Demodag med Ducati
Møtte opp kl 11.00 sharp, spent som en liten unge i godteributikken med fri tilgang til smaksprøver.
Noen minutter senere dukker også WikingTnT opp på Benellien sin. De Italienske farger troner på taket hvor Ducati har slått leir. Om det var forhåndsbestilt tviler jeg på, men værgudene stilte med så perfekte forhold som man kan ønske seg. Trondheim bader i blå himmel og sol denne dagen.
Jeg fikk ikke jomfruturen på Panigale V4, så måtte vente ca 20 min til første testsjåfør kom tilbake. Wiking stakk ut med en Multistrada i mellomtiden. Jeg kunne alltids kjøre en annen men var redd for å miste plassen min i den eksklusive køen.
Panigale kom tilbake og det var min tur.
14486F5E-EAF8-4A5D-8387-B2B123D325E 4 1.jpeg
75AC673F-DD20-40E2-B54D-358A2C728D4E 1.jpeg
Wiking slo følge med meg på Multistraden. Vil tro han gjorde dette slik at hjelpen skulle være nær dersom jeg ble overivrig. Ganske snill han WikingTnT
Okay.. Det brummer godt mellom beina og jeg kan kjenne kreftene langt inn i hjerterota i det vi legger oss ut på Trondheims svar på Autobahn. Gassen vrenges og du syke satan jeg må holde meg fast. Har ikke den største erfaringen på R-sykler men har no kjørt både R1, ZX10R, Fireblade og Aprillia RSV eller hva den heter. Dette er en annen liga. Det kjenner til og med en nonwiser som meg. Quickshiftern er upåklagelig og girer smooth som bare det både opp og ned. Sykkelen ligger fjellstøtt på veien og nedlegg mot sving er lekent. Jeg følte meg sååå trygg på sykkelen at turen ble bare på noen kilometer ettersom jeg visste lysten kom til å ta overhånd. Jeg så for meg fotlenker og pallesnekring flere år fremover eller i verste fall.. Ja dere skjønner sikkert tegninga. Nydelig sykkel. På bane. For meg i alle fall.
Neste runde kjører jeg og Wiking ut med en Scrambler og xDiavel. Litt lengre tur denne gangen. Kjørte utover og gjennom HA sitt territorie i Trolla og til Flakk hvor vi byttet sykler og kjørte tilbake. Ikke noen store overraskelser her men artig å teste.
3A5D86C6-00E0-431E-8E79-778FBDD9D3E2 1.jpeg
C49A8067-061F-4F70-B0B8-5A6947697525 1.jpeg
Veldig fin dag for kjøring. Litt synd egentlig men fruen begynte og bli utålmodig så jeg måtte snu nesen hjemover for og så vende mot Røros. Dette var også en veldig fin tur. Lite trafikk kombinert med svingete vei opp i gjennom Gauldalen er ikke å forakte

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.