Byttet tennplugger i dag med samme nye av samme typen, etterpå ble sykkelen mer lettstartet men fått mer ettertenning og ujevn akselerasjon.
Prøvde kjøre 30km med han og problemene besto.
Håper det er elektrodeavstand på en plugg som er problemet, skal uansett ha de ut samt. Bytte hetter og ledninger i samme slengen.
Snakk om en 97 gsx r 600 "srad"
Ettertenning og fjusking etter plug og luftfilterbytte
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 11 aug 2018, 16:13
- Motorsykkelen din: KTM Duke 790 2018'
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ettertenning og fjusking etter plug og luftfilterbytte
Velkommen her på MCsiden.no, Krsitoffer
.
Ikke godt å si hva dette skyldes.
Ikke mange feilkilder, så vidt jeg kan se, annet enn at du kanskje ikke har fått dyttet på plass tennplugghettene godt nok?
Byttet du tennplugghetter, som du skrudde inn i tennpluggkabelen? Kanskje en eller flere ikke er godt nok tilskrudd?

Ikke godt å si hva dette skyldes.
Ikke mange feilkilder, så vidt jeg kan se, annet enn at du kanskje ikke har fått dyttet på plass tennplugghettene godt nok?
Byttet du tennplugghetter, som du skrudde inn i tennpluggkabelen? Kanskje en eller flere ikke er godt nok tilskrudd?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Ettertenning og fjusking etter plug og luftfilterbytte
Ettertenning og fusk kan være tilfeldig etter pluggskift og filter. Det kan være feil på nye plugger også.... Riktig elektrodeavstand, tiltrekke med rett teknikk (1/4 runde etter at plugg / pakning ligger an mot toppen). El tilførsel til pluggene, god kontakt, møkk og fukt er fy ... Løser nok ikke problemet her 
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 11 aug 2018, 16:13
- Motorsykkelen din: KTM Duke 790 2018'
Re: Ettertenning og fjusking etter plug og luftfilterbytte
Lurer på om den bare fyrer på 3 sylindre, går ikke bare ujevnt men mye dårligere, får vel bare løfte opp tanken, plukke av luftfilterboksen og sjekke punkt etter punkt.
Håper på å finne en løs tennplugghette eller noe annet åpenbart med en gang.
Håper på å finne en løs tennplugghette eller noe annet åpenbart med en gang.
- haakeik
- Innlegg: 746
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Ettertenning og fjusking etter plug og luftfilterbytte
Sjekk også at riktig pluggledning går til riktig plugg/sylinder. Lett å gjøre feil her hvis ikke ledningene er nummererte. Er det gjort feil her vil man få en motor som fjusker eller ikke vil starte.
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 11 aug 2018, 16:13
- Motorsykkelen din: KTM Duke 790 2018'
Re: Ettertenning og fjusking etter plug og luftfilterbytte
Hallelujah ene pluggen var flatklemt, bøyde den ut til den så normal ut og nå purrer motoren som en katt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ettertenning og fjusking etter plug og luftfilterbytte
Se der, jaKrsitoffer skrev: 12 aug 2018, 14:39 Hallelujah ene pluggen var flatklemt, bøyde den ut til den så normal ut og nå purrer motoren som en katt.

Det er som oftest en enkel løsning. Heldigvis

Da er det bare å tute og kjøre

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Ettertenning og fjusking etter plug og luftfilterbytte
Skal jo være et nøyaktig mål på elektrodeavstanden. Som regel +- 0.05mm. Jeg sjekker alltid nye plugger før jeg monterer de, veldig ofte feil åpning på de.Krsitoffer skrev: 12 aug 2018, 14:39 Hallelujah ene pluggen var flatklemt, bøyde den ut til den så normal ut og nå purrer motoren som en katt.
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 11 aug 2018, 16:13
- Motorsykkelen din: KTM Duke 790 2018'
Re: Ettertenning og fjusking etter plug og luftfilterbytte
YepAJ skrev: 12 aug 2018, 14:41Se der, jaKrsitoffer skrev: 12 aug 2018, 14:39 Hallelujah ene pluggen var flatklemt, bøyde den ut til den så normal ut og nå purrer motoren som en katt.!
Det er som oftest en enkel løsning. Heldigvis!
Da er det bare å tute og kjøre.

Er på tide at NGK skjerper kvalitetskontroll rutinene sine ja, neida blir nok ikke å gjøre den feilen igjen.Rune75 skrev: 12 aug 2018, 17:15Skal jo være et nøyaktig mål på elektrodeavstanden. Som regel +- 0.05mm. Jeg sjekker alltid nye plugger før jeg monterer de, veldig ofte feil åpning på de.Krsitoffer skrev: 12 aug 2018, 14:39 Hallelujah ene pluggen var flatklemt, bøyde den ut til den så normal ut og nå purrer motoren som en katt.

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Ettertenning og fjusking etter plug og luftfilterbytte
Det er viktig å ha riktig gap. Ingen plugg er lik der, så det må justeres hver gang. Har imidlertid erfart at to og fire «armede» plugger er mer presise når det kommer til dette. Min BMW skal ha «to-armet» variant.