Motorolje Royal Enfield Bullet.
Motorolje Royal Enfield Bullet.
Jeg har nettopp kjøpt en 1968 Royal Enfield Bullet 500, og har tenkt å bytte olje og filter på denne. Jeg kjøpte i dag motorolje av typen: Drag Speciaties Motorcykle oil, SAE 20W-50. Når jeg ser nærmere på produktbladet og på kanna står det at den er spesiallaget for V-twin, og det står kun Harley Davidson som står oppført som passende sykkel for denne oljen. Er det noen som vet om denne kan/bør brukes på min encylindrede 68 Royal Enfield? 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Motorolje Royal Enfield Bullet.
Ser ut til at det er denne olja som gjelder for denne sykkelen:
Info fra denne:
https://royalenfield.com/pdfs/motorcycl ... Manual.pdf
Info fra denne:
https://royalenfield.com/pdfs/motorcycl ... Manual.pdf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Enfield skrev: 10 sep 2018, 22:19 Jeg har nettopp kjøpt en 1968 Royal Enfield Bullet 500, og har tenkt å bytte olje og filter på denne. Jeg kjøpte i dag motorolje av typen: Drag Speciaties Motorcykle oil, SAE 20W-50. Når jeg ser nærmere på produktbladet og på kanna står det at den er spesiallaget for V-twin, og det står kun Harley Davidson som står oppført som passende sykkel for denne oljen. Er det noen som vet om denne kan/bør brukes på min encylindrede 68 Royal Enfield?![]()
Ja du kan helt klart bruke den på din Bullet. At det står Harley på den betyr bare at Harley har godkjent den oljen for sine motorer.
OK. Mange takk. Har hørt så mye rart om feil oljer og div. problemer, så det kan være greit å være føre var. Han som jobbet i butikken innrømmet at han ikke var ekspert på oljer selv, men mente at den skulle fungere.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Dette blir litt som med bilen min, en Alfa Romeo GT benzina.
Det anbefales Selenia 10 W 60. Greit nok...
Men akkurat den oljen er ikke spesielt lett å få tak i.
Derfor blir det heller AGIP 10 W 60, som (selvfølgelig...) er like god.
Det anbefales Selenia 10 W 60. Greit nok...
Men akkurat den oljen er ikke spesielt lett å få tak i.
Derfor blir det heller AGIP 10 W 60, som (selvfølgelig...) er like god.

Javisst. Det er jo så mye å velge mellom at man kan bli rar. Har erfaring med gamle biler selv og har ikke hatt sykkel på 30 år, men nå fikk jeg lyst til å gjenoppta dette. Falt for Royal Enfielden da den stod til salgs.
Ja mye rart å velge i det er helt sikkert. Motoren i Bullet'n din er ant konstruert på 50-tallet og den beste olja som var å få tak i da var nok mye dårligere enn den dårligste du får tak i nå. Nå vet jeg ikke hva du betalte for olja du kjøpte men hadde jeg eid en Bullet ville jeg kjøpt denne https://www.biltema.no/bilpleie/motorol ... 2000022970 evt denne https://www.biltema.no/bilpleie/motorol ... 2000022963Enfield skrev: 10 sep 2018, 23:28 Javisst. Det er jo så mye å velge mellom at man kan bli rar. Har erfaring med gamle biler selv og har ikke hatt sykkel på 30 år, men nå fikk jeg lyst til å gjenoppta dette. Falt for Royal Enfielden da den stod til salgs.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Gå for api 15/20w-50 mineral.
Biltemas er 10 ganger bedre enn olja fra 60-70tallet.
Men ikke bruk syntetisk hvis den ikke er nyoverhalt.
Da lekker det ofte som fy.
Biltemas er 10 ganger bedre enn olja fra 60-70tallet.
Men ikke bruk syntetisk hvis den ikke er nyoverhalt.
Da lekker det ofte som fy.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
KUL SYKKEL !!!!
Jeg kjenner ikke Einfield teknisk, er det våt clutch på den?

Jeg kjenner ikke Einfield teknisk, er det våt clutch på den?
"Do the right thing"