Øreplugger ?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Intruder »

Det blir en vane,en glemmer ta av hjelmen og ta ut ørepluggene... 8) ;)) :rop :nattinatti
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mfajf
Innlegg: 105
Registrert: 02 mar 2009, 07:32
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008
Sted: Bergen

Re: Øreplugger ?

Legg inn av mfajf »

Kjøpte meg to par Design Go Q-Zone ørepropper på Nomaden. De har to filtre , et lavfrekvent (for snorking :-) ) og et høyfrekvent for vindstøy.
http://www.nomaden.no/main/index.php?pa ... p&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Koster ikke mer enn 129 kr. paret. Har ikke prøvd dem på mc ennå, men jeg har rast rundt spisebordet uten å høre skrikingen til kjerringen :lol
Sitter ganske behagelig i øret.
Jan

Gammelgutt

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Gammelgutt »

De likner i utseende på de jeg kjøpte på Bauhaus, men de er uten kjerringfilter.
De fra Bauhaus kan jeg faktisk bruke, skumpropper fungerer ikke på meg da jeg har så trange øreganger.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Globe »

Gammel tråd, men passende emne :-)

Fikk i dag tilsendt mine nye øreplugger. Tok avstøpning av øregangene for ca. 2 uker siden, og vips som kom 2 sett ferdig tilpasset i dag.

1 sett med filter, kan da brukes sammen med intercom. Fjerner vindsus, men slipper normal stemmefrekvens gjennom.
1 sett med høyttalere, benyttes ved egotriptur ;e

Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Dexter »

Hva måtte du betale for disse?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Globe »

Bilde

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

EM-27, er det de som på hjemmesiden til Hørselslaben heter Stereo-headsett for MC-førere?

Driver å leter etter øreplugger med høyttalere nå men så godt som alle som leverer har oppgitt en leveransetid på 6-8 uker! Ser at du ga 2000 for disse også, fikk du rabatt? De oppgir nemlig prisen til 2500,- på websiden.

Ja, jeg er gjerrig :D
--
Baard

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38097
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av AJ »

bherman skrev: Ja, jeg er gjerrig :D
Ikke gjerrig :[-( , men kostnad- og prisbevisst :knegg
Og det er en bra ting, spør du meg :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Globe »

bherman skrev:EM-27, er det de som på hjemmesiden til Hørselslaben heter Stereo-headsett for MC-førere?

Driver å leter etter øreplugger med høyttalere nå men så godt som alle som leverer har oppgitt en leveransetid på 6-8 uker! Ser at du ga 2000 for disse også, fikk du rabatt? De oppgir nemlig prisen til 2500,- på websiden.

Ja, jeg er gjerrig :D

Prisen du ser på kviteringen er uten moms.

De hadde leveringstid på 2 uker ble det sagt, og nøyaktig 2 uker etter at jeg fikk avstøpning av øregangene, ja så lå de i posten :thumleft

Har nå fåt prøvd dem og jeg må få si at jeg er veldig fornøyd! Gjorde en liiiten tabbe ved først prøvetur, men den historien får jeg vente litt med....men jeg kan si såpass...brukerfeil... :O :redface ...

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Bubbu »

Globe skrev:
bherman skrev:EM-27, er det de som på hjemmesiden til Hørselslaben heter Stereo-headsett for MC-førere?

Driver å leter etter øreplugger med høyttalere nå men så godt som alle som leverer har oppgitt en leveransetid på 6-8 uker! Ser at du ga 2000 for disse også, fikk du rabatt? De oppgir nemlig prisen til 2500,- på websiden.

Ja, jeg er gjerrig :D

Prisen du ser på kviteringen er uten moms.

De hadde leveringstid på 2 uker ble det sagt, og nøyaktig 2 uker etter at jeg fikk avstøpning av øregangene, ja så lå de i posten :thumleft

Har nå fåt prøvd dem og jeg må få si at jeg er veldig fornøyd! Gjorde en liiiten tabbe ved først prøvetur, men den historien får jeg vente litt med....men jeg kan si såpass...brukerfeil... :O :redface ...
Feil vei eller feil øre? :knegg
(The Beast )

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

Globe skrev: Prisen du ser på kviteringen er uten moms.

De hadde leveringstid på 2 uker ble det sagt, og nøyaktig 2 uker etter at jeg fikk avstøpning av øregangene, ja så lå de i posten :thumleft

Har nå fåt prøvd dem og jeg må få si at jeg er veldig fornøyd! Gjorde en liiiten tabbe ved først prøvetur, men den historien får jeg vente litt med....men jeg kan si såpass...brukerfeil... :O :redface ...
Aha, jeg øynet et lite håp om reduserte priser ;) Hm, kanskje noe for NMCU eller NAF MC? :D

Hvilke prøvde du, med lyd eller uten? Veldig nysgjerrig på lydkvaliteten.
Men altså, de på bildet med ledning i, det er de som heter Mc-Headsett, nicht?
--
Baard

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

AJ skrev:
bherman skrev: Ja, jeg er gjerrig :D
Ikke gjerrig :[-( , men kostnad- og prisbevisst :knegg
Og det er en bra ting, spør du meg :thumleft
:prf
--
Baard

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

Globe skrev: Har nå fåt prøvd dem og jeg må få si at jeg er veldig fornøyd! Gjorde en liiiten tabbe ved først prøvetur, men den historien får jeg vente litt med....men jeg kan si såpass...brukerfeil... :O :redface ...
Noen fler tilbakemeldinger på pluggene med lyd i? Vurderer å kjøpe samme selv men vil helst vite mest mulig før evt. kjøp.
--
Baard

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Globe »

Javisst :D

Har nå fått brukt dem en god del.

God lyd - men ingen dyyypbass
Kombinasjonen av tett øreplugg og høyttalere må jo bare bli relativt bra. Relativt sier jeg da de "elementene" som blir benyttet i slike plugger da har en klar fysisk begrensning hva gjelder muligheten for å gjengi noe i nærheten av dype frekvenser.

God musikkopplevelse
Men, jeg må si jer er positivt overrasket. Det gjengir vokal, diskant og mellomtone krystallklart, og det er med å å gi en utrolig god stereo lydgjengivelse med en aning av bassgjengivelse, så musikopplevelsen er absolutt meget tilfredsstillende.

Dyrt headsett, men....
Nå er dette et svært dyrt headset, men i nyttekombinasjonen "øreplugg" og nok det beste headset du kan få til slikt bruk, blir dette noe som forsvarer investeringen. Jeg er svært fornøyd, og har kommet til at dette blir jeg ikke å kjøre uten, på lengre turer.

Det er noe eget å få sin favorittmusikk i ørene, samtidig som man utfører noe annet som også er blant favorittene :thumleft

Kjøre MC og lytte til musikk?? JA, absolutt!!
Og til de som sier at å lytte til musikk er "nei.nei" når en kjører MC, så har jeg ingen forståelse for det! Det er greit at en skal konsentrere seg når man kjører, men noen konsentrerer seg faktisk bedre når man stimulerer huet med noe som forsterker opplevelsen man er en del av! Så det så!!

Må behandles forsiktig!
Rent praktisk så skal man behandle disse pluggene pent. Jeg har vært litt uforsiktig og har greid kunststykket å dra ledningen litt ut av den ene pluggen. Ikke dratt den av, men tilstrekkelig til at litt uisolert kabel vises innerst inn mot ørepluggen. Skal stikke innom Hørsellabben i morgen, og håper de kan rette opp dette.

Om min noe uvørne behandling har medført at jeg må kjøpe nytt sett....ja, så kommer jeg nok til å gjøre det!! Men, tror og håper det kan fikses :redface


Kort sagt, settet anbefales :thumleft

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Duville »

Globe skrev:Javisst :D

Har nå fått brukt dem en god del.

God lyd - men ingen dyyypbass
God musikkopplevelse
Dyrt headsett, men....
Det er noe eget å få sin favorittmusikk i ørene, samtidig som man utfører noe annet som også er blant favorittene :thumleft Absolutt

Kjøre MC og lytte til musikk?? JA, absolutt!!
Og til de som sier at å lytte til musikk er "nei.nei" når en kjører MC, så har jeg ingen forståelse for det! Det er greit at en skal konsentrere seg når man kjører, men noen konsentrerer seg faktisk bedre når man stimulerer huet med noe som forsterker opplevelsen man er en del av! Så det så!!
Er så enig!!


Må behandles forsiktig!
Kort sagt, settet anbefales :thumleft
Spørsmål - tror du har kjøpt Scala-sett - Klypper du ledningen "høytalerene" og skjøter dem på dette headsettet? eller forsyner du dette fra en annen lydkilde

Svar