

Har opplevd å få med brukte deler etter rep. flere ganger når det gjelder bil.Ronning skrev: 21 aug 2018, 21:31 Fint at det løste seg da.Om det å få med deler er vanlig eller ikke, har jeg ikke peiling på.
![]()
Ja, forsåvidt enig i det.AJ skrev: 21 aug 2018, 22:22Har opplevd å få med brukte deler etter rep. flere ganger når det gjelder bil.Ronning skrev: 21 aug 2018, 21:31 Fint at det løste seg da.Om det å få med deler er vanlig eller ikke, har jeg ikke peiling på.
![]()
Grei ordning synes jeg, for de som gjør dette, slik at man har kontroll med hva som er gjort og ved selvsyn kan sjekke tilstanden på utskiftet (defekt) del.
Litt konspiratorisk, men kanskje dette er en enkle måten verkstedet gjør det på for å slippe avfallshåndteringen selv?Sakkle skrev: 22 aug 2018, 13:23 Jeg viste ikke helt hva jeg skulle gjøre med da jeg fikk den i labben når jeg hentet sykkelen. Ingen søppelkasse i nærheten, så jeg bare puttet den i sekken.
Tanken slo meg også...AJ skrev: 22 aug 2018, 13:33Litt konspiratorisk, men kanskje dette er en enkle måten verkstedet gjør det på for å slippe avfallshåndteringen selv?Sakkle skrev: 22 aug 2018, 13:23 Jeg viste ikke helt hva jeg skulle gjøre med da jeg fikk den i labben når jeg hentet sykkelen. Ingen søppelkasse i nærheten, så jeg bare puttet den i sekken.
Hehe...AJ skrev: 22 aug 2018, 13:33
Litt konspiratorisk, men kanskje dette er en enkle måten verkstedet gjør det på for å slippe avfallshåndteringen selv?
haakeik skrev: 13 sep 2018, 09:27 Ta ut den andre db-killer'n og mål diameteren på den. Det trenger du når du skal bestille ny db-killer, så framt du ikke vet nøyaktig hvilket L&V anlegg du har.
Her er et eksempel: https://www.motorspeed.no/leovince/3034 ... cobra-25mm
Ja, jeg har forsøkt å se på anlegget etter et modellnummer eller navn men finner ikke noe. Bildesøk på nettet har heller ikke ført frem. Så må nok måle ja... den ligner veldig på den du har lenket forøvrig. Skrur den ut og måler i ettermiddag så får vi se.haakeik skrev: 13 sep 2018, 09:27 Ta ut den andre db-killer'n og mål diameteren på den. Det trenger du når du skal bestille ny db-killer, så framt du ikke vet nøyaktig hvilket anlegg du har.
Her er et eksempel: https://www.motorspeed.no/leovince/3034 ... cobra-25mm
Slikt spørsmål får du 100 svar da alle har sin mening :-) Tror selv mer hyppige oljebytte har mer å si enn prisen/kvaliteten på olja. Eneste som har bevist forskjell er syntetisk vs mineral olje. Der er det forskjell.Sakkle skrev: 12 okt 2018, 14:06 Så motorolje ble diskutert i en annen tråd her og har tenkt å bytte denne selv snart på Duken. Jeg ser at manualen anbefaler Motorex CROSS POWER 4T SAE 10W/60. Det viktigste her er vel at olja er 10w/60, men uansett... Hvorfor anbefales det en "off road" olje på en gatesykkel. Er det fordi motoren er av "off-orad typen"? Det er vel samme motor på duken som på enduro syklene til KTM fra samme periode?
Eller for å spørre litt mer konkret... Har det noe å si hvilken av disse man bruker?
Ja, det ante meg. Så så lenge man ikke fyller riktig viskositet så går det vel stort sett greit da antar jeg.SverreOlsen skrev: 12 okt 2018, 20:55 Slikt spørsmål får du 100 svar da alle har sin mening :-) Tror selv mer hyppige oljebytte har mer å si enn prisen/kvaliteten på olja. Eneste som har bevist forskjell er syntetisk vs mineral olje. Der er det forskjell.
Ja, det gir absolutt menig.kjellv skrev: 13 okt 2018, 15:12 Når det gjelder håndtering av brukte/utbyttede deler tror jeg det har en enkel forklaring.
De utbyttede deler er dine, du har i tillegg kjøpt ny del og betalt for montering av den. Det hender at etter et verkstedbesøk viser det seg at problemet likevel ikke er løst. I slike tilfeller oppstår det gjerne rykter om at verkstedet har tatt betaling for å bytte en del, men har bare reparert den. Det kan være at verkstedets politikk er at de utskiftede delene utleveres eller i det minste framvises til kunde for å unngå slike rykter.