Brann.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Gammelgutt

Re: Brann.

Legg inn av Gammelgutt »

Det forsøkte jeg i 1995, flyttet til Finnskogen. Bodde der i åtte år, og det var nok, der blir en ikke godtatt som innflytter. Såfremt en ikke er kvinnfolk, da står gubbene i kø utenfor døra.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev:der blir en ikke godtatt som innflytter.
Joda, innflytter blir du hele livet i småbygdene - hva gjør det?. Dog blir en ikke godtatt som innfødt. Sånn er livet - det samme gjelder jo fremkulturelle fra andre land - der blir knapt 3. generasjon godtatt som nordmenn. ;e

Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Legg inn av Baron von Waffel »

Innflytter, ja.

Wilhelm Krag er jo nå ansett som Sørlending. Mye av sørlandets identitet kobles mot ham. Men i sin tid skulle Kristiansand ha et jubileum, og mange av byens store sønner var invitert. Krag ble ikke invitert, og spurte hvorfor.
- Du er jo ikke herfra. :[-X
- Men jeg er jo født og oppvokst her. :eh
- Ja, men dine foreldre var innflyttere. :oh

Det er lenge siden de sluttet å fornekte Wilhelm Krag i Kristiansand. :knegg
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Alf Prøysen var jo ringsaksokning,det tror jeg han følte seg som hele sitt liv.. :-)
Og han ble da godtatt stort sett,ikke bare av naboene men av hele Norge. :thumleft
Og han satte da hjembygda på kartet,da...

"Sveiser`n hadde en gammal Harley på dyr avbetaling,hæinn va grommest åt jintom
ta æille.." :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Je har bære en billig koreaner, og det gir nok itte mye drag på jintene.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

I dag har jeg sett på bolig, skal flytte inn i morgen (på prøve en måned). Jeg får eget rom og bad og glassveranda. Deler gang, vaskerom, stue og kjøkken med to andre. Inklusivt i husleien er strøm, tv og bredbånd. Det blir deilig og kunne låse egen dør igjen, etter snart to måneder uten egen bolig. :mk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:I dag har jeg sett på bolig, skal flytte inn i morgen (på prøve en måned). Jeg får eget rom og bad og glassveranda. Deler gang, vaskerom, stue og kjøkken med to andre. Inklusivt i husleien er strøm, tv og bredbånd. Det blir deilig og kunne låse egen dør igjen, etter snart to måneder uten egen bolig. :mk
Det er godt å høre!! :thumleft

Har vel nevnt et tidligere muligens, men nevner det i så fall igjen; vi hadde brann i huset vårt i april '97 - begynte å brenne utvendig midt på natta. Heldigvis fikk vi selv startet brannslokking (med hageslange som heldigvis ikke var frosset tross 4-5- kuldegrader denne natta...) i god tid før brannvesenet kom og fikk dermed reddet huset fra å bli totalskadet.
Men huset ble ubeboelig og vi måtte flytte midt på natten... med fire mindreårige barn... Bodde litt her og mest der i nesten tre-kvart år til vi kunne flytte tilbake igjen...

Husker godt hvor mye stress dette var den natta det brant, små barn som gråt, sjokkopplevelsen av å våkne av et barn som ropte at huset brenner... Dagene etter var heller ikke så lyse og lette, for å si det slik... Spesielt ikke i møte med offentlighetspersoner i kommunen og for ikke å snakke om folk fra forsikringsselskapet...

Unner ingen å oppleve husbrann... Enkelt og greit.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Legg inn av Baron von Waffel »

Gammelgutt skrev:I dag har jeg sett på bolig, skal flytte inn i morgen (på prøve en måned). Jeg får eget rom og bad og glassveranda. Deler gang, vaskerom, stue og kjøkken med to andre. Inklusivt i husleien er strøm, tv og bredbånd. Det blir deilig og kunne låse egen dør igjen, etter snart to måneder uten egen bolig. :mk
Hva med garasje og mekkerom?
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Baron von Waffel skrev:
Hva med garasje og mekkerom?
Ikke mekkonom, men mekkorom... eller... :eh var det... :scratch mekkerom... åja! :spgl

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Dessverre ikke.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Sjelden man hører om branner som dette. Heldigvis...:

http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Godt det ikke gikk med menneskeliv. Motorsykler kan selvfølgelig erstattes. Uten altfor stort tap, antakelig, så lenge man har forsikringen i orden...

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja om det skulle være trøbbel med forsikringen på bygget, så er vel de fleste forsikret gjennom egen forsikring.

Det jeg ofte erfarer som brannmann og rvr befal (restverdi redning) er at skremmende mange er faktisk uten innbo forsikring. Da er det jævlig kjedelig når uhellet er ute.

Det er alltid kjedelig med Brann for de som berøres.

Note 4

Svar