Kawasaki zzr 600 hvilken Olje?
Kawasaki zzr 600 hvilken Olje?
Hei jeg har en 1998 zzr 600 som jeg skal kjøpe olje til, noen som vet hva slags type olje jeg skal bruke på denne?
Re: Kawasaki zzr 600 hvilken Olje?
Bruker kun Silkolene på mine Kawa nå (har brukt Castrol tidligere) ,men Silkolene er den som gir meg best magefølelse
http://onlinemc.no/Olje---Silkolene/Olj ... ercatid=83

http://onlinemc.no/Olje---Silkolene/Olj ... ercatid=83
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
10w-40 MC OLJE merke spiller egentlig ingen rolle da alle er bedre enn den gangen sykkelen var ny.
Biltema funker greit-samme med alle de andre.
Har du egne preferanser så gå for gleden av det.

Har du egne preferanser så gå for gleden av det.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Tusen takk for tipsene
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Det kan ha vært en tilfeldighet, men overbevist er jeg ikke: Jeg fylte Biltema olje. Jeg tror det var semi-syntetisk, men det kan ha værtmekkern skrev: 17 jun 2018, 10:05 10w-40 MC OLJE merke spiller egentlig ingen rolle da alle er bedre enn den gangen sykkelen var ny.![]()
Har du egne preferanser så gå for gleden av det.![]()
fullt syntetisk. Samme dag, så og si, registrerte jeg at clutchen slurte på relativt høyt gear og høyt turtall. Det er en Honda CB 1100 med
900 motor.
Ville undersøkt hvilken olje sykkelen helst bør ha før evt kjøp av Biltema sin olje. HAr ikke grunn til å tvile på Biltema-oljen generelt, men det så muligens ut til at min sykkel ikke trivdes med den.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
gsx750_80 skrev: 24 jun 2018, 13:52Det kan ha vært en tilfeldighet, men overbevist er jeg ikke: Jeg fylte Biltema olje. Jeg tror det var semi-syntetisk, men det kan ha værtmekkern skrev: 17 jun 2018, 10:05 10w-40 MC OLJE merke spiller egentlig ingen rolle da alle er bedre enn den gangen sykkelen var ny.![]()
fullt syntetisk. Samme dag, så og si, registrerte jeg at clutchen slurte på relativt høyt gear og høyt turtall. Det er en Honda CB 1100 med
900 motor.
Ville undersøkt hvilken olje sykkelen helst bør ha før evt kjøp av Biltema sin olje. HAr ikke grunn til å tvile på Biltema-oljen generelt, men det så muligens ut til at min sykkel ikke trivdes med den.
Fylte du mc olje eller vanlig motorolje da ?
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Det ble noen desiliter bilolje.. Etter at jeg oppdaget sluringen skiftet jeg til mineralolje, men ble ikke kvitt problemet.Rune75 skrev: 24 jun 2018, 14:29gsx750_80 skrev: 24 jun 2018, 13:52Det kan ha vært en tilfeldighet, men overbevist er jeg ikke: Jeg fylte Biltema olje. Jeg tror det var semi-syntetisk, men det kan ha værtmekkern skrev: 17 jun 2018, 10:05 10w-40 MC OLJE merke spiller egentlig ingen rolle da alle er bedre enn den gangen sykkelen var ny.![]()
900 motor.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Tror dette har å gjøre med at bilolje har blitt så bra (glatt) de senere årene. Det vil nok lønne seg og bruke olje tilpasset våtclutch. Evt en bilolje som bare akkurat tilfredsstiller kravene til motoren.gsx750_80 skrev: 24 jun 2018, 15:41Det ble noen desiliter bilolje.. Etter at jeg oppdaget sluringen skiftet jeg til mineralolje, men ble ikke kvitt problemet.Rune75 skrev: 24 jun 2018, 14:29gsx750_80 skrev: 24 jun 2018, 13:52Det kan ha vært en tilfeldighet, men overbevist er jeg ikke: Jeg fylte Biltema olje. Jeg tror det var semi-syntetisk, men det kan ha værtmekkern skrev: 17 jun 2018, 10:05 10w-40 MC OLJE merke spiller egentlig ingen rolle da alle er bedre enn den gangen sykkelen var ny.![]()
900 motor.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Noen mc clutcher tåler nesten hva som helst av oljer(biloljer med friksjonsadditiver også)
mens noen tåler kun få spesielle oljer..
cbr`n min liker ikke castrol

slurret med en gang.
biltema funket bra- men for softest gearing og lite honda klonk -Motul v300
Edit:gigantisk bilde...
mens noen tåler kun få spesielle oljer..
cbr`n min liker ikke castrol

slurret med en gang.
biltema funket bra- men for softest gearing og lite honda klonk -Motul v300
Edit:gigantisk bilde...

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后