Jeg fant en passende stor varmebestandig gummiknott som jeg limte fast til platen og som dermed lå an mot oljekjøleren.
Jeg innbilte meg at dette hjalp, men så dukket det opp en annen lignende lyd som viste seg å være såkalt chain slapping.
Dvs. at nedre kjedegang slå oppunder kjedeglideren i plast som er feste rundt fremre halvdel av svingarmen/bakgffelen på kjedesiden (selvfølgelig

Prøvde å fikse dette også med en gummigreie, men ga opp og slo meg fort til ro med at slik lyd unngår man ikke på disse KTM syklene.
Ingen klaprelyder på min nye SA-S, men chain slapping dukker opp fra tid til annen, spesielt når man kjører på for høyt gir med for lavt turtall.
En helt grei ting å forholde seg uproblematisk til så lenge man vet at dette rett og slett er et karaktertrekk ved disse syklene.
På deb forrige SA'en hadde jeg også tidvis en ikke veldig delikat lyd fra kamkjedestrammeren(e). Lot meg heller ikke affisere av denne lyden etter hvert.
Ellers er det ikke ukjent at KTM syklene har en del motormekaniske (u)lyder uten at dette betyr at noe er i ulage eller feil.
Da jeg byttet inn SA'en gjorde forhandleren en grundig takst av sykkelen og jeg fikk vite at tilstanden på en var meget god.
Ingen merknader på ulyder...
Så godeste lasse_hansen, jeg tror ikke jeg har noe bedre råd til deg enn å la være å lytte etter uvante lyder. Steng de heller ute med gode ørepropper eller musikk på øret under kjøring.
Litt "uryddig" motorlyd må man regne med på disse syklene.