
Sent from my iPhone using Tapatalk
Supert Mekkernmekkern skrev: 08 mai 2018, 21:09 Først 52 nm som vist i boka og så løsne til det ikke er stramt uten å bevege for mye på ting og så etterpå 18nm.
Dette for å sikre at alt er trukket på plass og så etterpå for korrekt moment.
Etterpå så monterer du resten av delene og trekker til øverste ring slik at den passer med hakkene.
Om nødvendig må du holde fast den nedre ringen så ikke momentet endres mens du ordner den øvre ringen.
Kjempebra Cannoncannon skrev: 08 mai 2018, 22:06 Du kan montere dette, inkludert øvre krone ("steering head")og kronemutter slik at du får kontrollert om det er motstand/hakking eller slark i styrelageret. De kontrollene bør du gjøre på nytt når gaffelbeina er montert og trukket til med rett moment. Smart å vente med kalippere, hjul skjerm etc til gaffel er ferdig montert og lager er slutt-sjekket. Pass på å sjekke lager i alle posisjoner, dvs midt på og ved utslag og fullt utslag til begge sider.
Kjempesmart av deg å være nøye med dette :-)