BMW K100RS, K1 og R75/5
Re: BMW K1200RS - Service
Bra innsats og bra tråd!
Kult å følge med på slikt som dette!
Det må være skikkelig kult å kjøre de syklene når den forba*** snøen en gang forsvinner!
"Do the right thing"
Re: BMW K1200RS - Service
Fint du følger med :)
Ja, bynner å bli drit lei snø og kulde. Kom ett lass i går. Kjørte meg fast i brøytekanten i gården på tur til jobb i dag. Tålmodigheta tok slutt da.
Ja, bynner å bli drit lei snø og kulde. Kom ett lass i går. Kjørte meg fast i brøytekanten i gården på tur til jobb i dag. Tålmodigheta tok slutt da.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K1200RS - Service
Godt å komme skikkelig i gang med sesongen. Har kjørt noen 10mils turer nå å sykkelen går som ei kule.
Har bursdag i dag og fikk ny tankveske av kona. Denne er orginal og passer kun RS/GT. Måtte ut å prøve sykkelen med tankveska. Ble rundt 10mil :)
Har bursdag i dag og fikk ny tankveske av kona. Denne er orginal og passer kun RS/GT. Måtte ut å prøve sykkelen med tankveska. Ble rundt 10mil :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 4871
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Service
Original tankpag ser jeg!
Hvordan festes den forran? Har en på vei ser du.
Bak fulgte ikke fester med, så de kjøpte jeg hos BMW. En jernskinne, to skruer og en borrelås?
Hvordan festes den forran? Har en på vei ser du.
Bak fulgte ikke fester med, så de kjøpte jeg hos BMW. En jernskinne, to skruer og en borrelås?
Re: BMW K1200RS - Service
Hei. Borrelås med dobbelsidig tape fram og metallskinna bak under sete. Klistre tapen så langt ned du klarer mot styre sånn at veska blir mest mulig i vater sett fra siden.
Ett annet spørsmål. Kom ut en fin antrasitt K1200gt i dag. Den er 2008 modell med ATC. Mener å huske at 2008 modellene hadde bedre ABS enhet enn 2006-2007 modellene. Husker du hva som var forskjellen og hvordan vet man sikkert?
Ett annet spørsmål. Kom ut en fin antrasitt K1200gt i dag. Den er 2008 modell med ATC. Mener å huske at 2008 modellene hadde bedre ABS enhet enn 2006-2007 modellene. Husker du hva som var forskjellen og hvordan vet man sikkert?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 4871
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Service
Jeg ville helt klart gått for en K1300GT. Hadde selv ikke turt å kjøpe en K1200GT, rett og slett på grunn av alle barnesykdommene. K1300GT er forbedret på mange punkter. Ellers er sykkelen temmelig lik.
Re: BMW K1200RS - Service
En liten sommeroppdatering.
Har kjørt rundt 5.000km etter service i vinter. Motoren er fortsatt tett og fin og går pent. Vurderer å bytte til comfortsalen til BMW som er 20mm høyere med litt mer padding. Får litt for lite knevinkel på lengre turer.
Har hatt to lengre turer fra Trondheim til Toten og Oslo. Begge gangene ble det Folldal/Venabygsdfjellet. Må si at K1200RS'en er i sitt ess på slike veier. Den sluker svinger og er forutsigbar uansett hastighet.
Ellers merker jeg at den ene skiva (flytende) har litt mer bevegelse enn den andre. Opplever litt vibrasjoner ved bremsing på ett visst bremsetrykk ved lave hastigheter. Noen som har byttet ringene/spacerene som holder skiva?
Skal dessuten ta en runde på styredemper i vinter.
Har kjørt rundt 5.000km etter service i vinter. Motoren er fortsatt tett og fin og går pent. Vurderer å bytte til comfortsalen til BMW som er 20mm høyere med litt mer padding. Får litt for lite knevinkel på lengre turer.
Har hatt to lengre turer fra Trondheim til Toten og Oslo. Begge gangene ble det Folldal/Venabygsdfjellet. Må si at K1200RS'en er i sitt ess på slike veier. Den sluker svinger og er forutsigbar uansett hastighet.
Ellers merker jeg at den ene skiva (flytende) har litt mer bevegelse enn den andre. Opplever litt vibrasjoner ved bremsing på ett visst bremsetrykk ved lave hastigheter. Noen som har byttet ringene/spacerene som holder skiva?
Skal dessuten ta en runde på styredemper i vinter.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 4871
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sommer!
Vakkert!
Etterfylling av SAE5 demperolje gjør virkelig susen på styredempern. Den er som regel full av vann.
Etterfylling av SAE5 demperolje gjør virkelig susen på styredempern. Den er som regel full av vann.
Re: BMW K1200RS - Sommer!
Har irritert meg over at der var forskjellige nøkkler til tenning og kofferter. Sykkelen fikk ettermontert kofferter ved import i 98.
Bestillte opp nye låser som ble kodet til nøkkel. Var greit å bytte. Lås opp koffert, stikk en tynn umbrako i ett hull under håndtak. Løft låsen opp med nøkkel. Press ny sylinder ned og lirk låsetappen inn.
Fant også kvittering fra import:
Monterte i samme slengen ett termometer. Har savnet det på våren/høsten da temp. Varierer i skyggen rundt 3°
Ble litt ettermontert men, men.
Bestillte opp nye låser som ble kodet til nøkkel. Var greit å bytte. Lås opp koffert, stikk en tynn umbrako i ett hull under håndtak. Løft låsen opp med nøkkel. Press ny sylinder ned og lirk låsetappen inn.
Fant også kvittering fra import:
Monterte i samme slengen ett termometer. Har savnet det på våren/høsten da temp. Varierer i skyggen rundt 3°
Ble litt ettermontert men, men.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 4871
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sommer!
Ser bra ut!
Har du vært videre inn i selve koffertmekanismen? Forrige eier hos meg har knekt av "sperra" som er lakkert rød på den ene kofferten(forsøkt å låse kofferten med håndtaket uten at nøkkel var vridd om). BMW selger løse deler, men vet ikke om jeg bør begi meg ut på stort mer enn å skifte låser
Har du vært videre inn i selve koffertmekanismen? Forrige eier hos meg har knekt av "sperra" som er lakkert rød på den ene kofferten(forsøkt å låse kofferten med håndtaket uten at nøkkel var vridd om). BMW selger løse deler, men vet ikke om jeg bør begi meg ut på stort mer enn å skifte låser
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: BMW K1200RS - Sommer!
Hold på å gjøre det samme selv. Vridde om nøkkelen slik at den røde kom ut når håndtakene var oppe. Presset håndtakene ned på den røde og bøyde den. Fikk rettet den opp. Ser ut som det kan plukkes ut. Fint vinterarbeid.
Vet du om noen plasser som selger kun lokk? Mitt høyre er oppskrapet.
Ble litt inspirert av toppboks prosjektet ditt. Har du delenr. På boks å brakett?
Vet du om noen plasser som selger kun lokk? Mitt høyre er oppskrapet.
Ble litt inspirert av toppboks prosjektet ditt. Har du delenr. På boks å brakett?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 4871
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sommer!
Får kjøpe rep-settet på høsten og drive med det til høsten som du sier. Regner med at alt omtrent faller fra hverandre av seg selv når jeg tar ut låsesylinderen.
Kun lokk, da må du kjøpe nytt, evt. Ebay. De finnes fra BMW enda.
Venstrelokk: 46542317615
Høyrelokk : 46542317616
Med rabattene mine på koed får jeg de for 1100kr lokket speller nytt.. Ikke gal pris for nærmest "vintage"-deler.
Her har du original bagasjebærer. Merk deg at det hele som et kit er utgått fra BMW, altså som retrofit-kit.
Enkeltdeler kan i beste BMW-ånd bestilles nytt.
01.....Set luggage carrier.....1.......................71602337056.....$189.54
02.....Luggage carrier..........1.......................46542307810.....$110.00
03.....Flanged cap screw......M5X16SW..7......46632325998.....$1.74
04.....LEVER LEFT...............1.......................46542307815.....$16.56
05.....LEVER RIGHT.............1.......................46542307816.....$16.56
06.....Badge........D=27MM...1.......................52537686463.....$9.87
Kun lokk, da må du kjøpe nytt, evt. Ebay. De finnes fra BMW enda.
Venstrelokk: 46542317615
Høyrelokk : 46542317616
Med rabattene mine på koed får jeg de for 1100kr lokket speller nytt.. Ikke gal pris for nærmest "vintage"-deler.
Her har du original bagasjebærer. Merk deg at det hele som et kit er utgått fra BMW, altså som retrofit-kit.
Enkeltdeler kan i beste BMW-ånd bestilles nytt.
01.....Set luggage carrier.....1.......................71602337056.....$189.54
02.....Luggage carrier..........1.......................46542307810.....$110.00
03.....Flanged cap screw......M5X16SW..7......46632325998.....$1.74
04.....LEVER LEFT...............1.......................46542307815.....$16.56
05.....LEVER RIGHT.............1.......................46542307816.....$16.56
06.....Badge........D=27MM...1.......................52537686463.....$9.87
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 4871
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sommer!
Til selve toppboksen, trenger du den såkalte "Plate with lock, without lock-cylinder"
Delenummer 71602337174
Til denne trenger du låsesylinder, lik den du satt i koffertene.
Det billigste alternativet er å gå for en ferdigkodet lås med nøkkel og heller file til stiftene i etterkant..
Delenummer 51252313284
Selve toppboksen har delenummer 71607710981, da i svart. "Weissalu" har gått ut..
Skruene for å feste boksen til brakett er av panhodeform.. Jeg har ikke dette, da jeg modda en F650-boks. Så min er litt "spessial".
Delenummer for dette er 71602337239 for hele settet.
Låsesylinder til toppboks er 51257688839. Den har annen fasong enn det sidekofferter og montasjeplaten har.
Det er nummer 4 på tegningen.Delenummer 71602337174
Til denne trenger du låsesylinder, lik den du satt i koffertene.
Det billigste alternativet er å gå for en ferdigkodet lås med nøkkel og heller file til stiftene i etterkant..
Delenummer 51252313284
Selve toppboksen har delenummer 71607710981, da i svart. "Weissalu" har gått ut..
Skruene for å feste boksen til brakett er av panhodeform.. Jeg har ikke dette, da jeg modda en F650-boks. Så min er litt "spessial".
Delenummer for dette er 71602337239 for hele settet.
Låsesylinder til toppboks er 51257688839. Den har annen fasong enn det sidekofferter og montasjeplaten har.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 4871
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sommer!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 4871
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sommer!
Speller ny toppboks kommer på 2700kr + noen kroner for meg. Da uten montasjeplater og skruer.
Finner du en brukt på Ebay eller Finn, så er det vel så greit. Men montasjeplata er alltid grei å ha i bakhånd samt skruene. Disse boksene er mest brukt på F650GS så sjansen er stor for at det må moddes.
Finner du en brukt på Ebay eller Finn, så er det vel så greit. Men montasjeplata er alltid grei å ha i bakhånd samt skruene. Disse boksene er mest brukt på F650GS så sjansen er stor for at det må moddes.