Hei !
Jeg har hatt en Yamaha fzs 1000 2002, 1. Gen Fazer 1000, i to år nå, å du å du for en maskin !
Komfortabel nok til å sitte i timesvis, men også perfekt for en svipptur Nm å hk i massevis!
For ca to uker siden begynte jeg å få trøbbel med at den yter bare halvveis mellom 5 500 rpm og 7 000 rpm... noe som er det turtallet jeg vi si brukes mest på disse rekke 4'erne. Tok en liten service på den selv da, uten noe forskjell... byttet olje- og filter, tennplugger og luftfilter.
Kan det være dysene? Evt hva kan det være?
Problemet gjelder samtlige gear, uansett temp på sykkelen.
Skal sies at den snart har rullet 100k km.
Håper å få klarhet i dette, da Fazern er mitt hovedtransportmiddel på sommerhalvåret
Takker for svar !
Sist redigert av AJ den 11 jul 2018, 19:36, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse:Presisering i trådtittel
Det er manuell choke ja. Har testet med choke under kjøring og med gasspådrag, men problemet forblir. Alltid fra 5 500rpm til 7 000rpm. Alt fungerer som det skal under 5 500 og over 7 000.
Kan være cdi boks eller hva den har. Bør sjekkes grundige for den kan være dyr å bytte. Hadde samme problem på en xj900 for lenge siden og da mener jeg det ble byttet cdi boks . Kan kanskje være regulator som gjør at den ikke får strøm nok ved litt turtall?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Kan kanskje være falskluft. Sjekk foringene av gummi mellom gasserne og toppen. Har du lekkasje her vil den gå urent.
Har ingen tro på at det er noe galt med forgasserne. Måtte isåfall være at det er skit i dem.
Er feilen tilstede uansett hvordan spjellposisjonen er og har kun med turtallet å gjøre?
Går den knallfint over 7000 til rødsona?
Kawagutten skrev: 11 jul 2018, 16:06
Kan være cdi boks eller hva den har. Bør sjekkes grundige for den kan være dyr å bytte. Hadde samme problem på en xj900 for lenge siden og da mener jeg det ble byttet cdi boks . Kan kanskje være regulator som gjør at den ikke får strøm nok ved litt turtall?
Takk for svar!
Kan veldig lite om elektronikken på motorene... men de har vell entem cdi eller for eks ecu, stemmer det? Isåfall er det ECU på denne..
ZZR-Erling skrev: 11 jul 2018, 16:20
Kan kanskje være falskluft. Sjekk foringene av gummi mellom gasserne og toppen. Har du lekkasje her vil den gå urent.
Har ingen tro på at det er noe galt med forgasserne. Måtte isåfall være at det er skit i dem.
Er feilen tilstede uansett hvordan spjellposisjonen er og har kun med turtallet å gjøre?
Går den knallfint over 7000 til rødsona?
Foringer virker å være i grei stand..
Har tenkt på om jeg må renske gasserne å prøve det, men samsvarer det med at det er det samme problemet på samme turtall hver gang?
Går som ei klokke fra 7 000 - rødsona.
Så vidt jeg vet, har der kunn med turtallet å gjøre. Har ikkr kunnskap om justering av spjeld...
Kawagutten skrev: 11 jul 2018, 16:06
Kan være cdi boks eller hva den har. Bør sjekkes grundige for den kan være dyr å bytte. Hadde samme problem på en xj900 for lenge siden og da mener jeg det ble byttet cdi boks . Kan kanskje være regulator som gjør at den ikke får strøm nok ved litt turtall?
Takk for svar!
Kan veldig lite om elektronikken på motorene... men de har vell entem cdi eller for eks ecu, stemmer det? Isåfall er det ECU på denne..
Digital TCI Ser det ut til hete det den har.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Hei !
Tusen takk for god respons! Har nå fått åpnet exup-ventilhuset. Lurt av Yamaha å ha denne på samme side som kjeden.... full av dritt fra kjedeoljen.. MEN ! Her var den ene wieren av ! Da er problemet oppdaget, bare jobben me å ordne ny wire som gjenstår. Går det an å skøyte på den wieren, eller må dey til ny all the way tro??
Det skal vel være et diagnosesystem også på disse som du kan lese ut via turtelleren. Sjekk den linken det ble linket til over her til fz1oa. Masse god hjelp å få der. Jeg brukte det forumet når jeg måtte feilsøke på min gen2 fz1
Mener jeg har lest at noen sliter med plugg åpningen også. Her har du noe til neste gang. Error codes Yamaha . Explanation and Troubleshooting.
To enter the diagnostic mode and check the existing error codes in memory, do the following:
1. Turn off the ignition, the engine stop button to put in the ON position.
2. Disconnect the fuel pump connector.
3. Simultaneously press SELECT + RESET on the dashboard and not let go.
4. Turn the ignition switch (button still hold) and wait for about 8 seconds until the dashboard inscription "dIAG".
5. Release the button, SELECT button to select "dIAG" (in case the inscription on the dashboard there was another).
6. Once displayed on the screen dIAG press both buttons on the dashboard (SELECT + RESET) at ~ 2 seconds.
7. Once the dashboard displays the diagnostic mode (d01) button to turn off the stop of the engine.
8. To move through the list from d01 to d64 need using the SELECT (up in the list) or RESET (down the list).
In the range list from d01 to d59 performed a self-test system components.
The inclusion of some components is made with the engine brake.
List of self (opposite numbers menu list Decoder + nominal value):
D: 01 = throttle position sensor
completely closed, figures from 12 to 21
fully opened, figures from 96 to 106
D: 02 = barometric pressure as a percentage;
D: 03 = the absolute pressure in the intake circuit;
D: 05 = air temperature in the intake circuit;
D: 06 = engine coolant temperature;
D: 07 = sensor reading speed;
D: 08 = position sensor fall
normal position index of 0.4 - 1.4
inverted position, figure 3.7 - 4.4
D: 09 = board voltage
D: 13 = position sensor throttle 2
completely. closed figure 9 to 23
fully opened, the rate of from 94 to 108
D: 14 = position sensor throttle 1
completely closed, the indicator 12 to 22
fully opened, the rate of from 97 to 107
D: 15 = position sensor throttle 2
completely closed, the indicator 10 to 24
fully opened, the rate of from 95 to 109
D: 20 = encoder side steps;
D: 21 = position sensor check point (neutral)
D: 60 = EEPROM, list of system errors (00 = no error, error code = 01-04 in the cylinders, if more than one memory errors, they are displayed alternately)
D: 61 = list of errors on the ignition module sensors (00 = no errors in memory, 11-70 = error codes for the components if more than one memory errors, they are displayed alternately)
D: 62 = number of errors in a memory unit (00 = no error, XX - number of errors, erase mistakes made by including the "stop-motion");
D: 63 = subclass error code (only for error 24 if more than one value in memory, the value is displayed alternately)
List of self-diagnostics on the unit (ignition system components / electrical):
D: 30 = diagnosis of the ignition coil 1 cylinder;
D: 31 = diagnosis of the ignition coil cylinder 2;
D: 32 = diagnosis of the ignition coil 3 of the cylinder;
D: 33 = diagnosis of the ignition coil 4 cylinder;
D: 34 = intake valve diagnostics system;
D: 36 = primary diagnosis of the injector nozzle 1
D: 37 = primary diagnosis injector nozzle 2
D: 38 = diagnosis of primary injector nozzle 3
D: 39 = primary diagnosis injector nozzle 4
D: 40 = secondary diagnosis of the injector nozzle 1
D: 41 = diagnostics secondary injector nozzle 2
D: 42 = diagnosis of secondary injector nozzle 3
D: 43 = diagnostics secondary injector nozzle 4
D: 47 = diagnosis sensor steering damper;
D: 48 = diagnosis sensor valve intake system;
D: 50 = fuel pump relay diagnostics;
D: 51 = Diagnosis cooling fan motor relay;
D: 52 = relay diagnostics lamp head light;
Explanation of error codes (for line D: 60 and D: 61):
Number error - transcript
11 - Error cylinder position sensor;
12 - crankshaft position sensor error;
13 - Error in the inlet pressure sensor (the sensor is within the desired range) - self-diagnosed string D: 03;
14 - Error in the inlet pressure sensor (sensor disconnected or faulty) - self-diagnosed string D: 03;
15 - error position sensor throttle - self diagnosed line D: 01 + D: 13;
19 - error on the incoming signal from the ECU (short circuit or disconnected sensor side footboard) - - self diagnosed line D: 20;
20 - the error of sensor readings of atmospheric and absolute pressure in the inlet, not permissible values - self-diagnosed string D: 03, D: 02;
70 - Error organizations idling (as a symptom: the engine begins to stall at idle after 20 minutes of work);
Er-1 - no incoming signal from the ignition module;
Er-2 - no outgoing signal from the ignition module;
Er-3 - it is impossible to consider the testimony from the ignition module;
Er-4 - communication error with the dashboard;
Login process in diagnostic mode:
1. Switch off ignition. Disable button Start / Stop Engine (red on the right panel).
2. Press both buttons on and keep them tidy.
3. Turn the ignition, hold the button after the ignition is about 8 seconds.
4. Wait inscriptions DIAG.
5. Release and press both buttons together on the tidy again for 2 sec., And release.
6. A [d01]. This is the first diagnostic indicator shows the position of the throttle.
7. Press the Select (top) to get to the line number [d60]. This cell shows the number of currently existing bugs.
8. View room facing opposite d61. This error number MEMORY "brains." If several errors, they are displayed alternately.
All cells diagnostics above 60 - is the line diagnosis of each component separately. Learn more - see below.
To clear the error from the system memory come on line d62 and includes buttons stop the engine on the right panel.
details:
When you enter the diagnostic mode, the display shows the cell [d01].
Press Select (top) need to go to the index [d60] (self-test in real time) and [d61] (memory error) and see the number next. The number next to the room and there is an error, please make note of the "brain".
And all the other numbers from [d01] and to [d60] - this performance of different sensors (eg [d01] is a position of the throttle percentage at the moment, to twist and understand everything).
Indicators (by testing the inclusion of sensors stop the engine):
d01 = throttle position (twist the throttle)
d02 = atmospheric pressure (absolute percentage)
d03 = vacuum at the inlet (the sensor in the air cleaner housing, in percent)
d05 = air temperature at the inlet (the sensor in the air filter housing, nominal percentage as I understand it)
d06 = coolant temperature at the moment
d07 = speed sensor (figure)
d08 = drop sensor (tilt)
d09 = voltage at the gasoline pump (tested by including a stop of the engine)
d20 = SEITENSTAENDER (on / off) - testing only works when off neutral
d21 = neutral sensor (on / off)
d30 = 1 coil per cylinder (when the stop button the engine is made by testing the coil 5 pulses, accompanied by a distinctive sound, with concurrently. lamp blinking Check Engine)
d31 = 2 cylinder coil (when the stop button the engine is made by testing the coil 5 pulses, accompanied by a distinctive sound, with concurrently. lamp blinking Check Engine)
d32 = 3 coil cylinder (when the stop button the engine is made by testing the coil 5 pulses, accompanied by a distinctive sound, with concurrently. lamp blinking Check Engine)
d33 = 4 cylinder coil (when the stop button the engine is made by testing the coil 5 pulses, accompanied by a distinctive sound, with concurrently. lamp blinking Check Engine)
d36 = 1 cylinder injector (when the stop button the engine is made by testing the nozzle 5 pulses, accompanied by a distinctive sound, with concurrently. lamp blinking Check Engine)
d37 = 2 cylinder injector (when the stop button the engine is made by testing the nozzle 5 pulses, accompanied by a distinctive sound, with concurrently. lamp blinking Check Engine)
d38 = 3 cylinder injector (when the stop button the engine is made by testing the nozzle 5 pulses, accompanied by a distinctive sound, with concurrently. lamp blinking Check Engine)
d39 = 4 cylinder injector (when the stop button the engine is made by testing the nozzle 5 pulses, accompanied by a distinctive sound, with concurrently. lamp blinking Check Engine)
d48 = AI valve. (when the buttons stop valve engine is tested, 5 pulses, accompanied by a distinctive sound, with concurrently. lamp blinking Check Engine)
d50 = power relay injector and ignition system (tested in the same stop-button engine)
d51 = relay switching the cooling fan (tested in the same stop-button engine)
d52 = relay head light (PAR) (tested in the same stop-button engine)
d53 = testing of servo motor EXUP (tested just stop engine button, shows the value in the corners)
d56 = secondary servo valves (tested just stop engine button, shows the value in the corners)
d60 = error of the switch (the codes are displayed alternately, a list of the error codes of the switch below)
d61 = recorded in the memory of the error code
d62 = erase the stored fault codes
d70 = displays the code of a running program (0-255)
Explanation of the indicator line d60 (self-diagnosis found irregularities in the sensors):
11 = no signal detection sensor cylinder
12 = no signal from the crankshaft position sensor
13 = error signal from the vacuum sensor (in the case of the air filter)
14 = the wrong signal to the absolute pressure sensor
15 = sensor error polodzheiya throttle
16 = fixed bug jamming throttle position sensor
17 = fixed bug EXUP servo position sensor
18 = Error jamming EXUP servo
19 = short circuit to the engine control unit by pressing the start button
= 20 when the stop button the engine encountered an error voltage (big difference indicators) at an absolute pressure sensor and vacuum
Oki, EXUP kluss.
På min YZF1000R mener jeg å huske at lot spjeldet stå helt åpent og hekta av wirene. Merka ingen annen forskjell fra normalt, enn at det ble noe mer lyd, gromlyd..
Noen mener at det spjeldet kun er for å omgås støykrav..
Om du enkelt får ut spjeldet ville jeg gjort det.
Er nok ikke bra om spjeldet ramler ned på høyt turtall.. Får ikke det helt til å stemme at den skal gå fint over 7000 med defekt EXUP styring.
Jeg tror det er en annen feil også, men godt mulig jeg tar feil og :)
Sist redigert av ZZR-Erling den 14 jul 2018, 02:58, redigert 1 gang totalt.