Jeg vet ikke hvor du er i MC-utviklingen. Vi er alle på en reise. Hvis du ønsker så kan du delta på sikkerhetskurs på Rudskogen i mai 2019. Vi har kun positive tilbakemeldinger etter 8 år med samne opplegg. Spør Fredrik24(tror jeg han heter) for referanse:-)Bjerknez skrev: 05 sep 2018, 10:33Jeg er også enig med deg/dere. Jeg har også gjort det selv noen ganger med den første cruiseren jeg hadde. Det var nok en falsk trygghet ved å kunne ta i mot hvis dekkene skulle glippe taket. Jeg er dog usikker på hvor stor effekt dette ville hatt med en sykkel på 300kg. som mistet grepet.cannon skrev: 05 sep 2018, 09:27 TS lurte vel på hvorfor vanlige veikjørere slenger ut beinet. Jeg tror det er greit besvart.
Forklaringen på hvorfor norsk kjøreskoleopplæring ikke er særlig relevant i MotoGP kan gjerne Vikingen her ta hvis han vil.
Enig med VikingTnT: alle bør få seg litt fokusert kjøretrening med kyndig veiledning på bane. Ikke for å kjøre som VR men for å lære å håndtere sykkelen på en trygg måte. Da blir kjøringen mye morsommere:-)
Men for min del hadde det vertfall lite med nedbremsingen å gjøre![]()
Instruktører fra øverste hylle. Ikke racing.