Fredrikstad

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av overlay »

Bjerknez skrev: 30 apr 2018, 15:27 Jeg ser du har nevnt fueling ett par ganger her... Jeg beit meg ikke spesielt merke til noe negativt der egentlig... ? Sikker på at det var Dragster og ikke Brutale du kjørte?
Kjørte Brutale da Dragsteren var opptatt. Men ble fortalt av de ansatte at det var kun kosmetiske forskjeller mellom de. Om jeg ble missinformert så må jeg nesten ta en ta en tur med Dragsteren, og erfaringen jeg har hatt hittil bli rettet mot Brutale istedet :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av Bjerknez »

Okay. Dragster hadde vertfall ingen problemer med dette. Smooth og fin :)
Jeg fikk også han som hadde ansvaret der til å sette den i sport mode som vist var den råeste modusen.

Da er det nok forkskjell på dem ja...

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Bosted: Fredrikstad

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av overlay »

Bjerknez skrev: 30 apr 2018, 16:46 Okay. Dragster hadde vertfall ingen problemer med dette. Smooth og fin :)
Jeg fikk også han som hadde ansvaret der til å sette den i sport mode som vist var den råeste modusen.

Da er det nok forkskjell på dem ja...
Er bare at S1000R og MV Augusta er like på fueling, og Triumph ett hakk over :knegg
*pokingTheBear*

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av Bjerknez »

Den skjønte jeg ikke, men nå er jeg litt trøtt også... :sk?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av Bjerknez »

Joohoo! Da har jeg fått time på Speed MC i Sandefjord for bytte framlykten. Denne har på mystisk vis smeltet innenfra. Dette var i følge Speed MC en garantisak og dem bestillte ny lykt asap. Nå er lykten ankommet og jeg har fått time (etter mye om og men) den ene dagen jeg hadde fri. Fredag 18.mai.

Dem heiv seg virkelig rundt for å få til dette for egentlig fikk jeg time 8.juni. Jeg fortalte at fredag 18.mai var den eneste dagen jeg hadde mulighet, og jaggu fikk dem ikke skviset meg inn.

Det kaller jeg god service :)

Er liten tvil om hvor jeg tar service på sykkelen i år :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av xyvind »

Knallbra!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av xyvind »

Det jeg liker med Speed er at de har timeavtaler på verkstedet. Ihvertfall for standard servicer. Du leverer sykkelen til time klokken 14, og det skal ta 45 minutter. Sånt liker jeg. MCOslo har, meg bekjent, fortsatt den ordningen at du må levere sykkelen om morgenen og hente den før de stenger eller når servicen er ferdig. Litt mindre smidig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det er sikkert. Det fungerer bra hvis verkestedet befinner seg i umiddelbar nærhet, men timeavtaler fungerer bedre ja :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

Da er det blitt tatt en ny detailing runde av bimmern. Må jo gjøre litt stas på den, siden den skal få en liten annsiktsløfting i morgen med ny lykt fremme. Dessuten er det viktig å se bra ut når man skal ut på tur.

Nå vet jeg også at sykkelen er helt plettfri, så hvis det skulle dukke opp skader på sykkelen etter verkstedbesøket i morgen, så vet jeg vertfall at ikke skadene var der før besøket. Bilder skal så klart tas før levering.

Dem skal også nullstille service indikatoren som har begynt å lyse opp. Har bestillt 10.000km. service mandag 2. juli :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Stian87 »

En litt urelatert ting, du byttet vel dekk etter rundt 4000 km? Var de slitt da? Jeg har fortsatt dekkene som kom med sykkelen og runder snart 7000, ser ut som de fint kan brukes en god stund til. Hva har du på nå?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 17 mai 2018, 21:19 En litt urelatert ting, du byttet vel dekk etter rundt 4000 km? Var de slitt da? Jeg har fortsatt dekkene som kom med sykkelen og runder snart 7000, ser ut som de fint kan brukes en god stund til. Hva har du på nå?
Jeg bytttet dekkene i førsten av juli i fjor og brukte dem på turen til Molde rundt 10.juli. Turen ble brutalt avsluttet 19.juli grunnet førerkortbeslaget. Sykkelen ble sendt til Oslo med bil og den hadde gått 4.900 km når jeg hentet den. Jeg tipper jeg hadde kjørt rundt 1000km. Før beslaget. Så jeg byttet nok på rundt 3.900km. I dag har den gått ganske nøyaktig 6.000 km. Så da regner jeg med dekkene jeg har nå har gått 2.000km.

Jeg kjører Pirelli Angel GT.

Dekkene ser nye ut og ikke synlig slitte. :)

De dekkene som sto på fra den var ny hadde ikke klart sommerturen nei, så dem ble byttet. Jeg hadde nok muligesn fått tynet turen ut av de, men tok ikke sjansen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

I går opplevde jeg noe som slett ikke var ønskelig. Man sitter igjen med en blanding av sommerfugler i magan kombinert med hjertebank i slike tilfeller for å si det pent. I ettertid er jeg sjeleglad for at jeg vurderte situasjonen riktig i siste øyeblikk. Faktisk så overrasket det meg litt da jeg ikke husker at jeg tenkte så mye.

Det som skjedde var at jeg på min lille MC runde i går i lokalområdet lå bak tre biler i en 80km/t sone og siden dette er en ganske øde, men fin vei så lå nok bilene forran meg rundt 90km/t. Det gikk såpass fint for seg at jeg kjørte med cruise control påslått. Jeg hadde også en varebil og en liten lastebil bak meg.

Plutselig får den fremste bilen foran meg for seg at han skal svinge til høyre i et kryss og bråbremser. De to bilene bak han bråbremset så klart også. Det gikk så sinnsykt fort for seg at jeg ikke engang husker at jeg tenkte det jeg gjorde. Veldig merkelig. Jeg kan rett og slett ikke gjenskape tankene mine akkurat da. Men det eneste jeg husker er at jeg stoppet på veiskulderen lenger frem forran bilene.

Jeg hadde altså tydeligvis brekt ut og kjørt forbi og ikke bråbremset. Veldig flaks da det også kjørte en varebil og en lastebil bak meg som også hadde store problemer med å stoppe. Den varebilen (og kanskje lastebilen) hadde muligens rent i meg bakfra hvis jeg ikke hadde gjort som jeg gjorde.

Jeg så tilbake og så at dem sto i veien stille alle sammen og kjørte litt forfjamset tilbake. Det var ingen kolisjon som jeg kunne se, men en av bilene sto i grøfta... Dem bare vinket og det tok jeg som et tegn på at alt var greit, så jeg kjørte videre for å stoppe ett sted og få satt meg ned litt.

Dette var virkelig ganske nære en relativt alvorlig situasjon for min del, og det gleder meg stort at jeg tenkte som jeg gjorde, uten at jeg kan si at dette var noen planlagt handling. Veldig betryggende og vite at jeg har sunne instinkter. Vertfall i dette tillfellet. Dette kunne rett og slett endt ganske alvorlig for min del...

Så på en måte er jeg litt "stolt" og lettet, men på den annen side får man nok en gang et bevis på at man ikke er udødelig i trafikken. En meget spesiell opplevelse...

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av xyvind »

Ouch! Viktig å kjøre forsiktig og ta det med ro ja. Og være fokusert hele tiden. Det kan jeg slite litt med spesielt når jeg kjører hjem fra jobb om ettermiddagene. Noen dager er jeg «plutselig» hjemme. Har da sittet i mine egne tanker, og det føles litt rart, selv om jeg vet at jeg alltid er fokusert på trafikken rundt meg.
Men bra det gikk fint med deg! Alltid forsiktig og aktsom.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

Ja, dette var en spesiell opplevelse og det nærmeste jeg kommer en trolig alvorlig ulykke så langt. Helt utrolig at jeg reagerte som jeg gjorde. Håper jeg gjør det neste gang også. Jeg liker generelt ikke å være sistemann i kø, så jeg prøver og f åetter par biler mellom meg som "buffer"...

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Stian87 »

Shit, ekkel opplevelse, men bra reflekser! Viser viktighet av å ha god avstand
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av kjellv »

Godt utført Ove! Veldig bra!
Ryggmargsrefleksen din er på plass, det vitner egentlig bare om at du har kjørt mange mil disse årene og har overlevelsesinstinktene i orden.
En og annen nestenulykke nå og da er bare sunt så lenge det går bra. Denne situasjonen kommer du neppe til å sette deg i flere ganger.
Køtrafikk med biler tett på bak er veldig skummelt, særlig store og tunge biler med lang stopplengde. Det sørger jeg for å unngå. Enten ved å øke avstanden til bilen foran for å bedre handlingsrommet, eller kjøre forbi bilene foran. Er det ingen annen råd så kjører jeg til siden og slipper forbi, for denne situasjonen er farlig og jeg føler med uvel.

Svar