Det gjorde jammen jeg og Ikke stort mer enn at jeg har til en tank bensin på FJRen da, men jammen er det noen år siden sist jeg var på positiv side
Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Her ble det en kvart uførepensjon tilbake så noe gedigent beløp ble det ikke men holder til bensin på sommer turen i lag med kona / 190mil
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Sted: Fredrikstad
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Gikk positiv retning her også, deilig :)
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
For første gang på sikkert ti år får jeg penger igjen på skatten!
Ikke rare greiene... 5-6 lapper, men en stoooor forbedring fra de 20-40 jeg har blitt skyldig hvert år det siste tiåret!!
Ikke rare greiene... 5-6 lapper, men en stoooor forbedring fra de 20-40 jeg har blitt skyldig hvert år det siste tiåret!!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Liten batterislitasje hos Tesla...
"Tesla battery degradation at less than 10% after over 160,000 miles, according to latest data"
160.000 miles = 257.000 km.
Om dette stemmer må det kunne ses på som en svært god nyhet. Eller?
"Tesla battery degradation at less than 10% after over 160,000 miles, according to latest data"
160.000 miles = 257.000 km.
Om dette stemmer må det kunne ses på som en svært god nyhet. Eller?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6990
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Det er vel absolutt en god nyhet.
Et av ankepunktene mot el-biler har vært at "ingen" har visst hvor lang levetid batteriene har.
Men mange "eksperter" har påstått at de kun har noen få titusen kilometers levetid, og den rareste påstanden av alle:
batteriene kan ikke gjenvinnes. Det siste er etter hvert blitt en etablert "sannhet".
Et av ankepunktene mot el-biler har vært at "ingen" har visst hvor lang levetid batteriene har.
Men mange "eksperter" har påstått at de kun har noen få titusen kilometers levetid, og den rareste påstanden av alle:
batteriene kan ikke gjenvinnes. Det siste er etter hvert blitt en etablert "sannhet".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Ikke lek med fyrstikker i det tørre været nå om dagen!
Skogbrann som kunne utviklet seg til det langt verre, rett her i nabolaget.
Hadde fri, men valgt å rykke ut til fots for å lage en kort sak til avisa:
https://www.hadeland.no/nyheter/brann/b ... -21-362996
Så verre ut fra terrassen vår enn hva det var, men det var greit at brannvesenet kom såpass kjapt som de gjorde til stedet.
Ingen gode grunne til å "leke med fyrstikker" i det tørre været vi har nå om dagen her på Østlandet .
Hadde fri, men valgt å rykke ut til fots for å lage en kort sak til avisa:
https://www.hadeland.no/nyheter/brann/b ... -21-362996
Så verre ut fra terrassen vår enn hva det var, men det var greit at brannvesenet kom såpass kjapt som de gjorde til stedet.
Ingen gode grunne til å "leke med fyrstikker" i det tørre været vi har nå om dagen her på Østlandet .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: Ikke lek med fyrstikker i det tørre været nå om dagen!
Slikt ser ofte mer skremmende ut enn det er. Røyk hjelper godt. Men, det kan alt for lett få skremmende følger. For en del år siden var vi i USA og hadde en skogbrann i siktet. Det var langt unna oss og ingen fare, men hver morgen så så vi røyken stige opp et godt stykke unna.AJ skrev: ↑23 mai 2018, 20:44 Skogbrann som kunne utviklet seg til det langt verre, rett her i nabolaget.
Hadde fri, men valgt å rykke ut til fots for å lage en kort sak til avisa:
https://www.hadeland.no/nyheter/brann/b ... -21-362996
Så verre ut fra terrassen vår enn hva det var, men det var greit at brannvesenet kom såpass kjapt som de gjorde til stedet.
Ingen gode grunne til å "leke med fyrstikker" i det tørre været vi har nå om dagen her på Østlandet :[-X .
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
"Elbilstrøm dyrere enn diesel"
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: "Elbilstrøm dyrere enn diesel"
Etter hva jeg har forstått gjelder dette bare enkelte stasjoner, hvilket vel innebærer at det fortsatt er billigere å lade enn å fylle tanken, i snittAJ skrev: ↑26 jun 2018, 09:10 Ikke uventet at dette skjer. Eller...?
https://www.motor.no/artikler/dyerere-a ... rce=Eloqua
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Ja her må man være litt kritisk når man leser. Skjønner at media legger ut en masse clickbait, men de feilinformerer jo nesten. Det er en strekning på rundt 200 km i Østerdalen der det nå koster kr 4,- pr minutt å hurtiglade, kontra kr 2,50 ellers. De fleste elbiler i dag kan kjøre 200 km uten å lade. Hvis man må lade på strekningen så trenger man jo ikke stå så lenge. Min Ioniq hurtiglader fra ca. 20-80% på omtrent 20 minutter. Og da vil det koste 80 kr kontra 50 kr. Lader man bare 10 min er det 40 kr kontra 25 kr.
Men noen skal ha alle pengene våre samme hva vi gjør, sånn er det vel bare her i verden.
Men noen skal ha alle pengene våre samme hva vi gjør, sånn er det vel bare her i verden.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Overskriften og ingressen er faktisk rent svada.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Tore L
- Innlegg: 801
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Med 35 solcellepaneler på taket, lader jeg 8-9 av 12 mnd i året gratis, de få ganger det må lades andre steder betaler jeg gjerne 100-150 kr for å kjøre nye 30-35 mil. Når jeg skal tanke opp min Cayenne ( bensin), blir det fort 1000,- for 50-60 mil.
Så da har jeg bestilt ny Hyundai Kona, og skal le vær gang jeg skal fylle tanken :)
Men jeg får ikke regestykket til Motor til å stemme helt, hvis Inoiq til xvind lades opp til 80% på 20 min til 50,- så kjører han på under 4,- pr mil, og det er et stykke unna 7,50 som Motor skriver om.
Så da har jeg bestilt ny Hyundai Kona, og skal le vær gang jeg skal fylle tanken :)
Men jeg får ikke regestykket til Motor til å stemme helt, hvis Inoiq til xvind lades opp til 80% på 20 min til 50,- så kjører han på under 4,- pr mil, og det er et stykke unna 7,50 som Motor skriver om.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Starten på slutten for forbrenningsmotoren?
Dersom dette kan brukes i kommersiell virksomhet vil potensielt noe av ankepunktet for mange med el-kjøretøy, nemmelig rekkevidden, forsvinne som dugg for solen. 1000 km rekkevidde, ikke mange kjøretøy med forbrenningsmotor som greier noe bedre enn dette.
Selvsagt finnes det uansett folk som velger å kjøre gamle amerikanske bensinmonstre med rekkevidde på noen stusselige mil, men disse er vel neppe representative.
Uansett en gledelig nyhet for alle batteridrevne dingser i livene våre. Og gøy at det er et norsk selskap som har funnet det på
https://www.nrk.no/norge/norsk-forsknin ... 1.14122400
Dersom dette kan brukes i kommersiell virksomhet vil potensielt noe av ankepunktet for mange med el-kjøretøy, nemmelig rekkevidden, forsvinne som dugg for solen. 1000 km rekkevidde, ikke mange kjøretøy med forbrenningsmotor som greier noe bedre enn dette.
Selvsagt finnes det uansett folk som velger å kjøre gamle amerikanske bensinmonstre med rekkevidde på noen stusselige mil, men disse er vel neppe representative.
Uansett en gledelig nyhet for alle batteridrevne dingser i livene våre. Og gøy at det er et norsk selskap som har funnet det på
https://www.nrk.no/norge/norsk-forsknin ... 1.14122400
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)