Fy flate hvor Lofoten fascinerende meg! Den må bare oppleves. For en natur! De mektige forrevne fjelltoppene i skarp kontrast til havet. Det er bare å nyte. Vi stopper rett som det er og tar bilder, kjører to km og ser plutselig noe helt nytt og må stoppe igjen. Jeg må bare anbefale, har du ikke vært her så planlegg en tur hit.
Nå har vi riktignok hatt unormalt fint vær, med sol, sommer og tropenetter. Det er jo ikke alltid slik. I ettermiddag kom det brått og uventet inn et kraftig regnskyll som ikke var meldt. Vi var helt uforberedt, og ble søkk gjennomvåte på kort tid. Vi hadde nettopp startet fra Svolvær etter en deilig fiskesuppe til middag, og var på vei til nordsiden og Vesterålen der Janne er fra i morgen. Regnet kom plutselig og veldig sterkt. Like fort klarnet det opp ute i havet, og vi fikk bli vitne til en utrolig flott solnedgang.
Vi har nå campet natt nr 3 i Laukvik ved en mengde tomme fiskehjeller.
Satser på en god natts søvn i natt. Vi begge to begynner å kjenne på et solid underskudd på søvn. Slik kan det ikke fortsette. Så er det farvel til Lofoten i morgen og nordover til Vesterålen.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk