Tror ikke jeg skjønte helt hva du skulle gjøre. Skal ikke masterlenken presses inn og så utvide pinnenen for å låse?Fsva skrev: 13 jul 2018, 20:58 Fine bilder, og videosnutt. Det er ikke bare Norge som har fine fjell, ser jeg![]()
Så har jeg et spørsmål jeg lurte på om du kunne svare på.
Jeg har brukt masterlenke med klips på kjedet mitt, men ser at det har falt av en gang i løpet av den siste uken. Jeg har ny masterlenke liggende, men ikke verktøy. Så leste jeg at du nylig har handlet kjedeverktøy fra Biltema. Var det grei kvalitet? Jeg har 525-kjede (samme som på BMW-en din?) og masterlenken jeg har i garasjen er av den typen som allerede har en skål/grop/uthuling som skal presses utover.
Vil Biltema-verktøyet gjøre susen tror du? :)
Edit, vedlagt bilde: Jeg vil nødig kjøre veldig lenge rundt sånn her https://c2.staticflickr.com/2/1782/4267 ... bf185d.jpg
Uansett, BT-verktøyet fungerte helt greit. Har du tid ville jeg kanskje ha bestilt noe fra eBay, hvis ikke kan du gå for Biltema. Det var kjekt med et ekstra par hender siden det er et ganske stort og klumste verktøy å bruke.
-----------------
En liten update fra denne kanten.
Undertegende i farta på vei ned fra Stelvio.

Grossglockner i dag, Ørneredet i morgen og deretter transportetapper til Fredrikshavn.