Kriega US-30jalekss92 skrev: 23 mai 2018, 09:08 Ser ut som en herlig tur!
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?
Jeg og kjøpte meg US50 (mest fordi det var relativt billig i forhold til å kjøpe 40 nå og så en ekstra tier senere) og ble overrasket over hvor mye jeg fikk plass til i baggene. En US10 holder i massevis til en helgetur for meg, US30 er ukestur med klær til å gå rundt i, håndkle, shorts, osv, osv.JK95 skrev: 23 mai 2018, 16:23Er det der kun en full US30?Da har madammen så det holder når hennes US50-combo kommer
![]()
Åssen telt/dyne har du? Klarer så vidt å få teltet mitt oppi US30en, ikke snakk om å få sovepose eller dyne oppi i tillegg.
Teltet er av typen «HELSPORT Børgefjell 3 Camp» (15-år gammelt og veier 3,6KG, ca.50 cm langt og 22 ish i diamanter.LarsE skrev: 23 mai 2018, 18:25 Så ut som en flott tur, har lagret ruta og må prøve å få prøv den selv![]()
Jeg og kjøpte meg US50 (mest fordi det var relativt billig i forhold til å kjøpe 40 nå og så en ekstra tier senere) og ble overrasket over hvor mye jeg fikk plass til i baggene. En US10 holder i massevis til en helgetur for meg, US30 er ukestur med klær til å gå rundt i, håndkle, shorts, osv, osv.JK95 skrev: 23 mai 2018, 16:23Er det der kun en full US30?Da har madammen så det holder når hennes US50-combo kommer
![]()
Åssen telt/dyne har du? Klarer så vidt å få teltet mitt oppi US30en, ikke snakk om å få sovepose eller dyne oppi i tillegg.
Enig i dette, helt klart!Fsva skrev: 23 sep 2018, 21:34 Det fine med å eie en billig bil er at du kan forsøke å reparere ting uten at det er helt krise om man driter seg ut. Ny bruktbil koster gjerne mindre enn å få verkstedet til å reparere den gamle![]()
Min 2000mod Baleno er egentlig en modell fra midten av 90-tallet med tanke på teknologi og sikkerhet. Kan vel sammenlignes med en Toyota fra 1998. Du ser jo i denne videoen hvor stor forskjell det er på gammel og ny bil når det kommer til sikkerhet.Bjerknez skrev: 24 sep 2018, 07:24 Har ingen problemer med å forstå valget av eldre biler i et økonomisk perspektiv, men sikkerheten i nyere biler er kanskje også vesentlig forbedret, noe man kanskje bør tenke på når man er på tur. Kjører man en del så har også kjørekomfort en stor betydning, noe jeg vet alt om.
Understellsbehandlig er gull verdt. Det er vel rust i bærende struktur som sender de fleste biler i metallpressa. Balenoen min har en del rustskader og jeg tviler på at den ser så veldig bra ut etter to vintere tilAJ skrev: 23 sep 2018, 21:52Enig i dette, helt klart!Fsva skrev: 23 sep 2018, 21:34 Det fine med å eie en billig bil er at du kan forsøke å reparere ting uten at det er helt krise om man driter seg ut. Ny bruktbil koster gjerne mindre enn å få verkstedet til å reparere den gamle
Selv har jeg to biler som lever på overtid i forhold til gjennomsnittlig levealder på norske veier, dvs. mer enn 10-12 år gamle.
Til sammen har de to ikke kostet allverdens og langt mindre enn det man betaler for en 3-4 år gammel bruktbil av en viss størrelse (1,6 - 2,4 kubikk kombi, stv., SUV).
Tilsammen har mine biler fra hhv. 2004 og 2006 en samlet km.stand pr. i dag på ca. 155000. Og det betyr at de gjerne kan gå minst det dobbelte av dette med godt stell.
Ingen av dem er rustangrepet og begge er understellsbehandlet med FluidFilm i fjor og nå nylig.
Så hvis man kan leve med fossildrevne biler som de jeg har, så kan man ha billig bilhold i mange år framover.
Og jeg kommer til å gjøre det helt fram til den tiden jeg håper og tror kommer når hydrogenbilene gjør sitt inntok for alvor.