(Bremser bak ble ordnet, som nevnt, bla vha skifte av wirer mm. Venstre foran er nå problemet, med varmgang og vibrasjon som resultat.)FredrikE24 skrev: 09 sep 2018, 18:38 Tipper at en god rens av glidebolter og sjekk av at mansjettene for disse er tette gjør susen. Kommer det vann inn her, så går det tregt og bremsene kan henge på. Jeg har varma mange kalippere opp rødglødende for å få ut fastrustede glidebolter.. Dette er et vedlikeholdspunkt..
En god vane er å bruke et lite spett eller voksen skrutrekker til å bende fra hverandre kaliper slik at stempler og glidebolter får rørt seg, for så å pumpe bremsene ut igjen. Gjenta prosessen 4-5 ganger. Gjør dette hver gang man legger om dekk for sesongen(vinter/sommer). Da varer nærmest kaliperne evig.
Verksteder bytter hele kalipere over en lav sko, rett og slett for å kunne gi garanti.
Jeg presset stemplene inn, men gjentok dessverre ikke prosessen flere ganger, slik du nevner. Glideboltene ble smurt grundig inn med grease i kveld, men etter en kjøretur på noen få kilometer var det nok en gang klart at bremsene ligger på, med kraftig varmgang som resultat. Får evt forsøke det når jeg får tid, evt vurdere repset.
Får kaliper til ca 500 også, men vet ikke om de er noe å satse på
https://www.reservedeler24.co.no/bil-me ... liper.html
Ellers har jeg benyttet følgende verktøy for å presse inn stemplene ;
https://www.biltema.no/bil---mc/bilverk ... 2000030648
Fungerer fint.