Som noen av dere fikk med dere mistet jeg førerkortet natt til 14 juni i år pga fart. Nå har saken endelig vært oppe i retten og dommen er klar. 21 dagers fengsel og 22 måneder uten førerkort ble enden på visa. I den forbindelsen trodde jeg at mitt MC eventyr var over for godt. Etter 42 dager i tenkeboksen viser det seg at det ikke er tilfelle. Jeg har allerede reservert plass hos kjøreskole til sesongstart 2020

Jeg vurderte først å selge sykkelen min, men det har jeg ikke lyst til nå lenger. Jeg har lagt over 30.000 kroner i modifikasjoner for å få sykkelen tilpasset meg og mitt bruk. Vil helst slippe den utgiften en gang til når dagen skulle komme. Jeg vurderer langtidslangring. Jeg har fått ordnet meg en plass som holder mellom 6-10 grader når vinteren er på sitt kaldeste. Tenker da å gi sykkelen en grundig vask før lagring, depotstøtter på både fram og bakhjul, batteriet tar jeg med hjem også legger jeg en pressening eller lignende over sykkelen. Den parkeres med full tank.
Vil dette være realistisk med tanke på at sykkelen vil mest sannsynlig stå helt fram til sesongstart 2020? Eller risikerer jeg bare at sykkelen står seg i hjel? Lagring vil nok ikke finne sted før sesongslutt i år, jeg har også mulighet til å ta den ut når det passer meg slik at den kan brukes ved behov, bare ikke av meg.
Gjør jeg meg selv en tjeneste her ved å selge sykkelen eller vil den være i brukbar stand etter så lang tid? Er ute etter tips og veiledning for best mulig lagringsforhold.