Bytte H4 vanlig til H4 LED.
- xses
- Innlegg: 309
- Registrert: 18 jul 2014, 14:32
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
- Bosted: Råholt
Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Har gjort et forsøk på å bytte mine vanlige pærer til H4 LED (fra Ebay)
I dette forsøket så bomma jeg litt, er mere for gøy disse pærene. Eneste gangen de lyser hvitt er når jeg kjører med fjernlys... eller er de rød/blå blinker og helt på tryne... Men jeg finner også noen som KUN gir hvitt lys.. Så mitt spm er egentlig, er det noen av dere som har byttet ut pærene med noe sånt? Og ble det noe bedre lys?
I dette forsøket så bomma jeg litt, er mere for gøy disse pærene. Eneste gangen de lyser hvitt er når jeg kjører med fjernlys... eller er de rød/blå blinker og helt på tryne... Men jeg finner også noen som KUN gir hvitt lys.. Så mitt spm er egentlig, er det noen av dere som har byttet ut pærene med noe sånt? Og ble det noe bedre lys?
1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km
11.08.2020 68635km
27.08.2021 73365km
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km

11.08.2020 68635km

27.08.2021 73365km

Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Anbefaler ikke led på halogenlamper. De reagerer ikke på samme måte som halogen med reflektorene og du får svakt lys. Ledlamper på sykler pleier å ha prosjektorer, slik som xenon. Sjekk ut Philips rally pærene eller noe.
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Har prøvd. Ble dritdårlig lys, nesten værre enn dritdårlig faktisk.
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Jeg skal teste disse i H7-utgaven til min sykkel.
https://www.ekstralys.no/philips-x-tremevision-130-h4
https://www.ekstralys.no/philips-x-tremevision-130-h4
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
http://blackdogcw.com/bdcw-fork-light-p ... -1290-adv/Dansekris skrev: 07 jun 2018, 19:54 Jeg skal teste disse i H7-utgaven til min sykkel.
https://www.ekstralys.no/philips-x-tremevision-130-h4
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- Supradog
- Innlegg: 100
- Registrert: 28 jan 2014, 09:10
- Motorsykkelen din: 16 VFR800, 94 Honda NX250. 88 Tenere. 88 kawa GT550
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Man får det man betaler for. Jeg har kjørt cyclops led h4 pærer i 3 sykler nå og pærene deres har bare blitt bedre og bedre. nøytralt lys med bra separasjon mellom lav og høy og nå med 10k lumen. her er nyeste variant. Merk at man må ha plass til omformern og viftehuset. selve h4 sokkelen er klikk og vri 90 grader feste så man får på vanlige støvhetter.
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Vil du si at disse pærene fungerer godt i en hallogenlampe med vanlig reflektor ment for halogen? Eller har du linselykter?Supradog skrev: 07 jun 2018, 21:22 Man får det man betaler for. Jeg har kjørt cyclops led h4 pærer i 3 sykler nå og pærene deres har bare blitt bedre og bedre. nøytralt lys med bra separasjon mellom lav og høy og nå med 10k lumen. her er nyeste variant. Merk at man må ha plass til omformern og viftehuset. selve h4 sokkelen er klikk og vri 90 grader feste så man får på vanlige støvhetter.
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Tenkte på LED til min BMW også da det ikke er veldig bra med lys.
Beste er å bytte lykta og kjøpe koplett ferdig med ballast men det er relativt dyrt. Har 2 separate lykter.
Endte opp med disse
https://batterionline.no/philips-bilpae ... gIqZ_D_BwE
Ble bedre, men tror nok det blir ny LED lykt før jeg er fornøyd.
Beste er å bytte lykta og kjøpe koplett ferdig med ballast men det er relativt dyrt. Har 2 separate lykter.
Endte opp med disse
https://batterionline.no/philips-bilpae ... gIqZ_D_BwE
Ble bedre, men tror nok det blir ny LED lykt før jeg er fornøyd.
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Å bytte ut Halogen pærer som f. eks H4, H7 eller f. eks H11 til LED gir nok dessverre ikke bedre lys der man trenger det.
Selve lysbildet blir feil. Ser at flere har byttet til Phillips sine Halogen pærer i forskjellige utgaver.
Jeg ville helt klart prøvd Osram sine Night Breaker har montert disse selv både på bil og MC med godt resultat
Selve lysbildet blir feil. Ser at flere har byttet til Phillips sine Halogen pærer i forskjellige utgaver.
Jeg ville helt klart prøvd Osram sine Night Breaker har montert disse selv både på bil og MC med godt resultat
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Noen som har forsøkt å øke strømmen som går til pæra? "Relé metoden" altså.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Veldig mange sykler har 35W/35W H4 som hovedlyspære. Forsøk mer å øke styrken på pæra til 55W/65W eller øke kvadratet på kablene har i noen tilfeller ikke vært så heldig. Mer halogenlys skaper også mer varme, og mange motorsykler har små hovedlykter med plast reflektor og glass. Disse kan rett og slett smelte pga varme. Følg med dette dere som vil eksperimentere med mer lysMurse skrev: 17 jul 2018, 16:12 Noen som har forsøkt å øke strømmen som går til pæra? "Relé metoden" altså.

Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
På XL700 er det to H1 12V 55W pærer, en til langlys og en til nærlys plassert over hverandre. Noen anbefalinger til evt forbedringer her ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Har lest og sett mye slakt av LED-erstatninger for halogenlamper, så jeg tenkte dette måtte jeg teste selv. Kjøpte en dritt-billig kina-sak fra AliEx og putta den i xjr’n.
Nå har den ikke brent i så veldig mange timer, men den virker enda.
Rent visuelt for føreren virker den grei vil jeg si.
Lyskjeglen er noe mere konsentrert enn halogen, men asymmetrien i nærlyset er fortsatt tilstede.
Opplevelsen er at jeg verken ser mere eller mindre i forhold til en vanlig H4.
Men jeg tror kanskje andre trafikanter vil oppleve den som kraftigere, slik at en vises bedre.
Rent montasjemessig gikk det greit, bortsett fra at støvhetta ikke vil passe. Det endte med at jeg laget ei støvhette av litt bred vulktape.
Det er denne pære jeg benytter:
Nå har den ikke brent i så veldig mange timer, men den virker enda.
Rent visuelt for føreren virker den grei vil jeg si.
Lyskjeglen er noe mere konsentrert enn halogen, men asymmetrien i nærlyset er fortsatt tilstede.
Opplevelsen er at jeg verken ser mere eller mindre i forhold til en vanlig H4.
Men jeg tror kanskje andre trafikanter vil oppleve den som kraftigere, slik at en vises bedre.
Rent montasjemessig gikk det greit, bortsett fra at støvhetta ikke vil passe. Det endte med at jeg laget ei støvhette av litt bred vulktape.
Det er denne pære jeg benytter:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Byttet fra halogen til Xenon, dette da en bekjent prøvde LED uten å bli fornøyd med første pære. Han fikk så en dyrere LED pære med mye bedre resultat, men ikke i nærheten av det lyset jeg har.
https://www.facebook.com/10005607178872 ... 677157958/
https://www.facebook.com/10005607178872 ... 677157958/
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Bytte H4 vanlig til H4 LED.
Ja, med godt resultatMurse skrev: 17 jul 2018, 16:12 Noen som har forsøkt å øke strømmen som går til pæra? "Relé metoden" altså.
Les på side 54 I blogge min.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.