Kjøpte en Suzuki GSX 650FA for en liten stund siden, og skal begynne med kjøreopplæring hos en trafikkskole i midten av august. Det er kanskje unødvendig å si det, men det har selvfølgelig klødd i både armer og bein etter å kjøre avgårde på sykkelen så fort jeg fikk den i hus. Men, som en lovlydig borger, så har jeg holdt meg i skinnet. Heldigvis har jeg en veldig forståelsesfull samboer som har satt meg i kontakt med en venninne som har kjørt tung sykkel i 20+ år, og jeg fikk da anledning til å ta en tur for første gang på søndag

Forskriftsmessig påkledd og smånervøs satte jeg utfor bakkene her jeg bor, og når vi kom ned på en litt større vei her, så gikk det ikke lang tid før gliset gikk nærmest hele veien rundt hjelmen på undertegnede! Dæven dette var utrolig gøy! Jeg vet selvfølgelig at jeg har utrolig mye å lære før jeg kan si jeg er trygg på det som foregår, slik at jeg kan nyte kjøreturen i stedenfor å svette som en gris. Jeg kunne nærmest helle svette ut av støvlene og vri opp både jakke, bukse og hjelm når vi var trygt tilbake på gårdsplassen hjemme.
Før vi begynte å kjøre var jeg bekymret for om jeg ville rote det til med klutch, gir, for/bakbrems, men det gikk (nesten) som smurt

Gleder meg til å treffe mange av dere både på vei til nye steder, og når jeg stopper på steder jeg aldri har vært. Mitt inntrykk er at samhold og positiviteten i MC-miljøet i Norge er svært bra, og at noobs som meg blir tatt godt vare på.
Etter hvert kan det godt hende det kommer bilder og skriblerier fra turer rundt omkring :)