evergud skrev: 04 aug 2018, 14:37
Jeg prøvde et par sånne, men hadde problemer med å få dem til å sitte når jeg tok på hjelmen. Leiter stadig etter noe lignende som kan funke.
Har vel skrevet dette et par ganger tidligere, men tipser igjen
Spørs hvor mye penger du ønsker å legge i det, men Hantek tilbyr en kommuniksjonspropp/musikkpropp med passiv støydempning (filter).
Hifi lydelement, utskiftbare filtre, og formstøpt til øregangen. Beste løsningen når det gjelder komfort, lydkvalitet og støydempning IMO.
Men som sagt, det koster noen kroner. I mine øyne er kronene vell verdt det!
Jeg har lenge brukt vanlige musikkpropper men det blir ubehagelig og dårlig lydkvalitet, samt som faren for høy vindsus og volum (for å kompansere for dårlig forsegling i øregangen).
Proppene sitter helt flush med øret og å dra på seg trang hjelm er ikke et problem. Varierer naturligvis fra person til person, men de sitter så flush som man kan få de. Lydkvaliteten er også veldig bra. Den bruker et lydelemt fra CIEM serien til ACS (Evoke), bare litt nedgradert, som spiller bra. Sammen med et filter på 26dB hører man musikken veldig tydelig og klart, samtidig som lyder fra omgivelsene kan svakt høres. Jeg kjører sjeldent i typisk bymiljø med mye trafikk, men da kan man i tilfelle senke volumet litt.
Link:
https://www.hantek.no/collections/kommu ... mmunicator