Fikk lappen på MC for temmelig nøyaktig en uke siden, og har nesten ikke forlatt sykkelen siden

Kjøpte meg en relativt pent brukt KTM 690 Duke 2008 i høst, men rakk ikke kjøre den i fjor så den har stått parkert over vinteren innendørs. Den går stort sett pent men jeg har ett problem. Den kveler seg av og til (eller jeg kveler sykkelen kanskje) og når det skjer er det 50/50 om den starter igjen. De gangene den ikke starter må jeg rulle sykkelen inn til siden, vente litt og så starter den stort sett uten problem. Jeg har akkurat byttet batteri, da vi trodde det kanskje var problemet da jeg hadde litt start-trøbbel etter vinteren. De gangene den ikke starter så skjer det ingenting når jeg trykker inn startknappen. Startmotoren går ikke etc. Motortemperaturen i displayet kommer aldri over midten.
Sykkelen stopper kun i lav fart, første eller andre gir, i et kryss mens jeg venter på grønt, i en rundkjøring etc. Når den først er igang og i fart stopper den aldri.
Jeg har uansett tenkt å ha sykkelen på verksted for å bytte kjede/drev-sett og fordekk, men i mellomtiden tenkte jeg at kanskje noen her hadde noen tips, eller hørt om andre med tilsvarende problemer.
Duken er jo litt annerledes å kjøre enn skolesyklene. Måten man må bruke clutchen på etc. særlig i lav fart, der jeg føler Duken krever mye mer clutching enn andre sykler jeg har kjørt.
Så... er det jeg som ikke kjøre sykkelen riktig kanskje? Eller er det noe mekanisk?