Vi var ganske tidlig enige om at vi trengte noe som kunne slipe kun området som ligger ann mot sylinderen. Man trengte noe i perfekt diameter. Etter å ha lett i noen timer i en rund skive av noe slag jeg kunne lime fast noe slipepapir til eller lignende, så fant jeg en kappeskive til vinkelsliper. Den var litt for stor.
Så jeg satt den på vinkelsliperen og begynte å kappe i filler en stein i hagen. Etterhvert ble den i perfekt diameter.
Så ble den festet til søyleboremaskinen man har i garasjen, og sylindertoppene lagt under. Bormaskinen ble "reimet" om til maksimal hastighet. Så ble kappeskiva satt ned på sylindertoppen og hele greia jevnet pent ut.
Så heiv man de tilbake på motoren, og dratt til med korrekt moment. Kjente litt på kicken, og du verden og kompresjon det er nå :)
Så har man visst ordnet de skjeive toppene "godt nok" allikevel. Nye topper er på vei, så de finner vel veien på motoren etterhvert når de ankommer. Inntil videre fungerer vel motoren bra nå antar jeg.
Får montere litt videre før det blir oppstart

Tenningsanlegget kommer på plass: Så er forgasser hektet på: Svinghjul på: Lyddemperne i pottene er ute for demontering og nye skiver. Her ser man lekkasje på ene toppen: