Hei :)
Jeg har prøvd og søke etter dette med ventiljustering på min KTM 690 smc-r 2014 mod, men finner ingenting. Skiftet olje på 13.000km, nå har sykkelen gått 15.000km så kom jeg på at ventilene ikke er justert.
Når skal du ta ventiljustering eller sjekk på disse motorene? Er det slik at du merker når ventilene begynner og bli slitt eller bare tar motoren kvelden?
Takker for svar
Ventiljustering LC4 KTM 690 2014
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Ventiljustering LC4 KTM 690 2014
Blir feil timing på de så motoren får mindre ytelse og går dårligere. Men en såpass ny sykkel er det vell normalt å følge serviceintervallene på verksted med tanke på garanti? Vett ikke intervallen på din. En 125 cc eg hadde var det pr 4500 km, den 900 eg har nå er det pr 25 000 km. Så forskjelligt hvor ofte.
Re: Ventiljustering LC4 KTM 690 2014
Tror det er sjekk pr 10 000 på disse, TROR. Har du ikke manual/servicebok?
https://ownersmanuals2.com/ktm/690-smc- ... nual-60431
Sjekk denne
https://ownersmanuals2.com/ktm/690-smc- ... nual-60431
Sjekk denne
Re: Ventiljustering LC4 KTM 690 2014
Takk. Fant ut at det er 10 000km på disse. Og 10 000km servicen ble gjort når sykkelen hadde gått 3000km. Så den er 2000km på "overtid". Noen som har erfaring med ventiljustering? Er det krise og kjøre med tanke på at det er på tide og justere dem? Skal levere den inn, men skal til suldal en liten tur nå til helgen og verkstedet må bestille delene. Litt kjipt og la sykkelen stå i dette flotte været hehe 

- haakeik
- Innlegg: 747
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Ventiljustering LC4 KTM 690 2014
Hvis sykkelen er lettstartet når den er kald, kan du ta det med ro. Da kan du kjøre med god samvittighet.
Et av hovedtegnene til at ventilene begynner å bli alt for trange, er at sykkelen er vanskelig å starte når den er kald.
Du kan også sjekke det selv, hvis du ikke er under garanti.
http://www.ktmforums.com/forums/duke-en ... check.html
Et av hovedtegnene til at ventilene begynner å bli alt for trange, er at sykkelen er vanskelig å starte når den er kald.
Du kan også sjekke det selv, hvis du ikke er under garanti.
http://www.ktmforums.com/forums/duke-en ... check.html
Re: Ventiljustering LC4 KTM 690 2014
Takk for svar haakeik!
Har snakket med tidligere eier og jeg ringte til AMD i oslo. Fant ut at det har blitt tatt 10k service på 9000km! Dette var tydelighvis ikke blitt registrert i historikken. Ble litt mer trygg nå :)
Har snakket med tidligere eier og jeg ringte til AMD i oslo. Fant ut at det har blitt tatt 10k service på 9000km! Dette var tydelighvis ikke blitt registrert i historikken. Ble litt mer trygg nå :)