I retrospekt skjønner jeg at jeg burde kanskje ha gått for samme løsning selv, men det var flere har inne som påstår at det er en enkel jobb.AJ skrev: 02 jul 2018, 20:57 Var i samme situasjon før Europaturen vår i 2016.
Da valgte jeg den dyreste, men enkleste løsningen; et MCverksted, Qvale MC i mitt tilfelle, gjorde jobben i stressfri god tid før avreise....
Motorolje, oljefilter, kjede og drev er alltid de første tingene jeg sjekker, evt. bytter i såpass god tid før turstart slik at jeg slipper stress rundt disse tingene.
Men har tabbet meg ut en gang da jeg dro på Norgestreff med et bakdekk som var utslitt da vi kom fram.
Heldigvis var det en MCforhandler med stand på treffet som hadde "mitt" dekk på lager slik at vi slapp å ta sjansen på kjøre på corden på hjemturen.
Det er alltid godt å vite at det man vet om og som er lett å sjekke er skikkelig på stell før man legger ut på lagtur...
Det som freaker meg litt ut er at hvis jeg driter meg ut på f.eks klinkinga på kjedet og ødelegger det risikerer jeg å ikke rekke Autozugen i Hamburg lørdag kveld.
Men, hvor vanskelig kan det egentlig være? Får hjelp av en kamerat. Skal skrive noen konkrete spørsmål her inne også.
Vurderte også å bytte Biltema-olja som står i nå før turen. Den er sikkert fin...
Det er jo helt utrolig hvis du vil det og det passer seg sånn. Sender deg en PM!Fsva skrev: 02 jul 2018, 21:10Jeg har fri fra jobb i morgen, tirsdag, så om du tilfeldigvis får melding om at delene er på lager i morgen så kan jeg hente de.Dansekris skrev: 02 jul 2018, 17:21 Avreise til alpene på fredag, og i år som i fjor sitter jeg og venter på varer som forhåpentligvis AKKURAT dukker opp før avreise.
I dette tilfellet er det kjede og drev fra AGM Shop som drøyer. Ennå ikke kommet på lager, og jeg MÅ ha settet innen torsdag for å ha sjans til å legge om før turen.
For oss som er av den litt nervøse typen er det alltid litt krevende å sitte så tett opp mot avreise og vite at ikke alt er på stell. Men men, det løser seg nok (sa kjerringa og dreit i badekaret)!