Ja, det er en forferdelig plage, egentlig :-)å ...Dansekris skrev: 23 mai 2018, 22:56
Kremt.. Er visst flere enn vår gode venn fra Fredrikstad som lider av kubikksyken![]()
Men det stopper med denne.
Neste sykkel blir antakelig en Moto Guzzi V85

Ja, det er en forferdelig plage, egentlig :-)å ...Dansekris skrev: 23 mai 2018, 22:56
Kremt.. Er visst flere enn vår gode venn fra Fredrikstad som lider av kubikksyken![]()
Gratulerer med "ny" Vstrom. Du har her en skikkelig allrounder med en flott motor som går godt, sammen med lav vekt får du mulighet til inspirerende kjøring på småveier eller å ta den med inn på grusveier hvis du liker slike utfordringer. Jeg hadde en eldre Vstrom i fire år og var meget fornøyd med den, kjørte mest langturer. En pålitelig mc med god komfort og overraskende frisk motor til å være en 650. Din er jo så godt som ny, så om du følger den opp med service har du problemfri sykkel i mange år fremover. Den er også veldig grei å skru på selv også hvis du ønsker å gjøre det. En greker på YouTube har lagt ut flere videoer som trinnvis tar deg gjennom alle de vanlige servicepunkter, slik som denne https://m.youtube.com/watch?v=ICqpPuQMX0QAtrox skrev: 23 mai 2018, 22:33 Da har jeg vært og testet følgende:
Transalp XL700: Likte denne veldig godt, sprek nok men jeg ble ikke komfortabel med sittestillinga (og varmen fra motor som grilla nøttene).
ER6-F: Artig sak, lettkjørt, satt greit, fin motor men får piggene ut når selger ikke har giddi å vaska sykkelen før visning, olja ser køl svart ut, kjedet er helt tørt osv.
BMW F650 CS (Scarver): Alltid syntes disse er litt "stygg"-kule - endunker på femti gamp og drivreim. Satt veldig godt, sykkelen gikk greit nok men mer vibrasjoner enn jeg har vært borti på de to andre ensylinderne jeg har har hatt (XT600/Savage). Var egentlig veldig klar for å kjøpe den men det var noe som skurra så jeg klarte ikke å få ut fingern....
Så dukka det brått opp en 2008 DL650 på Finn i morges, en godt voksen eier - 15000 på telleren, ABS (som jeg har satt som ett krav denne gang). Stått noen år, så trenger en service og nye dekk men ellers hel og pen og nydelig gange på motor. Den står nå i garasjen.
Tipset til Dansekris gikk inn - om jeg treffer deg noengang så skylder jeg deg en Cola :)
20180523_190245.jpg
Nydelig sykkel det der AJ, men noe med fargekombinasjonen får meg til å tenke på en av LEGO-syklene til guttungen
Ikke helt uenig i det, nei