De siste dagene har jeg opplevd to ganger ting som var litt ubehagelig. Den ene gangen følte jeg at jeg fikk litt hjulslipp i en sving like ved her jeg bor. Ikke noe krise, men følte at noe "skjedde". Dette skjedde i overigår. I går kjørte jeg hjem fra jobb og når jeg dro på litt i bussfeltet oppover Fredrikstadbroa så fikk jeg en ganske heftig hjulslipp bak. Også dette gikk bra, men det var såpass at bilene bak meg bremset ned. Det skulle ikke veldig mye mer til før dette kunne gått galt.
Jeg kjørte hjem og tenkte egentlig ikke mer over det og avfeide det med at det opplagt hadde ligget noe grus i veien etc.
Jeg fikk ikke helt ro i sjelen og synes det var rart at dette hadde skjedd to ganger på meget kort tid. Jeg sjekket for morroskyld at bakhjulet var festet skikkelig og at dekkene var i orden. I mine øyne var det ikke noe galt der.
Jeg bestemte meg får å sale opp og kjøre tilbake til de stedene jeg hadde fått hjulslipp for å få en bekreftelse på at det ikke var noe med sykkelen eller andre ting.
På det første stedet som føltes minst alvorlig så jeg at det var litt sand i veibanen. Jeg ble litt lettet og avfeide situasjonen med nettopp det. På det andre stedet hvor det gikk langt mer alvorlig for seg var jeg mer spent på. Dette var midt på Fredrikstad broa og der har jeg regelrett aldri opplevd at det har ligget sand før.
Jeg kjørte ned å kikket og jaggu tror du ikke det lå en god mengde sand akkurat der jeg fikk hjulslipp! Da kunne jeg endelig avfeie at det ikke var sykkelen, men dritt i veibanen begge gangene.
Jeg så det blinket en lampe i displayet også, men la aldri merke til hvilken lampe det var midt i kampens hete, men antar jo at dette var traction control lampen eller noe. Uansett så følte jeg det var viktig for min del å kjøre tilbake og få bekreftet hva det var. Så slipper jeg vertfall å tenke på at det KUNNE vert noe galt med sykkelen.
Men jeg kjører jo BMW og den svikter ikke så klart