Beste rute fra Langhus - Torshov i rushen og vice verca
Beste rute fra Langhus - Torshov i rushen og vice verca
Som tittel sier. Jeg vet hvilken rute som er mest effektiv med bil, men på to hjul så endrer muligheten seg endel. Kjører i dag e6 til ring 3 og videre til sinsenkrysset og derfra ned til ring 2 og så videre til voghts gate. Jeg vet det er en mulighet til å kjøre over Lørentunnelen (delvis kollektiv felt) , men er no dritt hvis man får en rød bølge. Kan også evt kjøre nesten rett igjennom sinsen krysset og ta av ned til Hans Nielsen Hauges Gate, men veien videre ned til Torshov får en skive sveitserost til å virke vanntett. Finnes det ruter som dere mener er bedre. Svartdalstunnelen? E18? Evt hemmelig telepatisk portal?
-
- Innlegg: 299
- Registrert: 18 jul 2017, 11:06
- Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
- Bosted: Oslo
Re: Beste rute fra Langhus - Torshov i rushen og vice verca
Mosseveien er bra. Kollektivfelt fra Mastemyr og helt inn til sentrum (med kort unntak ved Ulvøya). Så Dronning Eufemias gate og opp restene av trafikkmaskinen. Derfra over Grunerløkka kanskje?
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Beste rute fra Langhus - Torshov i rushen og vice verca
Jeg kjører mosseveien. Flyter bedre, mindre stress og mas enn det er på E6.
Siden du liksom kommer fra langhus, og skal til Torshov, så tror jeg nok at jeg ville holdt meg til E6, det argumenterer jeg med at du skal et stykke vestover for å komme dit. Er best å holde seg på E6 tidsmessig. Å kjøre nedom sentrum for å så skjære opp til Torshov ser jeg heller ingen grunn til.
Men det kan være lurt å droppe Ring3 og hele veien "rundt" og ned mot CarlBerner fra Sinsenkrysset.
Jeg hadde kjørt ned Svartdalstunnelen og ta av ut mot Lodalen. Så hadde jeg kjørt til høyre i rundkjøringa når du tar av nederst i tunnelen.
Da kjører du oppover Konowsgate etter hva jeg husker, og kommer til en Shell-stasjon. Ta til venstre, Enebakkveien er det vel.
Følg på nedover der. Da kommer du til en bom. Fis forbi bommen og opp til Galgeberg. Fra Galgeberg kan du følge Kjølberggata over Tøyen-krysset og bort til Carl-Berners plass fra andre kanten(så ruta blir ca. Langhus-Ryen-Galgeberg-Kampen-Sofienberg-Torshov).
https://www.google.com/maps/@59.9046086 ... 312!8i6656
Siden du liksom kommer fra langhus, og skal til Torshov, så tror jeg nok at jeg ville holdt meg til E6, det argumenterer jeg med at du skal et stykke vestover for å komme dit. Er best å holde seg på E6 tidsmessig. Å kjøre nedom sentrum for å så skjære opp til Torshov ser jeg heller ingen grunn til.
Men det kan være lurt å droppe Ring3 og hele veien "rundt" og ned mot CarlBerner fra Sinsenkrysset.
Jeg hadde kjørt ned Svartdalstunnelen og ta av ut mot Lodalen. Så hadde jeg kjørt til høyre i rundkjøringa når du tar av nederst i tunnelen.
Da kjører du oppover Konowsgate etter hva jeg husker, og kommer til en Shell-stasjon. Ta til venstre, Enebakkveien er det vel.
Følg på nedover der. Da kommer du til en bom. Fis forbi bommen og opp til Galgeberg. Fra Galgeberg kan du følge Kjølberggata over Tøyen-krysset og bort til Carl-Berners plass fra andre kanten(så ruta blir ca. Langhus-Ryen-Galgeberg-Kampen-Sofienberg-Torshov).
https://www.google.com/maps/@59.9046086 ... 312!8i6656
Re: Beste rute fra Langhus - Torshov i rushen og vice verca
Er mye mas for meg å komme meg ned til E18 så det må virkelig lønne seg resten av ruta for å få meg ned til E18, noe jeg ikke hittil ikke har klart å finne en løsning på.
Ruta ned Svartdalstunnelen og videre opp Konows gate virker interessant, slipper kanskje helt unna "lane splitting".
Det skal sies at det går greit med dagens rute og "lane splitting" fra Skullerud dumpa til Ryens krysset og videre fra Bryn og til Sinsen krysset, resten er kollektiv felt, men det må påpekes, "lane splitting" er ikke akkurat kose kjøring.
Ruta ned Svartdalstunnelen og videre opp Konows gate virker interessant, slipper kanskje helt unna "lane splitting".
Det skal sies at det går greit med dagens rute og "lane splitting" fra Skullerud dumpa til Ryens krysset og videre fra Bryn og til Sinsen krysset, resten er kollektiv felt, men det må påpekes, "lane splitting" er ikke akkurat kose kjøring.