Dansekris - Ny sykkel
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Det tror ikke jeg heller. Høres dyrt ut... (?)
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Tipper 8-9 løk 

- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Er det hovedservicen på min koster det, så ikke klag 

Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Klager ikke, men det er jo litt bittert å rive i såpass mye penger til service/utbedringer til en ny (for meg) sykkel.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Ja, jeg ser den...så absolutt :)Dansekris skrev: 04 mai 2018, 15:07 Klager ikke, men det er jo litt bittert å rive i såpass mye penger til service/utbedringer til en ny (for meg) sykkel.
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Leverte GSen inn på service + dekkomlegg hos HS MC senter på Ås tidligere i dag.
Til min store glede hadde de Kawasaki på besøk med mange sykler for prøvekjøring, så jeg slo til! 25 grader i skyggen og ingen kø for å prøve
Kawasaki 900RS Denne var overraskende sprek, veldig lett og leken. Ikke helt fan av utseende, men morsom sykkel. Girkassa og kraftoverføringen var noe "klunky".
Kawasaki Z1000 SX: Denne derimot var en drøm å kjøre. Fader så sjukt det var å endelig få kjenne på hva 1000cc har å by på. Girkassa var myk som smør og bremsene fenomenale. Virkelig one finger pull!
Potensielt en ny drømmesykkel dette her. Null turbulens og bare masse deilig luft. Den er ganske tung, men vekta sitter såpass lavt at man ikke merker det. Svingvillig og kjapp.
Blir ikke like gøy å hente traktoren igjen i ettermiddag etter dette!
Til min store glede hadde de Kawasaki på besøk med mange sykler for prøvekjøring, så jeg slo til! 25 grader i skyggen og ingen kø for å prøve

Kawasaki 900RS Denne var overraskende sprek, veldig lett og leken. Ikke helt fan av utseende, men morsom sykkel. Girkassa og kraftoverføringen var noe "klunky".
Kawasaki Z1000 SX: Denne derimot var en drøm å kjøre. Fader så sjukt det var å endelig få kjenne på hva 1000cc har å by på. Girkassa var myk som smør og bremsene fenomenale. Virkelig one finger pull!
Potensielt en ny drømmesykkel dette her. Null turbulens og bare masse deilig luft. Den er ganske tung, men vekta sitter såpass lavt at man ikke merker det. Svingvillig og kjapp.
Blir ikke like gøy å hente traktoren igjen i ettermiddag etter dette!

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
En 1000ccm rekkefirer i den klassen får vel det meste annet til å kjennes ut som moped tror jeg. Nå er jo ikke en GS bygget for å prestere på bane heller da. Utenfor løypene derimot er nok GS i sitt ess, for dem som liker å kjøre der :)
Alt til sitt bruk
Alt til sitt bruk

Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Jeg vet du liker å si det, men det er jo selvsagt ikke sant. Gamle Hondaen på høyt turtall i 2. gir dro også skinnet av pølsa og GSen drar som en okse på lavt turtall.Bjerknez skrev: 14 mai 2018, 15:47 En 1000ccm rekkefirer i den klassen får vel det meste annet til å kjennes ut som moped tror jeg.
Sykkelen var ikke klar da jeg kom og Kawasaki hadde fortsatt stand med prøvekjøring av div modeller. Jeg ble overtalt til å prøve denne:
Måtte filme litt!
Det er den sjukeste halvtimen jeg har opplevd. FY FADER for et beist. 200 kompressormata hester mellom beina ble nesten for voldsomt.
Quickshift og autoblipper. Sjeldent vært så redd og glad samtidig.
GSen fikk nye sko og full service med gaffeloverhaling og ventiljustering. Kjørte en ny sykkel hjem i finværet!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Dansekris den 14 mai 2018, 20:14, redigert 1 gang totalt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Var nå litt overdrevet da. Regnet med du tok han :)
Men en 1000 kubikker i den klassen er jo helt noe annet enn en GS 800. Men nå velger man vel heller ikke en GS800 for å kjøre på bane eller leke seg i høye hastigheter. Den har jo et helt annet bruksområde :)
Men en 1000 kubikker i den klassen er jo helt noe annet enn en GS 800. Men nå velger man vel heller ikke en GS800 for å kjøre på bane eller leke seg i høye hastigheter. Den har jo et helt annet bruksområde :)
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Hadde vært gromt å prøve Kawasaki Ninja H2 SX, beskriv gjerne det nærmere 

Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Skal gjøre det i morgen!Jacobsen skrev: 15 mai 2018, 12:58 Hadde vært gromt å prøve Kawasaki Ninja H2 SX, beskriv gjerne det nærmere![]()
Vel, kanskje XXXL er mindre i Kina enn i Norge. Her skal pengene kreves tilbake med trusler om å poste dette bildet i reviews av forhandleren på Ebay.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 73
- Registrert: 02 apr 2018, 15:59
- Motorsykkelen din: Din MC her
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Deilig med alle fridagene i mai

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Bosted: Oslo
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
Fantastisk!
Hvordan er temperaturen over Valdresflya om dagen?

Hvordan er temperaturen over Valdresflya om dagen?
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
Re: Dansekris ' logg - Fra racing til ADV
4,5 grader på det kaldeste! Nede på Beitostølen var det opp mot 20 grader.