Jeg har aldri vært noen bilentusiast tidligere, men kjenner at jeg er bittelitt angrepet nå etter å ha eid en lunefull Alfa Romeo i et halvannet år.
Bilen ser fortsatt bra ut og er i god stand og verd å ta vare på siden det ikke er så mange av disse igjen her i landet.
Jeg hadde tenkt å bruke bilen i vinter siden jeg kvittet meg med min 1996 mod. VW Passat tidligere i år.
Men så dukket det opp en sjelden mulighet hos en av bilforhandlerne her i distriktet.
En billigbil med lav km. eid av en forsiktig eldre kar, som samvittighetsfullt har fulgt opp bilen med godt stell og service.
Etter å ha kikket på bilen et par dager og etter prøvekjøringen i dag kunne jeg ikke la denne muligheten gå fra meg.
Så nå er jeg blitt eier av en Hyundai Elantra 1,6 GLS, 2004 mod. med en nesten lydløs motor (på tomgang) med 90 gamp.
Ganske kvikk og god komfort. Praktisk er den også med fire dører og stor bakluke. Og utstyrt med både motorvarmer og alarm, samt gode sommer- og vinterhjul.
God servicehistorikk og kun 73000 km

Til en behagelig pris, kr. 29000,- ferdig registrert. EU-godkjent til november 2020.
Så da betyr det at Alfa'en får stå i ro i vinter med sine snart 81000 kjørte km. Så tar man den ut igjen når det våres og gjør noen nytelsesturer mens Elantra'en gjør jobben som min nye dagligbil, som jeg faktisk fant meg godt til rette i.
Dette tror jeg blir bra

Dermed ble det en ny tråd her inne om din og min dagligbil.
Så slenge dere gjerne med i tråden og fortell litt om din nye dagligbil, spesielt de av dere som først og fremst prioriterer MC og entusiastbiler framfor dyre fancy biler til bruk i det daglige.
Min nye dagligbil: