
Synd turen fikk en slik avslutning på avslutningsetappen.
Det er riktig som Bjerknez skriver at jeg fikk en oljelekkasje fra motoren etter førstegangsservice. Denne oppsto ca. 1000 km. etter gjemmført førsyegangsservice, som i all hovedsak består av olje- og filterbytte.
Så jeg trodde (håpet...) at lekkasjen skyldtes overfylling. Men det viste seg å være feil med en oljetrykksbryter.
Oljelekkasjen viste seg å være langt mindre enn først antatt. Var mer som svetting og jeg så knapt noen reduksjon av oljemengden på motoren den tiden oljelekkasjen varte.
Etter fiksingen hos Motorspeed AS har det ikke vært antydning til lekkasje eller svetting. Sykkelen har nå gått mer enn 8K.
I Bjarte M sitt tilfelle virker det å være langt alvorligere. Ingen liten lekkasje eller svetting, men antakelig skikkelig brekkasje i en eller flere motordeler. Altså motorhavari.
Og slikt er jo noe man på ingen måte regner med å oppleve, selvfølgelig.
Men med ny sykkel blir det alltids en løsning innen kort, får vi inderlig håpe.