Barskes blog-biker-logg
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Jeg kjørte faktisk en Brutale Dragster 800RR for noen uker siden. Flott sykkel det :)
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
TakkerJK95 skrev: 27 mai 2018, 23:37 Gratulerer med en av få sykler jeg vil innrømme at er penere å se på enn min egen![]()
Gleder meg til å se den irl, og til å se om du klarer å holde felgene rene![]()

Jeg har kjerring-og-unge-fri fra i morgen tidlig og ut uka. Kommer nok mer eller mindre til å sitte på sykkelen når man ikke er på jobb

Så bare si i fra..
Ja visst er den det :) Hvordan vil du si den er mot bimmern din?Bjerknez skrev: 27 mai 2018, 23:45 Jeg kjørte faktisk en Brutale Dragster 800RR for noen uker siden. Flott sykkel det :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Utseendemessig, så er jo Dragstern veldig flott. Den er skikkelig påkostet med tanke på utseendet. På langtur er den jo nesten ubrukelig da den ikke har bagasjemuligheter bak og dårlig nok på tanken. Den ble litt i minste laget for meg størrelsesmessig. Jeg synes jeg fikk styret for nærme kroppen.barske skrev: 27 mai 2018, 23:55TakkerJK95 skrev: 27 mai 2018, 23:37 Gratulerer med en av få sykler jeg vil innrømme at er penere å se på enn min egen![]()
Gleder meg til å se den irl, og til å se om du klarer å holde felgene rene![]()
![]()
Jeg har kjerring-og-unge-fri fra i morgen tidlig og ut uka. Kommer nok mer eller mindre til å sitte på sykkelen når man ikke er på jobb![]()
Så bare si i fra..
Ja visst er den det :) Hvordan vil du si den er mot bimmern din?Bjerknez skrev: 27 mai 2018, 23:45 Jeg kjørte faktisk en Brutale Dragster 800RR for noen uker siden. Flott sykkel det :)
Motormessig var den faktisk litt morsom og lyden når man dro på litt var fantastisk. Ser man bort fra manglende bagasjeløsninger og det faktum at den var litt for liten til meg, så var det isolert sett en god sykkel.
Men sammenlignet med Bimmern så taper den stort. Skikkelig overpriset sykkel og i den prisklassen får man tross alt en toppspekket Superduke 1290R, Yamaha MT10, Aprillia Tuono og selvsagt en BMW S1000R, inkludert en to ukers tur på kontinentet.
Så sammenlignet med Bimmern i mitt hode så ligger den bak på alt, og samtidig koster den skjorta. Utseendet går i Dragteren sin favør, men dessverre går designet ut over det praktiske og da faller den igjennom (for meg)
Men det betyr ikke at det er en dårlig sykkel. Det er faktisk en av de mer hyggelige syklene jeg har prøvekjørt så langt. Skulle jeg valgt en sykkel i 800cc klassen i dag, så hadde det blitt Street Triple RS. 100.000 billigere og minst like god sykkel.
Den er rett og slett kraftig overpriset.

-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Kommer hjem fra jobb i morgen kveld, så mulig vi kan få til noe på onsdagskveldenbarske skrev: 27 mai 2018, 23:55TakkerJK95 skrev: 27 mai 2018, 23:37 Gratulerer med en av få sykler jeg vil innrømme at er penere å se på enn min egen![]()
Gleder meg til å se den irl, og til å se om du klarer å holde felgene rene![]()
![]()
Jeg har kjerring-og-unge-fri fra i morgen tidlig og ut uka. Kommer nok mer eller mindre til å sitte på sykkelen når man ikke er på jobb![]()
Så bare si i fra..


- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Barskes blog-biker-logg
Grattis med ny bike Barske! Helt nydelig utseende på den! Er vel et solid hakk opp fra forrige sykkel regner jeg med?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Gratulerer
- no begynner det å ligne noe , 2 Italos ila kort tid i nabostrøket
. Tøff sykkel og endelig noe å glede seg til for polering og vask
Er med på Onsdag hvis det blir ITALO - treff




Er med på Onsdag hvis det blir ITALO - treff

Re: Barskes blog-biker-logg
Dæven døtte for en sykkel. I mine øyne noe av det lekreste som er på to hjul. Og ekstra spennende med noe du ikke møter så ofte 

-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Trenger ikke mer bagasje enn detta : jeg har bla kjørt til Alicante og retur samt 7 Alpeturer med omtrent samme konfigurasjonBjerknez skrev: 28 mai 2018, 07:04Utseendemessig, så er jo Dragstern veldig flott. Den er skikkelig påkostet med tanke på utseendet. På langtur er den jo nesten ubrukelig da den ikke har bagasjemuligheter bak og dårlig nok på tanken. Den ble litt i minste laget for meg størrelsesmessig. Jeg synes jeg fikk styret for nærme kroppen.barske skrev: 27 mai 2018, 23:55TakkerJK95 skrev: 27 mai 2018, 23:37 Gratulerer med en av få sykler jeg vil innrømme at er penere å se på enn min egen![]()
Gleder meg til å se den irl, og til å se om du klarer å holde felgene rene![]()
![]()
Jeg har kjerring-og-unge-fri fra i morgen tidlig og ut uka. Kommer nok mer eller mindre til å sitte på sykkelen når man ikke er på jobb![]()
Så bare si i fra..
Ja visst er den det :) Hvordan vil du si den er mot bimmern din?Bjerknez skrev: 27 mai 2018, 23:45 Jeg kjørte faktisk en Brutale Dragster 800RR for noen uker siden. Flott sykkel det :)
Motormessig var den faktisk litt morsom og lyden når man dro på litt var fantastisk. Ser man bort fra manglende bagasjeløsninger og det faktum at den var litt for liten til meg, så var det isolert sett en god sykkel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Alt er mulig, selv om det ikke er optimalt. Ser ganske trangt ut der, vertfall for en som meg :) Det blir rett og slett for trangt for meg. Sykkelen er jo ikke spesielt stor fra før heller. men alt er så klart mulig :)
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Finnes også en plate som kjapt kan monteres hvis man vil ha det litt romsligere :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Jeg skal ikke på langtur så dette bekymrer meg ikke nevneverdig. Har byttet ut tankveska med ryggsekk jeg og Wiking 
Tenkte mest på kjøreegenskapene Bjerknez.. Har ikke kjørt s1000r, men prøvde en ny tuono på roadshow her for ikke lengesiden.
Sammenlignet med den syns jeg faktisk denne er hakket råere. På tuonoen hadde jeg en litt for fremoverlent kjørestilling.
Det meste faller vel uansett på egne følelser og preferanser.

Tenkte mest på kjøreegenskapene Bjerknez.. Har ikke kjørt s1000r, men prøvde en ny tuono på roadshow her for ikke lengesiden.
Sammenlignet med den syns jeg faktisk denne er hakket råere. På tuonoen hadde jeg en litt for fremoverlent kjørestilling.
Det meste faller vel uansett på egne følelser og preferanser.
Takker! En solid oppgradering vil jeg påstå :)Stian87 skrev: 28 mai 2018, 07:53 Grattis med ny bike Barske! Helt nydelig utseende på den! Er vel et solid hakk opp fra forrige sykkel regner jeg med?
Takk takk :)olela skrev: 28 mai 2018, 08:24 Dæven døtte for en sykkel. I mine øyne noe av det lekreste som er på to hjul. Og ekstra spennende med noe du ikke møter så ofte![]()
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Onsdag passer fint for meg. Er klar etter kl 14.30 :)WikingTnT skrev: 28 mai 2018, 08:11 Gratulerer![]()
- no begynner det å ligne noe , 2 Italos ila kort tid i nabostrøket
. Tøff sykkel og endelig noe å glede seg til for polering og vask
![]()
Er med på Onsdag hvis det blir ITALO - treff![]()
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Har ikke kjørt Tuono, men kjøreegenskapene er nok uansett gode nok og det kommer nok også litt ann på hvordan man kjører. Litt aktiv kjøring tror jeg de aller fleste sykler takler. Dragstern var svingvillig og fin.barske skrev: 28 mai 2018, 09:26 Jeg skal ikke på langtur så dette bekymrer meg ikke nevneverdig. Har byttet ut tankveska med ryggsekk jeg og Wiking
Tenkte mest på kjøreegenskapene Bjerknez.. Har ikke kjørt s1000r, men prøvde en ny tuono på roadshow her for ikke lengesiden.
Sammenlignet med den syns jeg faktisk denne er hakket råere. På tuonoen hadde jeg en litt for fremoverlent kjørestilling.
Det meste faller vel uansett på egne følelser og preferanser.
På langturer og aktiv kjøring foretrekker jeg å sitte "i" sykkelen og ikke "på" den. Så der er vi nok uenige. Men man blir vant til det meste og man må bare kjøpe den sykkelen som passer en best.
Dragster 800RR og S1000R samt Tuono kan rett og slett ikke sammenlignes. Dragster er en flott, men litt sær sykkel som koster alt for mye. Men tøff og se på og morsom, det er den :)
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Er det rett fra jobb ? - i så fall kan jeg stikke innom så kan vi kombinere med en burger på Kompisbarske skrev: 28 mai 2018, 09:27Onsdag passer fint for meg. Er klar etter kl 14.30 :)WikingTnT skrev: 28 mai 2018, 08:11 Gratulerer![]()
- no begynner det å ligne noe , 2 Italos ila kort tid i nabostrøket
. Tøff sykkel og endelig noe å glede seg til for polering og vask
![]()
Er med på Onsdag hvis det blir ITALO - treff![]()

-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Kan ikke love at jeg er klar så tidlig, men vi får seWikingTnT skrev: 28 mai 2018, 09:40Er det rett fra jobb ? - i så fall kan jeg stikke innom så kan vi kombinere med en burger på Kompisbarske skrev: 28 mai 2018, 09:27Onsdag passer fint for meg. Er klar etter kl 14.30 :)WikingTnT skrev: 28 mai 2018, 08:11 Gratulerer![]()
- no begynner det å ligne noe , 2 Italos ila kort tid i nabostrøket
. Tøff sykkel og endelig noe å glede seg til for polering og vask
![]()
Er med på Onsdag hvis det blir ITALO - treff![]()
![]()

- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: Barskes blog-biker-logg
Rett fra jobb ja. En kompisburger i 14.30 passer braWikingTnT skrev: 28 mai 2018, 09:40Er det rett fra jobb ? - i så fall kan jeg stikke innom så kan vi kombinere med en burger på Kompisbarske skrev: 28 mai 2018, 09:27Onsdag passer fint for meg. Er klar etter kl 14.30 :)WikingTnT skrev: 28 mai 2018, 08:11 Gratulerer![]()
- no begynner det å ligne noe , 2 Italos ila kort tid i nabostrøket
. Tøff sykkel og endelig noe å glede seg til for polering og vask
![]()
Er med på Onsdag hvis det blir ITALO - treff![]()
![]()

- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Synes Brutale ser veldig fin ut, designmessig. Sjekket ytelsesdata hos Sportrider.Bjerknez skrev: 28 mai 2018, 07:04Utseendemessig, så er jo Dragstern veldig flott. Den er skikkelig påkostet med tanke på utseendet. På langtur er den jo nesten ubrukelig da den ikke har bagasjemuligheter bak og dårlig nok på tanken. Den ble litt i minste laget for meg størrelsesmessig. Jeg synes jeg fikk styret for nærme kroppen.barske skrev: 27 mai 2018, 23:55TakkerJK95 skrev: 27 mai 2018, 23:37 Gratulerer med en av få sykler jeg vil innrømme at er penere å se på enn min egen![]()
Gleder meg til å se den irl, og til å se om du klarer å holde felgene rene![]()
![]()
Jeg har kjerring-og-unge-fri fra i morgen tidlig og ut uka. Kommer nok mer eller mindre til å sitte på sykkelen når man ikke er på jobb![]()
Så bare si i fra..
Ja visst er den det :) Hvordan vil du si den er mot bimmern din?Bjerknez skrev: 27 mai 2018, 23:45 Jeg kjørte faktisk en Brutale Dragster 800RR for noen uker siden. Flott sykkel det :)
Motormessig var den faktisk litt morsom og lyden når man dro på litt var fantastisk. Ser man bort fra manglende bagasjeløsninger og det faktum at den var litt for liten til meg, så var det isolert sett en god sykkel.
Men sammenlignet med Bimmern så taper den stort. Skikkelig overpriset sykkel og i den prisklassen får man tross alt en toppspekket Superduke 1290R, Yamaha MT10, Aprillia Tuono og selvsagt en BMW S1000R, inkludert en to ukers tur på kontinentet.
Så sammenlignet med Bimmern i mitt hode så ligger den bak på alt, og samtidig koster den skjorta. Utseendet går i Dragteren sin favør, men dessverre går designet ut over det praktiske og da faller den igjennom (for meg)
Men det betyr ikke at det er en dårlig sykkel. Det er faktisk en av de mer hyggelige syklene jeg har prøvekjørt så langt. Skulle jeg valgt en sykkel i 800cc klassen i dag, så hadde det blitt Street Triple RS. 100.000 billigere og minst like god sykkel.
Den er rett og slett kraftig overpriset.![]()
https://www.sportrider.com/tech/sportbi ... ce-numbers
Ser bla følgende: 1/4 mile 60-80 mph, 80-100 mph
BMW S1000R: 10.34 s@138 mph, 2.45 s 2.65 s
Brutale 800 : 10.62 s@134.5 mph 2.63 s 2.59 s
Street Triple: 11,00 s@121.4 mph 3.13 s 3.44 s
ZX 14: 9.69 s@146 mph 2.55 2.53 s
---------------------------------------------------------------------------------------
Neppe eksakt samme modeller som selges i Norge, men tallene burde kunne gi en indikasjon i alle fall.
S1000R og Brutale 800 er relativt jevngode mtp akselerasjon, 60-80 mph og 80 - 100 mph, mens Triumph'en
muligens ikke kan sies å være i samme klasse der..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Barskes blog-biker-logg
Det er ikke test av Street Triple RS på den siden som jeg kan se, noe som er det Bjerknez spesifiserte 

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Man kan gjerne se seg blind på slike tider. Det kommer mest ann på sjåføren og føreforhold etc.
Sett deg på en S1000R og gi gjernet, for så og gjøre det samme på en Dragster 800RR og prøv selv. Først da kan du komme å si at det "nesten ikke er forskjell". :)
Uansett så er ikke Dragster 800RR noen kjip sykkel. Som nevnt flere ganger så synes jeg det er en flott sykkel, med fin motor som tar deg fra A til Å med stil. :)
Sett deg på en S1000R og gi gjernet, for så og gjøre det samme på en Dragster 800RR og prøv selv. Først da kan du komme å si at det "nesten ikke er forskjell". :)
Uansett så er ikke Dragster 800RR noen kjip sykkel. Som nevnt flere ganger så synes jeg det er en flott sykkel, med fin motor som tar deg fra A til Å med stil. :)
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Jeg tok forbehold om at det ikke var akkurat samme type. Men:overlay skrev: 28 mai 2018, 13:53 Det er ikke test av Street Triple RS på den siden som jeg kan se, noe som er det Bjerknez spesifiserte![]()
Cycleworld har testet RS og fikk 10.89 sek på 1/4 mile, med 125.74 mph slutthastighet. 60 - 80 mph på 2.9 sek.
https://www.cycleworld.com/kawasaki-z90 ... iew#page-7
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Nøyer meg med å lese testene, og tror nok de er mer til å stole på en subjektive betraktninger under "ukontrollerte forhold".Bjerknez skrev: 28 mai 2018, 14:01 Man kan gjerne se seg blind på slike tider. Det kommer mest ann på sjåføren og føreforhold etc.
Sett deg på en S1000R og gi gjernet, for så og gjøre det samme på en Dragster 800RR og prøv selv. Først da kan du komme å si at det "nesten ikke er forskjell". :) ...
Tallene fra dette magasinet sa feks at Brutale var på høyde med S1000R fra 80 - 100 mph.
(Nå er det ikke sikkert du hentydet til det jeg skrev, siden "nesten ikke er forskjell" nevnes, noe jeg ikke skrev.)
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Altså... nå har ikke jeg påstått at S1000R kjører i ring rundt Dragster 800RR heller. Jeg har skrevet flere ganger at jeg syntes motoren i Dragsteren var morsom, men det krevde litt turtall før jeg fikk horn i panna. Uansett motor i bøtter og spann man kan ha mye gøy med.
Nå er det heller ikke motoren som er hovedforskjellen her, men den totale pakka. Ser man hva man får og hva man må gi er det i mine øyne utvilsomt hvilken sykkel som gir deg mest for pengene. BMW'en er derfor i mine øyne en bedre sykkel OG billigere. Selv om ikke Dragster er noen dårlig sykkel.
TS kjøpte tydeligvis Dragsteren da han likte dne best, og da er det uansett ett fett hva jeg mener om den. Men siden han spurte så svarer jeg :)
Nå er det heller ikke motoren som er hovedforskjellen her, men den totale pakka. Ser man hva man får og hva man må gi er det i mine øyne utvilsomt hvilken sykkel som gir deg mest for pengene. BMW'en er derfor i mine øyne en bedre sykkel OG billigere. Selv om ikke Dragster er noen dårlig sykkel.
TS kjøpte tydeligvis Dragsteren da han likte dne best, og da er det uansett ett fett hva jeg mener om den. Men siden han spurte så svarer jeg :)
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Barskes blog-biker-logg
Interresant lesning i Cycleworld vedr test super naked. ( 2017 )
Resultatet som så ofte før
1 - Aprilia.
2 - delt mellom KTM 1290/ Yamaha MT 10 og sist
4 - S1000r
Litt utdrag fra test under , S1000r tapte mest på svampete bremser og mystiske svakheter ( fritt oversatt ..), rangert i bunnen av alle 4 førere.
Bremser :
Such was not the case regarding the brakes on the BMW S1000R. “I thought brake fade was a thing of the past, but even with repeated bleeding the front system on the S1000R went from pretty good to spongy in less than three laps at the track,” Hoyer noted. “I adjusted the lever all the way out and still had to resort to four-finger braking at the track.” Excessive lever travel spooked more than one rider, as Colton also experienced “brake fade on every outing” with MacDonald complaining of “inconsistent brake feel” as well.
og konklusjonen :
Our BMW simply suffered too many mysterious ills, and even though this defies the Motor Works reputation for refinement, it relegated the S1000R to the bottom of each tester’s order of preference.
Resultatet som så ofte før
1 - Aprilia.
2 - delt mellom KTM 1290/ Yamaha MT 10 og sist
4 - S1000r
Litt utdrag fra test under , S1000r tapte mest på svampete bremser og mystiske svakheter ( fritt oversatt ..), rangert i bunnen av alle 4 førere.
Bremser :
Such was not the case regarding the brakes on the BMW S1000R. “I thought brake fade was a thing of the past, but even with repeated bleeding the front system on the S1000R went from pretty good to spongy in less than three laps at the track,” Hoyer noted. “I adjusted the lever all the way out and still had to resort to four-finger braking at the track.” Excessive lever travel spooked more than one rider, as Colton also experienced “brake fade on every outing” with MacDonald complaining of “inconsistent brake feel” as well.
og konklusjonen :
Our BMW simply suffered too many mysterious ills, and even though this defies the Motor Works reputation for refinement, it relegated the S1000R to the bottom of each tester’s order of preference.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Barskes blog-biker-logg
Vet ikke helt hvor du vil med denne informasjonen siden vi snakker om Dragster 800RR her. Var denne med i testen også?
Som nevnt, Aprilia, KTM 1290R etc. er flotte sykler alle sammen og ikke noe galt med dem. Men etter diverse vurderinger så er S1000R det beste valget for meg. Skulle jeg byttet type sykkel så måtte det evt. blitt KTM 1290R for å prøve noe helt annet. Aprilia stoler jeg ikke på, selv om den vant i test.
Jeg er ikke ute etter den sykkelen som vinner flest tester, men den sykkel som vinner med tanke på mine preferanser.
Fire fingre på bremsen?
Jeg lover deg, bakhjulet løfter jeg lett med en finger.
Som nevnt, Aprilia, KTM 1290R etc. er flotte sykler alle sammen og ikke noe galt med dem. Men etter diverse vurderinger så er S1000R det beste valget for meg. Skulle jeg byttet type sykkel så måtte det evt. blitt KTM 1290R for å prøve noe helt annet. Aprilia stoler jeg ikke på, selv om den vant i test.
Jeg er ikke ute etter den sykkelen som vinner flest tester, men den sykkel som vinner med tanke på mine preferanser.

Fire fingre på bremsen?
Jeg lover deg, bakhjulet løfter jeg lett med en finger.

- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Barskes blog-biker-logg
Den opplevelsen av bremsene deler jeg ikke. Symes de er helt upåklagelige, og det er uproblematisk å stanse sykkelen med en finger på bremsen, raskt som bare det. Nå har ikke jeg kjørt den på bane da
For meg føltes Bimmern mer riktig når jeg kjørte og satt på den enn Superduke. Det var avgjørende.
Forøvrig har jeg sett andre tester som setter bimmern over Superduke og Tuono
For meg føltes Bimmern mer riktig når jeg kjørte og satt på den enn Superduke. Det var avgjørende.
Forøvrig har jeg sett andre tester som setter bimmern over Superduke og Tuono
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)