I dag har rekken med teltovernattinger blitt brutt med ei natt med fast tak over hodet.
I 7-tia i dag tidlig våkna jeg av at det regnet på teltet. Måtte opp å lukke forteltet, det regnet inn gjennom insektnettet og ned på kjøre støvlene mine. Jeg sovnet igjen og våknet i 9-tia av en fryktelig varme i teltet. Vi var da på Bleik, litt vest for Andenes. Sola sto høyt på himmelen og slapp plutselig gjennom skyene og ned på teltet mitt. Litt seinere kom også Janne brått ut fra sitt telt og gisper etter luft.
Vi tok fergen fra Andenes til Gryllefjord på Senja, og kjørte derfra rundt og ned til Finnsnes med en avstikker opp til Kaperdalen, varmestua til Brøyt i Vei karene i Kaperdalen.
I Finnsnes bygget det opp til torden, og vi gikk i ly på Lille Milano for en Pizza mens vi avventet utviklingen. Uværet var fort overstått og vi kjørte videre gjennom Sørreisa til Bardufoss. Janne fikk kontakt med ei veninne og vi ble invitert på overnatting privat med både dusj og klesvask her i Målselv.
I morgen er det meldt bedre vær, og noe kjøligere. Vi gleder oss litt over det. Vi begynner å bli slitne av tropevarme dag og natt.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk