

0,53 på TDM,n på lørdagsturen.kjellv skrev: 27 aug 2018, 00:54 Jeg fylte tanken på min gamle FJR1300 på Dovre i dag tidlig, den ble også fylt opp på Dombås på lørdag i starten på fellesturen. Jeg fylte 13,5 liter i dag tidlig. I følge Google maps har jeg kjørt 28,4 mil mellom tankfyllingene, hvilket gir det hyggelige resultat 0,47L pr mil med som nevnt litt spenstig kjøring.
Dette er jeg meget godt fornøyd med![]()
2018-08-27.png
Er det ikke 180 gamp i denne da AJ?AJ skrev: 27 aug 2018, 00:18 I løpet av årets MCsiden.no treff på Dovreskogen fikk jeg for første gang se forbrukstallet 0,42 på kjørekomputeren til KTM'en.
Og vi kjørte ikke akkurat noe økonomiløp på veiene i Rondane.
Ikke verst for en MC med en motor på 1301 kubikk. Og 160 HK... :) :
"Bare" 160, ja...Bjerknez skrev: 27 aug 2018, 09:33Er det ikke 180 gamp i denne da AJ?AJ skrev: 27 aug 2018, 00:18 I løpet av årets MCsiden.no treff på Dovreskogen fikk jeg for første gang se forbrukstallet 0,42 på kjørekomputeren til KTM'en.
Og vi kjørte ikke akkurat noe økonomiløp på veiene i Rondane.
Ikke verst for en MC med en motor på 1301 kubikk. Og 160 HK... :) :![]()
0.42 på mila er omtrent det min Kawasaki Ninja 250 bruker på mila. Den har 33 eller 34 hk. (Forbruket har variert mellom 0.38 og 0.44 l/mil)AJ skrev: 27 aug 2018, 00:18 I løpet av årets MCsiden.no treff på Dovreskogen fikk jeg for første gang se forbrukstallet 0,42 på kjørekomputeren til KTM'en.
Og vi kjørte ikke akkurat noe økonomiløp på veiene i Rondane.
Ikke verst for en MC med en motor på 1301 kubikk. Og 160 HK... :) :
Samme motor, men tunet litt annerledes; dvs. mer moment på lavere turtall. Mener også at jeg har lest at Adventure versjonen av 1301 twinmotoren har tyngre svinghjul enn Dukemotoren.Bjerknez skrev: 27 aug 2018, 09:40 Okay. jeg trodde den hadde den samme motoren som SuperDuke jeg da. :)
I see, i see :)AJ skrev: 27 aug 2018, 09:48Samme motor, men tunet litt annerledes; dvs. mer moment på lavere turtall. Mener også at jeg har lest at Adventure versjonen av 1301 twinmotoren har tyngre svinghjul enn Dukemotoren.Bjerknez skrev: 27 aug 2018, 09:40 Okay. jeg trodde den hadde den samme motoren som SuperDuke jeg da. :)
Antakelig litt vel optimistisk. Var i hvert fall det på Moto Guzzi'en jeg eide for noen år siden. Men det kan vel hende presisjonsnivået er blitt langt bedre jo lenger tid teknologien har vært i bruk.gsx750_80 skrev: 27 aug 2018, 09:45 Viser slike kjørecomputere riktige verdier, eller er de for optimistiske? Jeg har hørt litt både og om det.
Har nok ikke så mye med presisjonsnivået å gjøre. Kjørecomputere viser aldri et større forbruk enn reelt, sånn sett er de temmelig presise. På bil har jeg inntrykk (egen erfaring) av at 5-10% mindre enn reelt er standarden.AJ skrev: 27 aug 2018, 10:17Antakelig litt vel optimistisk. Var i hvert fall det på Moto Guzzi'en jeg eide for noen år siden. Men det kan vel hende presisjonsnivået er blitt langt bedre jo lenger tid teknolien har vært i bruk.gsx750_80 skrev: 27 aug 2018, 09:45 Viser slike kjørecomputere riktige verdier, eller er de for optimistiske? Jeg har hørt litt både og om det.
Jeg har ikke regnet ut forbruket på gamlemåten, men blir stadig overrasket over hvor lite jeg fyller enkelte ganger i forhold til hva bensinmåleren viser.